W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Tłumacz języka migowego online 

Urząd Miasta Świnoujście
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście
tel. (91) 321 31 93
fax  (91) 321 59 95    email: soi@um.swinoujscie.pl

Wykaz telefonów Urzędu Miasta Świnoujście

Adres ePuap, numer adresu PEF oraz NIP i REGON   

Wykaz kont Gminy Miasto Świnoujście

Lista jednostek nieodpłatnego wsparcia i poradnictwa

Wydanie dowodu osobistego

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy dowód osobisty
Komórka odpowiedzialna Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego
Urząd Miasta Świnoujście, Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego, pok. nr 9, telefon 91 327 85 91, email: wso@um.swinoujscie.pl

godziny pracy: 
7.00 – 15.00 od poniedziałku do piątku

WYMAGANE DOKUMENTY

  • Fotografia wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku. Powinna ona być kolorowa, przedstawiającą osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów, patrzącą na wprost z otwartymi oczami, nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy, z zamkniętymi ustami - po zeskanowaniu zwracamy fotografię;
  • Do wglądu dowód osobisty lub paszport (w tym przypadku nie jest akceptowany mdowód);
  • Do wniosku złożonego osobiście potrzebna jest fotografia o wymiarach 35x45 mm;
  • Do wniosku złożonego w formie dokumentu elektronicznego załącza się plik zawierający fotografię o wymiarach co najmniej 492x633 pikseli i wielkości nieprzekraczającej 2,5 MB.

Przykłady prawidłowo i nieprawidłowo wykonanych zdjęć można znaleźć po rozwinięciu zakładek na stronie: https://www.gov.pl/web/gov/zdjecie-do-dowodu-lub-paszportu

SPOSOBY ZŁOŻENIE DOKUMENTÓW

W przypadku wniosków złożonych elektronicznie należy zgłosić się w ciągu 30 dni do urzędu w celu uzupełnienia odcisków palców (od 12 lat) i podpisu (od 13 lat). W przypadku osób niepełnoletnich zgłaszamy się z rodzicem, który złożył wniosek.

OPŁATY

Bez opłat

REALIZACJA WNIOSKU

 Do 30 dni

ODBIÓR DOKUMENTU

Osobiście

TRYB ODWOŁAWCZY

Od decyzji o odmowie wydania dowodu osobistego przysługuje odwołanie do Wojewody Zachodniopomorskiego w Szczecinie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Świnoujście w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

WAŻNE INFORMACJE

  • Dowód odbiera się osobiście w urzędzie, który przyjął wniosek;
  • Dotychczasowy dowód trzeba mieć ze sobą, chyba że była zgłaszana utrata lub uszkodzenie.
  • Podczas odbioru dowodu w urzędzie można ustalić kody PIN:do logowania – 4-cyfrowy, do podpisu osobistego – 6-cyfrowy. Kody PIN można też nadać później, w dowolnym urzędzie gminy. Więcej o kodach PIN, na przykład jak je później zmienić, albo o kodzie PUK można znaleźć tu: https://www.gov.pl/web/e-dowod.
  • Osoba niepełnosprawna lub obłożnie chora może zgłosić do urzędu niemożność złożenia wniosku w organie gminy (przedstawiając  odpowiednie dokumenty) - wówczas przyjęcie wniosku odbywa się w miejscu jej pobytu.

PODSTAWA PRAWNA

Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych.
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 grudnia 2023 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego, jego wydawania i odbioru oraz utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu.

Załączniki

Powiadom znajomego