W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Tłumacz języka migowego online 

Urząd Miasta Świnoujście
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście
tel. (91) 321 31 93
fax  (91) 321 59 95    email: soi@um.swinoujscie.pl

Wykaz telefonów Urzędu Miasta Świnoujście

Adres ePuap, numer adresu PEF oraz NIP i REGON   

Wykaz kont Gminy Miasto Świnoujście

Lista jednostek nieodpłatnego wsparcia i poradnictwa

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Środowisko, rolnictwo
Komórka odpowiedzialna Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa

GODZINY PRZYJMOWANIA KLIENTÓW

Od poniedziałku do piątku: 7:00-15:00

WYMAGANE DOKUMENTY

Deklaracja o wysokości opłaty za odbiór odpadów komunalnych, do jej wypełnienia niezbędna jest informacja z Zakładu Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o. o. w Świnoujściu o zużyciu wody za poprzedni rok kalendarzowy z danej nieruchomości.

Aby wyliczyć wysokość miesięcznej opłaty należy roczne zużycie wody podzielić przez 12 miesięcy, pomnożyć przez stawkę opłaty.

W przypadku działania przez pełnomocnika dodatkowo:

     • pisemne pełnomocnictwo do wydania zaświadczenia.

SPOSOBY ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW

Osobiście lub przez pełnomocnika w Wydziale Ochrony Środowiska i Leśnictw (budynek przy ul. Wyspiańskiego 35c, pok. 202), Stanowisko Obsługi Interesantów (parter budynku przy ul. Wojska Polskiego 1/5), przekazanie dokumentu poprzez dołączenie podpisanego dokumentu on-line na stronie Elektronicznego Urzędu Podawczego, po zarejestrowaniu się na platformie ePUAP  (http://epuap.gov.pl) (musimy posiadać Profil Zaufany lub ważny kwalifikowany podpis elektroniczny) możemy złożyć pismo w Elektronicznej Skrzynce Podawczej (ESP), która jest komponentem EUP, złożenie dokumentu poprzez deklarację on-line, która dostępna jest pod linkiem: https://deklaracje.info.pl/

OPŁATY

Opłata skarbowa za ewentualne pełnomocnictwo - 17 zł.

Nie podlega opłacie skarbowej pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu (rodzice, dziadkowie, pradziadkowie), zstępnemu (dzieci, wnuki, prawnuki), rodzeństwu

Opłatę skarbową można uiścić w Urzędzie Miasta Świnoujście (opłatomat na parterze Urzędu Miasta) lub przelewem na numer rachunku bankowego Urząd Miasta Świnoujście 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933.

REALIZACJA WNIOSKU

Deklaracje powinny być składane w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca / do dnia 10 lutego każdego roku w przypadku nieruchomości już zamieszkiwanej

ODBIÓR DOKUMENTU

Nie dotyczy

TRYB ODWOŁAWCZY

Nie podlega

WAŻNE INFORMACJE

1. Terminem wniesienia opłaty za pierwsze dwa miesiące roku kalendarzowego jest dzień 15 luty

2. Wysokość stawki opłaty od 1.04.2023 r. wynosi 10,42 zł za 1m3 zużytej wody.

3. Wysokość zwolnienia w przypadku nieruchomości jednorodzinnych kompostujących bioodpady w kompostowniku przydomowym: 0,60 zł za 1 m3 zużytej  wody - ulga obowiązuje wyłącznie w momencie gdy wszystkie wytworzone bioodpady są kompostowane w przydomowym kompostowniku.

4. Jeżeli wyliczona opłata w punkcie 13 lub 17 wynosi więcej niż 7,8% przeciętnego miesięcznego dochodu rozporządzalnego na 1 osobę ogółem za gospodarstwo domowe należy wpisać jego równowartość w punkcie 19. Zgodnie 
z obwieszczeniem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 28 marca 2023 r. jest to kwota 175,48 zł. (wskazana kwota zmienia się ze względu na coroczną zmianę obwieszczenia). 

Zgodnie z obwieszczeniem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 28 marca 2024 r. zmienia się przeciętny miesięczny dochód rozporządzalny na 1 osobę ogółem za gospodarstwo domowe. Od 1 kwietnia maksymalna opłata za gospodarstwo domowe wynosi: 208,91 zł. Wszyscy mieszkańcy, którzy do tej pory złożyli deklarację z maksymalną kwota opłaty 175,48 zł, są zobowiązani do złożenia kolejnej deklaracji.

Ze zwolnienia nie mogą skorzystać właściciele nieruchomości w których prowadzone jest więcej niż jedno gospodarstwo domowe lub gdy w obrębie nieruchomość prowadzony jest wynajem.

PODSTAWA PRAWNA

1. art. 6m ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2024 r., poz. 399)

Załączniki

Powiadom znajomego

PrevNext