Rejestracja zgonu
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | Akta stanu cywilnego |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego |
Podstawa prawna: art. 92-95 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 2023 poz. 1378.)
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Karta zgonu wydana przez lekarza.
2. Dowód osobisty osoby zmarłej.
4. Do wglądu: dokument stwierdzający tożsamość osoby zgłaszającej zgon
II. OPŁATY:
Nie pobiera się.
III. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Od ręki.
IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego
ul. Wyspiańskiego 35C
tel. 91 321 24 79
V. TRYB ODWOŁAWCZY:
Brak
W przypadku konieczności sprostowania lub uzupełnienia treści aktu - wniosek do Kierownika Urzędu Stanu o sprostowanie lub uzupełnienie treści aktu zgonu.
W przypadku konieczności unieważnienia aktu - wniosek do Sądu Rejonowego w Szczecinie o unieważnienie aktu zgonu.
VI. UWAGI:
1. Zgłoszenia zgonu może dokonać najbliższa pozostała rodzina osoby zmarłej, a mianowicie:
- pozostały małżonek(ka);
- krewni zstępni;
- krewni wstępni;
- krewni boczni do 4 stopnia pokrewieństwa;
- powinowaci w linii prostej do 1 stopnia.
2. Po rejestracji zgonu wydawany jest 1 odpis skrócony aktu zgonu