W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Tłumacz języka migowego online 

Urząd Miasta Świnoujście
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście
tel. (91) 321 31 93
fax  (91) 321 59 95    email: soi@um.swinoujscie.pl

Wykaz telefonów Urzędu Miasta Świnoujście

Adres ePuap, numer adresu PEF oraz NIP i REGON   

Wykaz kont Gminy Miasto Świnoujście

Lista jednostek nieodpłatnego wsparcia i poradnictwa

WIZ-2 Zajęcia pasa drogowego związane z awarią

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Drogi publiczne
Komórka odpowiedzialna Wydział Infrastruktury i Zieleni Miejskiej


MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW

Urząd Miasta Świnoujście, ul. Wojska Polskiego 1/5, 72-600 Świnoujście
Biuro Obsługi Interesanta (parter)

KTO MOŻE WYSTĄPIĆ Z WNIOSKIEM

Awaryjne zajęcie pasa drogowego dotyczy awarii zgłaszanych przez właścicieli sieci wodociągowej, ciepłowniczej, teletechnicznej i innej w trybie nagłym oraz zgłoszeń robót wymagających jakiejkolwiek ingerencji w infrastrukturę drogową. Wniosek składa właściciel lub użytkownik sieci, obiektu lub ich pełnomocnik.

 
GODZINY PRZYJMOWANIA

Godziny pracy wydziału:                        poniedziałek - piątek:    7:00 – 15:00
Stanowisko Obsługi Interesanta:           poniedziałek - piątek:   7:00 – 15:00
                                                                                           

 

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

Zgodnie z kodeksem postępowania administracyjnego załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania (na podstawie kompletnego wniosku). Jednocześnie do terminów tych nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy innych podmiotów i z przyczyn niezależnych od organu wydającego decyzję. Z tych powodów w szczególnych przypadkach okres oczekiwania na decyzję wydłuża się do kilku miesięcy. Szczegółowe terminy wynikają ze specyfiki indywidualnych spraw.

 
TRYB ODWOŁAWCZY

Termin wniesienia odwołania od decyzji – 14 dni, od dnia doręczenia decyzji stronie. Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Świnoujście.

 
PODSTAWA PRAWNA

  • Ustawa z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych ( tekst jednolity Dz. U. z 2023 r., poz. 645).
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwolenia na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2016r.,  poz. 1264).
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego ( tekst jednolity Dz. U. z 2023 r. poz. 775);
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. O opłacie skarbowej (jednolity tekst Dz. U. z 2022 r., poz. 2142 z późniejszymi zmianami).
  • Uchwała nr LXXVI/587/2023 Rady Miasta Świnoujście z  dnia 30 marca 2023 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg (Dz. Urz. Woj. zachodniopomorskiego z dnia 11 kwietnia 2023 r. poz. 2348

OPŁATY

§ 1. Na drogach publicznych, położonych w granicach administracyjnych Gminy Miasto Świnoujście ustala się stawki opłat za zajęcie pasa drogowego dotyczące:
1) prowadzenia robót w pasie drogowym,
2) umieszczania w pasie drogowym liniowych urządzeń obcych
3) umieszczania w pasie drogowym urządzeń obcych innych niż wymienione w pkt 2 oraz reklam, 
4) zajęcia pasa drogowego na prawach wyłączności w celach innych niż wymienione w pkt  1-3.

§ 2. Za zajęcie 1 m2 powierzchni pasa drogowego w celu, o którym mowa w § 1 pkt 1, z zastrzeżeniem § 6, ustala się następujące stawki opłat za każdy dzień zajęcia:

1) drogi krajowej:
a) przy zajęciu jezdni do 50% szerokości 8,00 zł
b) przy zajęciu jezdni powyżej 50% do całkowitego zajęcia jezdni 10,00 zł
c) ciągów pieszych, placów, zatok postojowych, parkingów, ścieżek rowerowych o nawierzchniach innych niż bitumiczne, zjazdów 4,00 zł
d) pozostałych elementów pasa drogowego (trawniki, pobocza gruntowe itp.) 3,00 zł
e) ścieżek rowerowych o nawierzchniach bitumicznych 10,00 zł

2) drogi powiatowej i gminnej:
a) przy zajęciu jezdni do 50% szerokości 8,00 zł
b) przy zajęciu jezdni powyżej 50% do całkowitego zajęcia jezdni 10,00 zł
c) ciągów pieszych, placów, zatok postojowych, parkingów, ścieżek rowerowych o nawierzchniach innych niż bitumiczne, zjazdów 3,50 zł 
d) pozostałych elementów pasa drogowego ( trawniki, pobocza gruntowe itp.) 2,00 zł
e) ścieżek rowerowych o nawierzchniach bitumicznych 10,00 zł


§ 6. W odniesieniu do obiektów i urządzeń infrastruktury telekomunikacyjnej ustala się stawkę opłaty za zajęcie 1m2 powierzchni pasa drogowego dróg gminnych, powiatowych i krajowych w celu, o którym mowa w § 1 pkt 1 i 4, za każdy dzień zajęcia w wysokości 0,20 zł .

 

  • Opłata skarbowa za pełnomocnictwo - 17 zł
  • Wydanie decyzji nie podlega opłacie skarbowej.

 

Opłatę naliczoną w decyzji należy wnieść: 

przelewem na rachunek Pekao SA, I Oddział w Świnoujściu nr 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933 lub w wpłatomacie zlokalizowanym w Urzędzie Miasta w Świnoujściu przy ul. Wojska Polskiego 1/5.

 

Opłatę skarbową należy wnieść:

przelewem na rachunek Pekao SA, I Oddział w Świnoujściu nr 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933 lub w wpłatomacie zlokalizowanym w Urzędzie Miasta w Świnoujściu przy ul. Wojska Polskiego 1/5.

 

WYMAGANE WNIOSKI I DOKUMENTY

- wniosek  „zawiadomienie awaryjne” o konieczności zajęcia pasa drogowego w celu wykonania robót związanych z usunięciem awarii;

Do wniosku należy wpisać:
• dane Inwestora (wnioskodawcy), adres nr telefonu, NIP/REGON/PESEL
• nr  i  nazwa  drogi, odcinka, miejscowości
• rodzaj prowadzonych robót
• wymiary, powierzchnia oraz rodzaj zajętych elementów pasa drogowego na czas  wykonywania robót  w rozbiciu na jezdnia, chodnik, pobocze
• informacje dot. Wykonawcy robót 
• informacje dot. Kierownika robót oraz Inspektorem nadzoru
• okres zajęcia pasa od … do … w ciągłości czasowej  (bez przerw
w zajęciu).


Do wniosku należy dołączyć:

  1. Szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1 : 1000 lub 1 : 500
    z zaznaczeniem kolorem czerwonym granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego.
  2. Uproszczony projekt tymczasowej organizacji ruchu (szkic).
  3. Zajecie pasa drogowego trwa od czasu rozpoczęcia robót do ich zakończenia np. otworzenia docelowego miejsca zajęcia).
  4. Udzielone pełnomocnictwo wraz z dowodem opłaty skarbowej 17,00 PLN na konto Urzędu Miasta Świnoujście jeżeli w imieniu strony występuje pełnomocnik.

Załączniki

Powiadom znajomego