W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Tłumacz języka migowego online 

Urząd Miasta Świnoujście
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście
tel. (91) 321 31 93
fax  (91) 321 59 95    email: soi@um.swinoujscie.pl

Wykaz telefonów Urzędu Miasta Świnoujście

Adres ePuap, numer adresu PEF oraz NIP i REGON   

Wykaz kont Gminy Miasto Świnoujście

Lista jednostek nieodpłatnego wsparcia i poradnictwa

Udzielanie dotacji na zadania służące tworzeniu warunków rozwoju rodzinnych ogrodów działkowych

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Dofinansowania, dotacje, zapomogi, stypendia
Komórka odpowiedzialna Wydział Rozwoju Gospodarczego i Obsługi Inwestorów

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy: Urząd Miasta Świnoujście, ul. Wojska Polskiego 1/5, 72-600 Świnoujście, parter, Stanowisko Obsługi Interesantów.

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

Stowarzyszenia ogrodowe prowadzące rodzinne ogrody działkowe na obszarze Gminy Miasto Świnoujście

 Godziny przyjmowania klientów:

1)  poniedziałek, wtorek, środa, piątek: 7:30-15:30,

2)  czwartek: 7:30-16:30.

 Opłaty: brak.

Termin i sposób załatwienia sprawy:
Do 31 sierpnia roku poprzedzającego rok, w którym planuje się wykonanie zadania, na które wnioskodawca stara się o udzielenie dotacji.

Przekazanie dotacji następuje na podstawie umowy o udzielenie dotacji.

 Termin załatwienia sprawy: najczęściej ok. stycznia - marca danego roku. Procedura udzielenia dotacji wygląda następująco:

1) Prezydent powołuje zespół zadaniowy, który sprawdza wnioski o udzielenie dotacji pod względem formalnym i merytorycznym.

2) Zespół przedkłada Prezydentowi w terminie do 30 września opinię w kwestii udzielenia lub nieudzielenia dotacji.

3) Prezydent podejmuje decyzję o udzieleniu bądź o nieudzieleniu dotacji.

4) W terminie 60 dni od dnia podjęcia uchwały budżetowej Rada Miasta Świnoujście

podejmuje uchwałę w sprawie przyznania dotacji celowej dla stowarzyszenia, które prowadzi rodzinny ogród działkowy lub rodzinne ogrody działkowe.

5) W okresie 30 dni od podjęcia przez Radę Miasta uchwały o przyznaniu dotacji,

z Wnioskodawcą zostaje zawarta umowa o udzielenie dotacji.  

 Tryb odwoławczy: brak.

Podstawa prawna:

1) art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2019 r., poz. 506, 1309, 1571 i 1696).

2) art. 17 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 grudnia 2013 r. o rodzinnych ogrodach działkowych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2176),

3) Uchwała nr XIX/151/2019 Rady Miasta Świnoujście z dnia 24 października 2019 r. w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji celowej ze środków budżetu Gminy Miasto Świnoujście, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonania zadania służącego tworzeniu warunków dla rozwoju rodzinnych ogrodów działkowych,

 4) Zarządzenie nr 196/2020 Prezydenta Miasta Świnoujście z dnia 16 marca 2020 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu pracy zespołu zadaniowego ds. opiniowania wniosków o udzielenie dotacji celowych na zadania służące tworzeniu warunków rozwoju rodzinnych ogrodów działkowych.

Wymagane wnioski i dokumenty:

1)  wniosek o udzielenie dotacji,

2) dokument potwierdzający prawo do władania nieruchomością,

3) pozwolenie na budowę lub zgłoszenie robót budowlanych, jeśli planowane prace wymagają takiego postępowania na podstawie przepisów ustawy Prawo budowlane,

4) projekt ( jeśli jest wymagany ) i kosztorys,

5) oświadczenie, że stowarzyszenie ogrodowe prowadzące ROD nie działa w celu osiągnięcia zysku,

6) informacja o posiadaniu środków własnych na realizację zadania,

7) aktualny dokument rejestrowy stowarzyszenia ogrodowego prowadzącego ROD ze wskazaniem osób go reprezentujących oraz jego statut,

8) oświadczenie o możliwości lub braku możliwości odliczenia podatku od towarów i usług,

9) informacja określona w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis – załącznik nr 1( Dz.U. z 2010 r. Nr 53, poz.311 ze zm.),

10) wszelkie zaświadczenia o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie i w rybołówstwie, otrzymane w tym roku podatkowym, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat podatkowych, albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie i w rybołówstwie otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,

11) informacja, że wybór wykonawcy na realizację zadania będącego przedmiotem niniejszego wniosku odbędzie się zgodnie z uwzględnieniem procedur przewidzianych w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 ze zm.), a jeśli stowarzyszenie ogrodowe nie jest zobowiązane do jej stosowania, zgodnie z zachowaniem zasady konkurencyjności.

Załączniki

Powiadom znajomego