WIZ-2 Zajęcia pasa drogowego związane z awarią
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | Drogi publiczne |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Infrastruktury i Zieleni Miejskiej |
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Urząd Miasta Świnoujście, ul. Wojska Polskiego 1/5, 72-600 Świnoujście
Biuro Obsługi Interesanta (parter)
KTO MOŻE WYSTĄPIĆ Z WNIOSKIEM
Awaryjne zajęcie pasa drogowego dotyczy awarii zgłaszanych przez właścicieli sieci wodociągowej, ciepłowniczej, teletechnicznej i innej w trybie nagłym oraz zgłoszeń robót wymagających jakiejkolwiek ingerencji w infrastrukturę drogową. Wniosek składa właściciel lub użytkownik sieci, obiektu lub ich pełnomocnik.
GODZINY PRZYJMOWANIA
Godziny pracy wydziału: poniedziałek - piątek: 7:00 – 15:00
Stanowisko Obsługi Interesanta: poniedziałek - piątek: 7:00 – 15:00
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Zgodnie z kodeksem postępowania administracyjnego załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania (na podstawie kompletnego wniosku). Jednocześnie do terminów tych nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy innych podmiotów i z przyczyn niezależnych od organu wydającego decyzję. Z tych powodów w szczególnych przypadkach okres oczekiwania na decyzję wydłuża się do kilku miesięcy. Szczegółowe terminy wynikają ze specyfiki indywidualnych spraw.
TRYB ODWOŁAWCZY
Termin wniesienia odwołania od decyzji – 14 dni, od dnia doręczenia decyzji stronie. Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Świnoujście.
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych ( tekst jednolity Dz. U. z 2023 r., poz. 645).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwolenia na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2016r., poz. 1264).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego ( tekst jednolity Dz. U. z 2023 r. poz. 775);
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. O opłacie skarbowej (jednolity tekst Dz. U. z 2022 r., poz. 2142 z późniejszymi zmianami).
- Uchwała nr LXXVI/587/2023 Rady Miasta Świnoujście z dnia 30 marca 2023 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg (Dz. Urz. Woj. zachodniopomorskiego z dnia 11 kwietnia 2023 r. poz. 2348
OPŁATY
§ 1. Na drogach publicznych, położonych w granicach administracyjnych Gminy Miasto Świnoujście ustala się stawki opłat za zajęcie pasa drogowego dotyczące:
1) prowadzenia robót w pasie drogowym,
2) umieszczania w pasie drogowym liniowych urządzeń obcych
3) umieszczania w pasie drogowym urządzeń obcych innych niż wymienione w pkt 2 oraz reklam,
4) zajęcia pasa drogowego na prawach wyłączności w celach innych niż wymienione w pkt 1-3.
§ 2. Za zajęcie 1 m2 powierzchni pasa drogowego w celu, o którym mowa w § 1 pkt 1, z zastrzeżeniem § 6, ustala się następujące stawki opłat za każdy dzień zajęcia:
1) drogi krajowej:
a) przy zajęciu jezdni do 50% szerokości 8,00 zł
b) przy zajęciu jezdni powyżej 50% do całkowitego zajęcia jezdni 10,00 zł
c) ciągów pieszych, placów, zatok postojowych, parkingów, ścieżek rowerowych o nawierzchniach innych niż bitumiczne, zjazdów 4,00 zł
d) pozostałych elementów pasa drogowego (trawniki, pobocza gruntowe itp.) 3,00 zł
e) ścieżek rowerowych o nawierzchniach bitumicznych 10,00 zł
2) drogi powiatowej i gminnej:
a) przy zajęciu jezdni do 50% szerokości 8,00 zł
b) przy zajęciu jezdni powyżej 50% do całkowitego zajęcia jezdni 10,00 zł
c) ciągów pieszych, placów, zatok postojowych, parkingów, ścieżek rowerowych o nawierzchniach innych niż bitumiczne, zjazdów 3,50 zł
d) pozostałych elementów pasa drogowego ( trawniki, pobocza gruntowe itp.) 2,00 zł
e) ścieżek rowerowych o nawierzchniach bitumicznych 10,00 zł
§ 6. W odniesieniu do obiektów i urządzeń infrastruktury telekomunikacyjnej ustala się stawkę opłaty za zajęcie 1m2 powierzchni pasa drogowego dróg gminnych, powiatowych i krajowych w celu, o którym mowa w § 1 pkt 1 i 4, za każdy dzień zajęcia w wysokości 0,20 zł .
- Opłata skarbowa za pełnomocnictwo - 17 zł
- Wydanie decyzji nie podlega opłacie skarbowej.
Opłatę naliczoną w decyzji należy wnieść:
przelewem na rachunek Pekao SA, I Oddział w Świnoujściu nr 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933 lub w wpłatomacie zlokalizowanym w Urzędzie Miasta w Świnoujściu przy ul. Wojska Polskiego 1/5.
Opłatę skarbową należy wnieść:
przelewem na rachunek Pekao SA, I Oddział w Świnoujściu nr 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933 lub w wpłatomacie zlokalizowanym w Urzędzie Miasta w Świnoujściu przy ul. Wojska Polskiego 1/5.
WYMAGANE WNIOSKI I DOKUMENTY
- wniosek „zawiadomienie awaryjne” o konieczności zajęcia pasa drogowego w celu wykonania robót związanych z usunięciem awarii;
Do wniosku należy wpisać:
• dane Inwestora (wnioskodawcy), adres nr telefonu, NIP/REGON/PESEL
• nr i nazwa drogi, odcinka, miejscowości
• rodzaj prowadzonych robót
• wymiary, powierzchnia oraz rodzaj zajętych elementów pasa drogowego na czas wykonywania robót w rozbiciu na jezdnia, chodnik, pobocze
• informacje dot. Wykonawcy robót
• informacje dot. Kierownika robót oraz Inspektorem nadzoru
• okres zajęcia pasa od … do … w ciągłości czasowej (bez przerw
w zajęciu).
Do wniosku należy dołączyć:
- Szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1 : 1000 lub 1 : 500
z zaznaczeniem kolorem czerwonym granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego. - Uproszczony projekt tymczasowej organizacji ruchu (szkic).
- Zajecie pasa drogowego trwa od czasu rozpoczęcia robót do ich zakończenia np. otworzenia docelowego miejsca zajęcia).
- Udzielone pełnomocnictwo wraz z dowodem opłaty skarbowej 17,00 PLN na konto Urzędu Miasta Świnoujście jeżeli w imieniu strony występuje pełnomocnik.