W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Tłumacz języka migowego online 

Urząd Miasta Świnoujście
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście
tel. (91) 321 31 93
fax  (91) 321 59 95    email: soi@um.swinoujscie.pl

Wykaz telefonów Urzędu Miasta Świnoujście

Adres ePuap, numer adresu PEF oraz NIP i REGON   

Wykaz kont Gminy Miasto Świnoujście

Lista jednostek nieodpłatnego wsparcia i poradnictwa

Udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy dowód osobisty
Komórka odpowiedzialna Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego

Urząd Miasta Świnoujście, Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego, pok. nr 9, telefon 91 327 85 91, email: wso@um.swinoujscie.pl

godziny pracy: 
7.00 – 15.00 od poniedziałku do piątku

WYMAGANE WNIOSKI I DOKUMENTY

  • Wniosek o udostępnienie danych w trybie jednostkowym z Rejestru Dowodów Osobistych;
  • Dowód opłaty za udostępnienie danych zgromadzonych w Rejestrze; Dowodów Osobistych w trybie jednostkowym w wysokości 31 zł za dane dotyczące jednego dokumentu lub dane dotyczące jednej osoby;
  • Pełnomocnictwo szczególne w którego zakresie wpisane jest upoważnienie do reprezentowania w sprawie udostępnienia danych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dowód opłaty skarbowej za pełnomocnictwo 17 zł (w przypadku działania przez  pełnomocnika);
  • Dokumenty mogące potwierdzić interes prawny, między innymi wezwania sądowe, wezwania komornicze, dokumenty potwierdzające zobowiązanie wobec wnioskodawcy osoby, której dane mają być udostępnione (np. kopie wyroków sądowych, umów, wezwań do zapłaty, faktur, postanowień i decyzji innych organów).

SPOSOBY ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW

  • Osobiście Urząd Miasta Świnoujście, Stanowisko Obsługi Interesantów;
  • Listownie na adres: Urząd Miasta Świnoujście, ul. Wojska Polskiego 1/5, 72-600 Świnoujście;
  • Poprzez formularz elektroniczny (ePUAP).

OPŁATY

  • Opłata za udostępnienie danych zgromadzonych w Rejestrze Dowodów Osobistych w trybie jednostkowym 31 zł za dane dotyczące jednego dokumentu lub dane dotyczące jednej osoby;
  • Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa, gdy strona działa przez pełnomocnika - 17 zł. Zwolnione z tej opłaty są pełnomocnictwa udzielone małżonkowi, dzieciom, wnukom, rodzicom, dziadkom lub rodzeństwu.

Opłaty można uiścić w Urzędzie Miasta Świnoujście (opłatomat na parterze Urzędu Miasta) lub przelewem na rachunek bankowy:

  • opłata za udostępnienie jednostkowych danych - nr konta  75 1240 3914 1111 0010 0965 1099;
  • opłata skarbowa za pełnomocnictwo - nr konta 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933.

REALIZACJA WNIOSKU

W terminie do 30 dni od daty wpływu poprawnego wniosku.

ODBIÓR DOKUMENTU

  • Osobiście;
  • Listem za zwrotnym potwierdzeniem odbioru;
  • Poprzez skrzynkę ePUAP.

TRYB ODWOŁAWCZY

Od decyzji odmawiającej udostępnienia danych w trybie jednostkowym przysługuje odwołanie do Wojewody Zachodniopomorskiego w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

WAŻNE INFORMACJE

  • W trybie jednostkowym z Rejestru Dowodów Osobistych udostępnia się dane dotyczące jednego dokumentu lub dane dotyczące jednej osoby na jednorazowy wniosek złożony w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne;
  • Potrzeba uzyskania danych z Rejestru Dowodów Osobistych może wynikać z interesu faktycznego bądź prawnego. W przypadku powoływania się na interes prawny wnioskodawca jest zobowiązany wskazać przepis prawa materialnego, na podstawie którego jest uprawniony do żądania udostępnienia danych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz załączyć dokumenty potwierdzające ten interes. Istnienie interesu prawnego mogą potwierdzić między innymi następujące dokumenty: wezwania sądowe, wezwania komornicze, dokumenty potwierdzające zobowiązanie wobec wnioskodawcy osoby, której dane mają być udostępnione (np. kopie wyroków sądowych, umów, wezwań do zapłaty, faktur, postanowień i decyzji innych organów).

PODSTAWA PRAWNA

Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych;
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2011 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych i dokumentacji związanej z dowodami osobistymi;
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 października 2011 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi.

 

Załączniki

Powiadom znajomego

PrevNext