W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Tłumacz języka migowego online 

Urząd Miasta Świnoujście
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście
tel. (91) 321 31 93
fax  (91) 321 59 95    email: soi@um.swinoujscie.pl

Wykaz telefonów Urzędu Miasta Świnoujście

Adres ePuap, numer adresu PEF oraz NIP i REGON   

Wykaz kont Gminy Miasto Świnoujście

Lista jednostek nieodpłatnego wsparcia i poradnictwa

Pozwolenie na sprowadzenie zwłok lub szczątków ludzkich z zagranicy

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Inne
Komórka odpowiedzialna Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych.
  • Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 27 grudnia 2007 r. w sprawie wydawania pozwoleń i zaświadczeń na przewóz zwłok i szczątków ludzkich.
  • Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2001 w sprawie postępowania ze zwłokami i szczątkami ludzkimi.
  • Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 6 grudnia 2001 r. w sprawie wykazu chorób zakaźnych w przypadku, których stwierdzenie zgonu wymaga szczególnego postępowania ze zwłokami osób zmarłych na te choroby.

 

I. WYMAGANE DOKUMENTY:

1. Wniosek osoby uprawnionej zawierające następujące dane:

  • nazwisko, imię lub imiona, stopień pokrewieństwa adres zamieszkania wnioskodawcy oraz numer i seria dokumentu tożsamości,
  • nazwisko, imię lub imiona, nazwisko rodowe, datę i miejsce urodzenia, ostanie miejsce zamieszkania osoby zmarłej,
  • datę i miejsce zgonu,
  • miejsce z którego zwłoki albo szczątki ludzkie zostaną przywiezione,
  • miejsce pochówku,
  • wskazanie środka transportu, którym zostaną przewiezione zwłoki lub szczątki ludzkie,


 2. Załączniki:

Do wniosku o wydanie zezwolenia należy dołączyć:

  • akt zgonu lub inny dokument urzędowy potwierdzający zgon osoby, tłumaczony na język polski i uwierzytelniony przez tłumacza przysięgłego,
  • w przypadku nieokreślenia przyczyny zgonu w akcie zgonu lub innym dokumencie urzędowym stwierdzającym zgon, do wniosku dołącza się inny dokument urzędowy stwierdzający wykluczenie jako przyczyny zgonu choroby zakaźnej wymienionej w wykazie o którym mowa w art. 9 ust. 3a ustawy z dnia 31 stycznia 1959 roku o cmentarzach i chowaniu zmarłych,
  • w przypadku gdy z wnioskiem występuje podmiot inny niż wskazany w art. 10 ust. 1 w/w ustawy – winien on dodatkowo dołączyć do wniosku dokument upoważniający go do załatwienia w imieniu podmiotu uprawnionego wszelkich spraw formalno-prawnych, związanym z transportem zwłok lub szczątków ludzkich z obcego państwa lub ich pochowanie.

 

II. OPŁATY

Wnioski nie podlegają opłacie skarbowej.

Opłatę w wysokości 17 zł należy wnieść w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika.

Opłatę za złożenie pełnomocnictwa można wnieść w Urzędzie Miasta Świnoujście (opłatomat na parterze Urzędu Miasta) lub przelewem na numer rachunku bankowego Urząd Miasta Świnoujście 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933.

III. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

Zezwolenie wydaje się w drodze decyzji administracyjnej niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 3 dni od dnia otrzymania wniosku.

 

IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA

Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego
 ul. Wojska Polskiego 1/5, pok. Nr 8 (parter)
tel/fax: 91 327 85 88,

e-mail: wso@um.swinoujscie.pl

 

V. TRYB ODWOŁAWCZY

Od decyzji przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.

Załączniki

Powiadom znajomego