Postępowanie administracyjne w sprawie wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub czasowego
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | Zameldowanie |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego |
Stanowisko Ewidencji Ludności, pok. nr 7, telefon 91 321 28 65, email wso@um.swinoujscie.pl
godziny pracy:
7.00 – 15.00 od poniedziałku do piątku
WYMAGANE DOKUMENTY
- Pisemny wniosek o wymeldowanie z miejsca pobytu stałego/czasowego;
- Tytuł prawny do lokalu – np. umowa cywilnoprawna, wypis z księgi wieczystej lub akt notarialny, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu, decyzja o przydziale lokalu, umowa najmu, w przypadku dziedziczenia - dodatkowo prawomocne postanowienie sądu o nabyciu spadku – kserokopie dokumentów (oryginał do wglądu).
SPOSOBY ZŁOŻENIE DOKUMENTÓW
- Osobiście Urząd Miasta Świnoujście, Stanowisko Obsługi Interesantów, ul. Wojska Polskiego 1/5, 72-600 Świnoujście;
- Listownie na adres: Urząd Miasta Świnoujście, ul. Wojska Polskiego 1/5, 72-600 Świnoujście;
- Poprzez formularz elektroniczny (ePUAP).
OPŁATY
- za wydanie decyzji administracyjnej – 10 zł,
- za złożenie do akt pełnomocnictwa – 17 zł.
Zwolnione z opłaty skarbowej za złożenie pełnomocnictwa są te, które zostały udzielone małżonkowi, dzieciom, wnukom, rodzicom, dziadkom lub rodzeństwu.
Opłatę skarbową wnosi się na rachunek bankowy tut. organu podatkowego:
Urząd Miasta Świnoujście 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933
REALIZACJA WNIOSKU
Wydanie decyzji administracyjnej – następuje w terminie do 2 miesięcy od daty złożenia wymaganych dokumentów (w przypadku spraw skomplikowanych termin może ulec przedłużeniu).
ODBIÓR DOKUMENTU
- Osobiście;
- Listem za zwrotnym potwierdzeniem odbioru;
- Poprzez skrzynka ePUAP.
TRYB ODWOŁAWCZY
Odwołanie wnosi się do Wojewody Zachodniopomorskiego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
WAŻNE INFORMACJE
Organ gminy wydaje na wniosek właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu lub z urzędu decyzję w sprawie wymeldowania osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego lub czasowego i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się.
PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (art. 35 w związku z art. 31 i art. 40).