W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Tłumacz języka migowego online 

Urząd Miasta Świnoujście
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście
tel. (91) 321 31 93
fax  (91) 321 59 95    email: soi@um.swinoujscie.pl

Wykaz telefonów Urzędu Miasta Świnoujście

Adres ePuap, numer adresu PEF oraz NIP i REGON   

Wykaz kont Gminy Miasto Świnoujście

Lista jednostek nieodpłatnego wsparcia i poradnictwa

PB-4 - Zgłoszenie rozbiórki

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Architektura, budownictwo, zagospodarowanie przestrzenne
Komórka odpowiedzialna Wydział Urbanistyki i Architektury

Zgłoszenie rozbiórki (PB-4)

1. MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW I GODZINY PRZYJMOWANIA

Urząd Miasta Świnoujście, ul. Wojska Polskiego 1/5, 72-600 Świnoujście; Biuro Obsługi Interesanta (parter) 
Stanowisko Obsługi Interesanta – delegatura Wydziału Urbanistyki i Architektury (parter)
godziny pracy wydziału:                        poniedziałek - piątek       7:00 – 15:00
Stanowisko Obsługi Interesanta:           poniedziałek - piątek       7:00 – 15:00

2. KTO MOŻE WYSTĄPIĆ Z WNIOSKIEM

Zgłoszenia dokonuje inwestor.
Inwestorem może być:
· osoba fizyczna,
· osoba prawna,
· jednostka nieposiadająca osobowości prawnej (w przypadku państwowej i samorządowej jednostki organizacyjnej i organizacji społecznej).

Inwestor może działać przez pełnomocnika, którym może by wyłącznie osoba fizyczna.
 
3. ORGAN WŁAŚCIWY DO ROZPATRZENIA WNIOSKU

Wniosek składa się do organu administracji architektoniczno-budowlanej.

Organem administracji architektoniczno-budowlanej jest:
· Starosta (w miastach na prawach powiatu, rolę starosty pełni Prezydent Miasta), ul. Wojska Polskiego 1/5, 72-600 Świnoujście;
· Wojewoda (w zakresie spraw wymienionych w art. 82 ust. 3 i 4 ustawy Prawo budowlane)

4. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY 

Zgłoszenia należy dokonać przed terminem zamierzonego rozpoczęcia robót rozbiórkowych.
Jako termin rozpoczęcia robót budowlanych należy wskazać termin realny do ich wykonania. Powinno się przy tym uwzględniać termin na rozpatrzenie zgłoszenia przez organ, który wynosi 21 dni. Rozpoczęcie robót budowlanych przed upływem tego 21-dniowego terminu stanowi naruszenie art. 30 ust. 5 ustawy – Prawo budowlane (z wyjątkiem sytuacji, gdy organ wyda zaświadczenie o niewniesieniu sprzeciwu).
Organ administracji architektoniczno-budowlanej, w terminie 21 dni od dnia doręczenia zgłoszenia, może w drodze decyzji wnieść sprzeciw. Do wykonywania robót budowlanych można przystąpić, jeżeli organ administracji architektoniczno-budowlanej nie wniósł sprzeciwu w tym terminie.
Organ administracji architektoniczno-budowlanej może z urzędu, przed upływem ww. terminu, wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu oraz uprawnia inwestora do rozpoczęcia robót budowlanych.
W razie konieczności uzupełnienia zgłoszenia właściwy organ administracji architektoniczno-budowlanej nakłada na zgłaszającego, w drodze postanowienia obowiązek uzupełnienia, w określonym terminie brakujących dokumentów, a w przypadku ich nieuzupełnienia – wnosi sprzeciw w drodze decyzji.
 
5. TRYB ODWOŁAWCZY

Od postanowienia o nałożonym obowiązku uzupełnienia zgłoszenia nie przysługuje zażalenie.
Odwołanie od decyzji sprzeciwu wnosi się do Wojewody Zachodniopomorskiego w Szczecinie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Świnoujście w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

6. PODSTAWA PRAWNA

· Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane
· Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego
· Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej

7. OPŁATY

Zgłoszenie nie wymaga wnoszenia żadnych opłat.

Wyjątkiem jest opłata za pełnomocnictwo (jeżeli zgłoszenia dokonuje się przez pełnomocnika).
Wysokość opłaty skarbowej za pełnomocnictwo wynosi - 17 zł.

Opłatę skarbową można wnieść:
- w opłatomacie Banku PEKAO S.A. w Urzędzie Miasta w Świnoujściu, ul. Wojska Polskiego 1/5
- na rachunek Pekao SA, I Oddział w Świnoujściu
  nr 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933
 
8. WYMAGANE WNIOSKI I DOKUMENTY

· wniosek zgłoszenia rozbiórki (formularz PB-4);
· zgoda właściciela obiektu lub jej kopię (zgody nie dołącza się gdy, gdy    inwestor jest właścicielem obiektu budowlanego)
· rodzaj wykonywania robót budowlanych
· zakres wykonywania robót budowlanych
· sposób wykonywania robót budowlanych
· miejsce wykonywania robót budowlanych (w szczególności adres lub dane ewidencyjne z Centralnej Ewidencji Gruntów i Budynków).
· odpowiednie szkice lub rysunki – w zależności od potrzeb;
· inne pozwolenia, uzgodnienia i opinie wymagane odrębnymi przepisami, w szczególności decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, zgodnie z art. 72 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, lub kopie tych pozwoleń, uzgodnień, opinii i innych dokumentów;
· pełnomocnictwo udzielone osobie fizycznej działającej w imieniu inwestora;
· dowód zapłaty opłaty skarbowej.

9. UWAGI

W przypadku nierozpoczęcia wykonywania robót budowlanych przed upływem 3 lat od określonego w zgłoszeniu terminu ich rozpoczęcia, rozpoczęcie tych robót może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia.

Istnieje możliwość złożenia wniosku w wersji elektronicznej, za pośrednictwem Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego. 
Link do strony e-budownictwo: https://e-budownictwo.gunb.gov.pl/#gunb_epb_4_zgloszenie_rozbiorka_b

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załączniki

PB-4 docx, 26 kB

Powiadom znajomego