Informacja o wynikach konsultacji społecznych dotyczących zasad oraz warunków sytuowania tablic i urządzeń reklamowych na terenie Gminy Miasto Świnoujście

Na podstawie art. 5a ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2016 r. poz.446) oraz § 3 ust. 2 uchwały  Nr XXI/177/2016 Rady Miasta Świnoujście z dnia 28 kwietnia 2016 r. w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami Gminy Miasto Świnoujście, zgodnie z zrządzeniem Nr 59/2017 Prezydenta Miasta Świnoujście z dnia 26 stycznia 2017 roku zostały przeprowadzone konsultacje społeczne dotyczące zasad oraz warunków sytuowania tablic i urządzeń reklamowych na terenie Gminy Miasto Świnoujście.

   Konsultacje trwały od 3 lutego do 17 lutego 2017 roku i posiadały zasięg ogólnogminny.
   
   Zarządzenie Prezydenta Miasta o przeprowadzeniu konsultacji umieszczone zostało w Biuletynie Informacji Publicznej, na oficjalnej stronie internetowej oraz tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Świnoujście.

   Odpowiedzialnym za przeprowadzenie konsultacji był Kierownik Biura Informacji i Konsultacji Społecznych Urzędu Miasta Świnoujście Robert Karelus.


   Konsultacje miały na celu poznanie opinii mieszkańców miasta w kwestii zasad oraz warunków sytuowania tablic i urządzeń reklamowych na terenie Miasta Gminy Świnoujście oraz stanowić podstawę do prac nad projektem uchwały Rady Miasta Świnoujście ustalającej zasady oraz warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic i urządzeń reklamowych, a także ogrodzeń na terenie Miasta
   
Konsultacje zostały przeprowadzone w formie badań ankietowych.

Badanie ankietowe polegało na skierowaniu do mieszkańców Gminy Miasto Świnoujście kwestionariusza ankiety, stanowiącego załącznik nr 1 Zarządzenia, udostępnionego na oficjalnej stronie internetowej Urzędu Miasta Świnoujście www.swinoujscie.pl, w Filiach Miejskiego Domu Kultury w Karsiborze, Warszowie, Przytorze – Łunowie, na Stanowisku Obsługi Interesanta Urzędu Miasta Świnoujście, Mobilnym Punkcie Informacyjnym zlokalizowanym w Centrum Handlowym „UZNAM”, ul. Grunwaldzka 21, w dniu 8 stycznia, w godzinach od 15.00 do 17.00.

Kwestionariusze ankiety respondenci mogli składać osobiście w powyższych lokalizacjach lub za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Miasta Świnoujście, ul. Wojska Polskiego 1/5; 72-600 Świnoujście oraz przesłania w formie elektronicznej, postaci skanu wypełnionego kwestionariusza ankiety, na adres:  bik@um.swinoujscie.pl w dniach od 3 do 17 lutego  2017 roku.             

W ankiecie wzięło udział 319 respondentów, w tym 76 w ramach Mobilnego Punktu Konsultacyjnego.
Na pytanie: „Czy Pani/Pana zdaniem w Świnoujściu jest nadmiar (za dużo) reklam na terenie miasta? odpowiedziało:
Tak – 245 respondentów
Nie – 74
Na pytanie: „Jeżeli tak, to w których rejonach miasta?” odpowiedziało:
Dzielnica Nadmorska – 169 respondentów
Osiedle Posejdon – 53
Osiedle Matejki – 101
Osiedle Rycerska – 31
Osiedle Zachodnie – 42
Śródmieście – 219
Wydrzany – 16
Warszów – 40
Ognica – 35
Przytór – 28
Łunowo – 25
Karsibór – 21
Na pytanie: „Jak Pani/Pana zdaniem reklamy zewnętrzne wpływają na krajobraz?” odpowiedziało:
Pozytywnie – 62 respondentów
Negatywnie – 247 respondentów
Na pytanie: „Czy Pani/Pana zdaniem potrzebne są przepisy prawa lokalnego regulujące zasady umieszczania reklam na terenie miasta?” odpowiedziało:
Tak - 264 respondentów
Nie - 55
Na pytanie: „Czy Pani/Pana zdaniem, na terenach o dużych walorach krajobrazowych powinno się wprowadzić zakaz lokalizacji reklam?” odpowiedziało:
Tak – 259 respondentów
Nie – 59
Na pytanie: „Czy Pani/Pana zdanie, przepisy powinny regulować mieszczanie reklam na terenach w najbliższym otoczeniu miejsc kultu religijnego oraz na terenach miejsc pamięci                        i w ich otoczeniu?” odpowiedziało:
Tak – 231 respondentów
Nie – 84
Na pytanie:  „Czy Pani/Pana zdaniem, umieszczanie reklam na rusztowaniach, w tym tych umieszczanych na samochodach stojących na miejscach parkingowych, powinno być regulowane przepisami?” odpowiedziało:
Tak – 224 respondentów
Nie – 91
Na pytanie: „Czy według Pani/Pana dopuszczalne jest zasłanianie budynków reklamami bez żadnych ograniczeń?” odpowiedziało:
Tak – 50 respondentów
Nie – 268
Na pytanie: „Czy Pani/Pana zdaniem umieszczanie reklam na ogrodzeniach powinno być regulowane przepisami prawa lokalnego?” odpowiedziało:
Tak – 269 respondentów
Nie – 50
Na pytanie: „Czy przepisy dotyczące umieszczania reklam na terenie miasta powinny dotyczyć wszystkich właścicieli/zarządców nieruchomości?” odpowiedziało:
Tak – 280 respondentów
Nie – 39
Uwagi. W przypadku odpowiedzi na pytanie dotyczące rejonów miasta, w których zdaniem respondentów jest za dużo reklam, ankietowani mogli zakreślić kilka odpowiedzi. Nie było również obowiązku udzielenia odpowiedzi na wszystkie pytania ankiety. Jeśli ankietowany nie miał zdania na któreś z pytań ankiety, mógł na nie odpowiadać.
 
 
Wyniki konsultacji przedstawione zostały Radzie Miasta Świnoujście, opublikowane na tablicy ogłoszeń oraz stronie internetowej Urzędu Miasta Świnoujście i w Biuletynie Informacji Publicznej.

Świnoujście, dn. 22 lutego  2017.


                                                                               Prezydent Miasta Świnoujście

                                                                                      Janusz Żmurkiewicz

Wytworzył: Prezydent Miasta Świnoujście (22 lutego 2017)
Opublikował: Adriana Lesiewicz (22 lutego 2017, 15:16:44)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 80

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij