Zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych dla przedsiębiorcy, którego działalność polega na dostarczaniu żywności na imprezy zamknięte organizowane w czasie i miejscu wyznaczonym przez klienta, w oparciu o zawartą z nim umowę
Wersja strony w formacie XML| Kategoria sprawy | alkohol |
|---|---|
| Komórka odpowiedzialna | Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej |
GODZINY PRZYJMOWANIA KLIENTÓW
Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej
ul. Wojska Polskiego 1/2, 72-600 Świnoujście
poniedziałek: 7:00 - 15:00
wtorek: 7:00 - 15:00
środa: 7:00 - 15:00
czwartek: 7:00 - 15:00
piątek: 7:00 - 15:00
sobota i niedziela: nieczynne
tel. 91 327 85 86
adres email: wzp@um.swinoujscie.pl
WYMAGANE DOKUMENTY
1. Wypełniony wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych dla przedsiębiorcy, którego działalność polega na dostarczaniu żywności na imprezy zamknięte organizowane w czasie i miejscu wyznaczonym przez klienta, w oparciu o zawartą z nim umowę (wersja elektroniczna wniosku do wydruku dostępna w folderze poniżej, wersja papierowa dostępna w Wydziale Zdrowia i Polityki Społecznej - pok.207, II piętro).
2. Do wniosku należy dołączyć:
- w przypadku ustanowienia pełnomocnika - pełnomocnictwo wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł lub pełnomocnictwo notarialne.Zwolnione z opłaty skarbowej są pełnomocnictwa:
• poświadczone notarialne lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów,
• udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Opłatę za pełnomocnictwo można dokonać przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta Świnoujście - nr 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933 bądź we wpłatomacie na parterze budynku Urzędu Miasta Świnoujście.
SPOSOBY ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
1. Osobiście:
Punkt Kancelaryjny Wydziału Zdrowia i Polityki Społecznej - Stanowisko Obsługi Interesantów, na parterze budynku Urzędu Miasta Świnoujście
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście
2. Pocztą tradycyjną na adres:
Prezydent Miasta Świnoujście
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście
3. Pocztą elektroniczną za pomocą platformy ePUAP.
4. Poprzez usługę rejestrowanego doręczenia elektronicznego
(e-Doręczenia).
OPŁATY
1. Przedsiębiorca za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych wnosi opłatę na rachunek gminy przed wydaniem zezwolenia, w wysokości proporcjonalnej do okresu, na który wydano zezwolenie.Opłatę można uiścić przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta Świnoujście - nr 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933 bądź we wpłatomacie na parterze budynku Urzędu Miasta.
Roczna opłata podstawowa wynosi:
- 525,00 zł na sprzedaż napojów zawierających do 4,5% zawartości alkoholu oraz na piwo,
- 525,00 zł na sprzedaż napojów zawierających powyżej 4,5% do 18% zawartości alkoholu (z wyjątkiem piwa),
- 2100,00 zł na sprzedaż napojów zawierających powyżej 18% zawartości alkoholu.
Opłata, o której mowa wyżej dotyczy przedsiębiorców rozpoczynających działalność gospodarczą.
2. Przedsiębiorca prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych w roku poprzednim zobowiązany jest do złożenia do dnia 31 stycznia oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim.
Przedsiębiorca prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży, w którym roczna wartość sprzedaży napojów alkoholowych w roku poprzednim przekroczyła:
- 37 500,00 zł dla napojów alkoholowych o zawartości do 4,5% alkoholu oraz piwa – wnosi opłatę w wysokości 1,4% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim;
- 37 500,00 zł dla napojów alkoholowych o zawartości od 4,5% do 18% alkoholu (z wyj. piwa) – wnosi opłatę w wysokości 1,4% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim;
- 77 000,00 zł dla napojów alkoholowych o zawartości powyżej 18% alkoholu – wnosi opłatę w wysokości 2,7% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim.
3. Przedsiębiorca, którego roczna wartość sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych nie przekroczyła wartości, o których mowa wyżej, wnosi opłatę w wysokości podstawowej.
4. Opłata wnoszona jest na rachunek gminy w każdym roku kalendarzowym objętym zezwoleniem w nieprzekraczalnym terminie do 31 stycznia (w całości) lub w trzech równych ratach w terminach: do 31 stycznia, 31 maja i 30 września danego roku kalendarzowego.
Numer rachunku Urzędu Miasta Świnoujście, na który należy wnieść opłatę za korzystanie z zezwolenia:
95 1240 3914 1111 0010 0965 0933
REALIZACJA WNIOSKU
W ciągu miesiąca od dnia złożenia wniosku w drodze decyzji administracyjnej.
ODBIÓR DOKUMENTU
1. Osobiście.
2. Pocztą tradycyjną.
2. Za pośrednictwem platformy teleinformatycznej ePUAP.
4. Poprzez usługę rejestrowanego doręczenia elektronicznego
(e-Doręczenia).
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji ostatecznej przysługuje stronie skarga do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Świnoujście, w terminie 30 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Od decyzji nieostatecznej przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Świnoujście, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
WAŻNE INFORMACJE
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów, przedsiębiorca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w ciągu 7 dni od dnia otrzymania wezwania. W przypadku konieczności uzupełnienia wniosku, termin liczony jest od dnia wpływu uzupełnionego wniosku.
Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych dla przedsiębiorcy, którego działalność polega na dostarczaniu żywności na imprezy zamknięte organizowane w czasie i miejscu wyznaczonym przez klienta, w oparciu o zawartą z nim umowę , wydawane są na okres do 2 lat.
PODSTAWA PRAWNA
1. Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2023 r. poz. 2151).
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 2111).
3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572).
Załączniki
1. Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych przedsiębiorcy,którego działalność polega na dostarczaniu żywności na imprezy zamknięte organizowane w czasie i miejscu wyznaczonym przez klienta, w oparciu o zawartą z nim umowę.
2. Oświadczenie o wartości sprzedaży napojów alkoholowych.