W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Tłumacz języka migowego online 

Urząd Miasta Świnoujście
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście
tel. (91) 321 31 93
fax  (91) 321 59 95    email: soi@um.swinoujscie.pl

Wykaz telefonów Urzędu Miasta Świnoujście

Adres ePuap, numer adresu PEF oraz NIP i REGON   

Wykaz kont Gminy Miasto Świnoujście

Lista jednostek nieodpłatnego wsparcia i poradnictwa

Wymeldowanie (obywatele polscy i cudzoziemcy)

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Zameldowanie
Komórka odpowiedzialna Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego

Wymeldowanie przez internet:  https://www.gov.pl/web/gov/wymelduj-sie-z-pobytu-stalego



Podstawa prawna: Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2022 r., poz. 1191 ze zm.), Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2022 r., poz. 2070).

I WYMAGANE  DOKUMENTY:

  • wypełniony formularz "ZGŁOSZENIE WYMELDOWANIA Z MIEJSCA POBYTU STAŁEGO / NOTIFICATION OF A CHANGE OF PERMANENT RESIDENCE" lub "ZGŁOSZENIE WYMELDOWANIA Z MIEJSCA POBYTU CZASOWEGO / NOTIFICATION OF A CHANGE OF TEMPORARY RESIDENCE" (odrębny dla każdej osoby, również dla dziecka).

Do wglądu:

  • dowód osobisty albo paszport. Dla cudzoziemca: paszport lub karta pobytu, a w przypadku obywatela Państwa członkowskiego Unii Europejskiej, państwa EFTA oraz Szwajcarii inny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo. 

Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pisemnym pełnomocnictwem - udzielonym na podstawie art. 33 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego

W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika dodatkowo:

  • pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania;
  • dowód osobisty pełnomocnika lub paszport;

W celu zameldowania na pobyt stały lub czasowy nie ma konieczności wymeldowania się w dotychczasowym miejscu pobytu (stałego lub czasowego) - wymeldowanie z poprzedniego miejsca pobytu następuje na podstawie formularza zgłoszenia zameldowania (na pobyt stały lub czasowy). 

Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego trwającego można dokonać także w formie dokumentu elektronicznego na formularzu ("epuap st." lub "epuap czas.") umożliwiającym wprowadzenie danych do systemu teleinformatycznego poprzez  Platformę e-Puap. Zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną wniosek powinien zostać opatrzony bezpiecznym podpisem elektronicznym  lub  profilem  zaufanym e-Puap w myśl ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym.

Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych (niepełnoletnie dzieci) czynności meldunkowe wykonuje jej przedstawiciel ustawowy (jeden z rodziców).

 

 

II OPŁATY:

Czynności wymeldowania nie podlegają opłacie skarbowej.

Opłacie skarbowej w wysokości 17 zł podlega złożenie pełnomocnictwa w tej sprawie. Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu. Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej -

Opłatę skarbową wnosi się na rachunek bankowy tut. organu podatkowego:  Urząd Miasta Świnoujście -  95 1240 3914 1111 0010 0965 0933

III TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Wymeldowania dokonuje się niezwłocznie po złożeniu formularza meldunkowego.

IV JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:

Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego
tel. 91 321 28 65

V TRYB ODWOŁAWCZY:

Nie przysługuje

VI UWAGI:

Osoba,  która  opuszcza  miejsce pobytu stałego lub czasowego jest zobowiązana wymeldować się. 

Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego można dokonać równocześnie z zameldowaniem w nowym miejscu pobytu. 

Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pisemnym pełnomocnictwem - udzielonym na podstawie art. 33 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego

Ustawa z dnia 24 września 2010 r. nie przewiduje wydania zaświadczenia o wymeldowaniu. Zaświadczenie o wymeldowaniu  wydaje się na wniosek zainteresowanego. Zgodnie z art. 1 ust.1, pkt 1, lit. b   Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tj. Dz. U. z 2023 r., poz. 2111) wydanie zaświadczenia na wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł

 

 

Załączniki

Powiadom znajomego