W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Tłumacz języka migowego online 

Urząd Miasta Świnoujście
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście
tel. (91) 321 31 93
fax  (91) 321 59 95    email: soi@um.swinoujscie.pl

Wykaz telefonów Urzędu Miasta Świnoujście

Adres ePuap, numer adresu PEF oraz NIP i REGON   

Wykaz kont Gminy Miasto Świnoujście

Lista jednostek nieodpłatnego wsparcia i poradnictwa

Podatek rolny – złożenie informacji (osoby fizyczne)

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy podatki, opłaty
Komórka odpowiedzialna Wydział Podatków i Opłat Lokalnych

Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek 7:00 – 15:00
wtorek 7:00 – 15:00
środa 7:00 – 15:00
czwartek 7:00 – 15:00
piątek  7:00 – 15:00

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Wymagane wnioski i dokumenty:
– akt notarialny lub umowę dzierżawy lub umowę zawartą stosownie do przepisów o ubezpieczeniu społecznym rolników lub postanowienie Sądu,
– formularz IR-1 - informacja w sprawie podatku rolnego,
– formularz ZR-1/A -dane o nieruchomościach rolnych,
– formularz ZR-1/B – dane o zwolnieniach i ulgach podatkowych w podatku rolnym

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Sposób złożenia dokumentów:
- osobiście lub przez pełnomocnika w Urzędzie Miasta Świnoujście (parter Sala Obsługi Interesantów - stanowisko Finanse i Podatki),
- za pośrednictwem platformy E-puap,
- za pośrednictwem operatora pocztowego

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Opłaty:
- złożenie informacji - bez opłat 
- opłata skarbowa za złożenie w organie administracji publicznej dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz od jego odpisu, wpisu lub kopii - 17,00 zł 

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Realizacja wniosku:
 
Złożenie informacji od ręki. 
- osoby fizyczne są zobowiązane złożyć właściwemu organowi podatkowemu informację o gruntach w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie obowiązku podatkowego w zakresie podatku rolnego lub zaistnienia zmian stanu faktycznego.
UWAGA!
Obowiązek składania informacji o gruntach oraz deklaracji na podatek rolny dotyczy również podatników korzystających ze zwolnień i ulg na podstawie przepisów ustawy.

W późniejszym etapie postępowania - załatwienie sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania dowodowego powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu 2 miesięcy. Art. 139 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku - Ordynacja podatkowa.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Odbiór dokumentu:
Postępowanie zostaje zakończone decyzją, która wysyłana jest do podatnika za potwierdzeniem odbioru.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy Stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Świnoujście w terminie 14 dni od daty otrzymania.
Zgodnie z art. 222 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa odwołanie od decyzji organu podatkowego powinno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określając istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Ważne informacje: 
Brak decyzji przy małej kwocie zobowiązania - dotyczy podatku rolnego, leśnego oraz od nieruchomości - gdy wysokość zobowiązania nie przekracza najniższych kosztów doręczenia w obrocie krajowym.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Podstawa prawna:
– Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa
– Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym 

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 
Formularze obowiązujące od 01.07.2019 r.:
–   formularz IR-1 – informacja o gruntach,
– formularz ZIR-1 - załącznik do informacji o gruntach – dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu,
– formularz ZIR-2 - załącznik do informacji o gruntach – dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania,
–  formularz ZIR-3 - załącznik do informacji o gruntach – dane pozostałych podatników.

 

Załączniki

Powiadom znajomego

PrevNext