Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | Środowisko, rolnictwo |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa |
GODZINY PRZYJMOWANIA KLIENTÓW
Od poniedziałku do piątku: 7:00-15:00
WYMAGANE DOKUMENTY
Deklaracja o wysokości opłaty za odbiór odpadów komunalnych, do jej wypełnienia niezbędna jest informacja z Zakładu Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o. o. w Świnoujściu o zużyciu wody za poprzedni rok kalendarzowy z danej nieruchomości.
Aby wyliczyć wysokość miesięcznej opłaty należy roczne zużycie wody podzielić przez 12 miesięcy, pomnożyć przez stawkę opłaty.
W przypadku działania przez pełnomocnika dodatkowo:
• pisemne pełnomocnictwo do wydania zaświadczenia.
SPOSOBY ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Osobiście lub przez pełnomocnika w Wydziale Ochrony Środowiska i Leśnictw (budynek przy ul. Wyspiańskiego 35c, pok. 202), Stanowisko Obsługi Interesantów (parter budynku przy ul. Wojska Polskiego 1/5), przekazanie dokumentu poprzez dołączenie podpisanego dokumentu on-line na stronie Elektronicznego Urzędu Podawczego, po zarejestrowaniu się na platformie ePUAP (http://epuap.gov.pl) (musimy posiadać Profil Zaufany lub ważny kwalifikowany podpis elektroniczny) możemy złożyć pismo w Elektronicznej Skrzynce Podawczej (ESP), która jest komponentem EUP, złożenie dokumentu poprzez deklarację on-line, która dostępna jest pod linkiem: https://deklaracje.info.pl/
OPŁATY
Opłata skarbowa za ewentualne pełnomocnictwo - 17 zł.
Nie podlega opłacie skarbowej pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu (rodzice, dziadkowie, pradziadkowie), zstępnemu (dzieci, wnuki, prawnuki), rodzeństwu
Opłatę skarbową można uiścić w Urzędzie Miasta Świnoujście (opłatomat na parterze Urzędu Miasta) lub przelewem na numer rachunku bankowego Urząd Miasta Świnoujście 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933.
REALIZACJA WNIOSKU
Deklaracje powinny być składane w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca / do dnia 10 lutego każdego roku w przypadku nieruchomości już zamieszkiwanej
ODBIÓR DOKUMENTU
Nie dotyczy
TRYB ODWOŁAWCZY
Nie podlega
WAŻNE INFORMACJE
1. Terminem wniesienia opłaty za pierwsze dwa miesiące roku kalendarzowego jest dzień 15 luty
2. Wysokość stawki opłaty od 1.04.2023 r. wynosi 10,42 zł za 1m3 zużytej wody.
3. Wysokość zwolnienia w przypadku nieruchomości jednorodzinnych kompostujących bioodpady w kompostowniku przydomowym: 0,60 zł za 1 m3 zużytej wody - ulga obowiązuje wyłącznie w momencie gdy wszystkie wytworzone bioodpady są kompostowane w przydomowym kompostowniku.
4. Jeżeli wyliczona opłata w punkcie 13 lub 17 wynosi więcej niż 7,8% przeciętnego miesięcznego dochodu rozporządzalnego na 1 osobę ogółem za gospodarstwo domowe należy wpisać jego równowartość w punkcie 19. Zgodnie
z obwieszczeniem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 28 marca 2023 r. jest to kwota 175,48 zł. (wskazana kwota zmienia się ze względu na coroczną zmianę obwieszczenia).
Zgodnie z obwieszczeniem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 28 marca 2024 r. zmienia się przeciętny miesięczny dochód rozporządzalny na 1 osobę ogółem za gospodarstwo domowe. Od 1 kwietnia maksymalna opłata za gospodarstwo domowe wynosi: 208,91 zł. Wszyscy mieszkańcy, którzy do tej pory złożyli deklarację z maksymalną kwota opłaty 175,48 zł, są zobowiązani do złożenia kolejnej deklaracji.
Ze zwolnienia nie mogą skorzystać właściciele nieruchomości w których prowadzone jest więcej niż jedno gospodarstwo domowe lub gdy w obrębie nieruchomość prowadzony jest wynajem.
PODSTAWA PRAWNA
1. art. 6m ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2024 r., poz. 399)