Wymeldowanie (obywatele polscy i cudzoziemcy)
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | zameldowanie |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego |
Stanowisko Ewidencji Ludności, pok. nr 7, telefon 91 321 28 65, email: wso@um.swinoujscie.pl
godziny pracy:
7.00 – 15.00 od poniedziałku do piątku
WYMAGANE DOKUMENTY
- wypełniony formularz "Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego" lub "Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego" (odrębny dla każdej osoby, również dla dziecka).
Do wglądu:
- dokument tożsamości. Dla cudzoziemca: paszport, a w przypadku obywatela Państwa członkowskiego Unii Europejskiej, państwa EFTA oraz Szwajcarii inny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo.
Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pisemnym pełnomocnictwem - udzielonym na podstawie art. 33 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego
W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
- pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania;
- dokument tożsamości pełnomocnika.
SPOSÓB ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
- Osobiście Urząd Miasta Świnoujście, Stanowisko Ewidencji Ludności, pok. 7;
- Poprzez formularz elektroniczny (ePUAP)
OPŁATY
Czynności wymeldowania nie podlegają opłacie skarbowej.
Opłacie skarbowej w wysokości 17 zł podlega złożenie pełnomocnictwa w tej sprawie. Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu. Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej.
Opłatę skarbową wnosi się na rachunek bankowy tut. organu podatkowego: Urząd Miasta Świnoujście - 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933
REALIZACJA WNIOSKU
Wymeldowania dokonuje się niezwłocznie po złożeniu formularza meldunkowego.
TRYB ODWOŁAWCZY
Nie przysługuje
WAŻNE INFORMACJE
- W celu zameldowania na pobyt stały lub czasowy nie ma konieczności wymeldowania się w dotychczasowym miejscu pobytu (stałego lub czasowego) - wymeldowanie z poprzedniego miejsca pobytu następuje na podstawie formularza zgłoszenia zameldowania (na pobyt stały lub czasowy);
- Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych (niepełnoletnie dzieci) czynności meldunkowe wykonuje jej przedstawiciel ustawowy (jeden z rodziców);
- Osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego jest zobowiązana wymeldować się;
- Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego można dokonać równocześnie z zameldowaniem w nowym miejscu pobytu;
- Zaświadczenie o wymeldowaniu z pobytu stałego lub czasowego wydawane jest na wniosek. Zgodnie z art. 1 ust.1, pkt 1, lit. b Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej, wydanie zaświadczenia na wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.
PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności, Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego.