W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Tłumacz języka migowego online 

Urząd Miasta Świnoujście
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście
tel. (91) 321 31 93
fax  (91) 321 59 95    email: soi@um.swinoujscie.pl

Wykaz telefonów Urzędu Miasta Świnoujście

Adres ePuap, numer adresu PEF oraz NIP i REGON   

Wykaz kont Gminy Miasto Świnoujście

Lista jednostek nieodpłatnego wsparcia i poradnictwa

Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Środowisko, rolnictwo
Komórka odpowiedzialna Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa

GODZINY PRZYJMOWANIA KLIENTÓW

poniedziałek-piątek 7:00—15:00

Urząd Miasta Świnoujścia
72-600 Świnoujście
ul. Wyspiańskiego 35C/1 
I piętro – Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa pok. 203

WYMAGANE DOKUMENTY:

Wniosek zawierający:

1.imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby przedsiębiorcy ubiegającego się o zezwolenie, oraz jego numer identyfikacji podatkowej (NIP);
2.określenie przedmiotu i obszaru działalności;
3.określenie środków technicznych, jakimi dysponuje ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności objętej wnioskiem;
4.informacje o technologiach stosowanych lub przewidzianych do stosowania przy świadczeniu usług w zakresie działalności objętej wnioskiem;
5.proponowane zabiegi z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej planowane po zakończeniu działalności;
6.określenie terminu podjęcia działalności objętej wnioskiem oraz zamierzonego czasu jej prowadzenia;
7.do wniosku przedsiębiorca jest obowiązany dołączyć zaświadczenie albo oświadczenie o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne;
8.oświadczenie, o którym mowa w ust. 7, składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia". Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań;
9.aktualna umowa na zrzut ścieków ze stacją zlewną.
10. Oryginał lub uwierzytelniony, zgodnie z art. 33 § 3 k.p.a. odpis pełnomocnictwa obejmującego umocowanie do reprezentowania wnioskodawcy przed organami administracji publicznej w sprawach administracyjnych – w przypadku reprezentowania przez Pełnomocnika;
11. Dowód uiszczenia opłaty od udzielonego Pełnomocnictwa lub prokury;
12. Dowód uiszczenia opłaty od dokonania czynności urzędowej tj. wydania Zezwolenia.


SPOSOBY ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW

1. Osobiście :
Stanowisko Obsługi Interesantów
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście

2. Osobiście:
Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa
ul. ul. Wyspiańskiego 35C/1 
I piętro – Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa pok. 203

3. Pocztą tradycyjną na adres:
Urząd Miasta Świnoujście 
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście

4. Przez E-PUAP

OPŁATY:

Opłata skarbowa za wydanie Zezwolenia – 107 zł;
W przypadku reprezentowania wnioskodawcy przez pełnomocnika opłata od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii -  17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

Opłatę można wpłacić w opłatomacie Urzędu lub

na konto - BIC Banku PekaO SA  PKOPPLPW. nr 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933;

REALIZACJA WNIOSKU

Zezwolenie jest wydane na pisemny wniosek osoby ubiegającej o wydanie zezwolenia, w terminie do 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku, w sprawach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy.

ODBIÓR DOKUMENTU

1. Osobiście:
Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa
ul. ul. Wyspiańskiego 35C/1 
I piętro – Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa pok. 203

2. Wysyłka na wskazany we wniosku adres do korespondencji

TRYB ODWOŁAWCZY

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

WAŻNE INFORMACJE

Nie dotyczy

PODSTAWA PRAWNA

1.ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;
2.ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
3.rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 16 lutego 2023 r. w sprawie szczegółowego sposobu określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych.

Załączniki

Powiadom znajomego