W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Tłumacz języka migowego online 

Urząd Miasta Świnoujście
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście
tel. (91) 321 31 93
fax  (91) 321 59 95    email: soi@um.swinoujscie.pl

Wykaz telefonów Urzędu Miasta Świnoujście

Adres ePuap, numer adresu PEF oraz NIP i REGON   

Wykaz kont Gminy Miasto Świnoujście

Lista jednostek nieodpłatnego wsparcia i poradnictwa

Usuwanie pojazdów art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Środowisko, rolnictwo
Komórka odpowiedzialna Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa

GODZINY PRZYJMOWANIA KLIENTÓW

poniedziałek-piątek 7:00—15:00

Urząd Miasta Świnoujścia
72-600 Świnoujście
ul. Wojska Polskiego 1/5
Straż Miejska pok. 04
Tel. /91/ 321 99 40

 ul. Wyspiańskiego 35C/1 
I piętro – Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa, pok. 203
tel. /91/ 327 86 41

 
WYMAGANE DOKUMENTY:

Podstawą do odbioru pojazdu usuniętego w trybie art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym jest zezwolenie wystawione przez podmiot, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu tj. Straż Miejską lub Policję. Zezwolenie wydaje się osobie, po okazaniu przez nią dokumentu tożsamości i dokumentu upoważniającego do używania pojazdu.

SPOSOBY ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW

Nie dotyczy

 
OPŁATY:

Opłatę można uiszczać: 

w opłatomacie na terenie Urzędu lub

na konto - BIC Banku PekaO SA  PKOPPLPW. nr 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933

 
REALIZACJA WNIOSKU

Wydanie pojazdu usuniętego z drogi na podstawie art. 130a ww. ustawy następuje niezwłocznie po zgłoszeniu się zainteresowanego na parking.

ODBIÓR DOKUMENTU

Nie dotyczy

 
TRYB ODWOŁAWCZY:

Nie przysługuje.

Wszelkie reklamacje/zastrzeżenia, co do okoliczności będących podstawą do wydania dyspozycji usunięcia pojazdu winny być kierowane do podmiotów, które taką dyspozycję wydały tj. Straż Miejska lub Policja.

 
WAŻNE INFORMACJE

Usuwanie pojazdów, których używanie może zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akcji ratowniczej art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym.

W zakresie usuwania pojazdów mogących zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akcji ratowniczej dyspozycję usunięcia pojazdu wydaje: funkcjonariusz policji, straży miejskiej lub dowodzący akcją ratowniczą.

Dyspozycja wydana jest firmie zajmującej się usuwaniem pojazdów z dróg Gminy Miasto Świnoujście. Na terenie Świnoujścia czynności usuwania pojazdów świadczy firma: IM Marcin Zdunek ul. Żeromskiego 16; 72-600 Świnoujście. 

Usunięty pojazd umieszcza się niezwłocznie w miejscu zapewniającym właściwy dozór pojazdu (w 2024 r. pojazdy przechowywane są na parkingu strzeżonym przy ul. Piłsudskiego 9), a właściciel pojazdu, lub nim władający jest zobowiązany do pokrycia kosztów odholowania pojazdu w kwocie 500 zł oraz przechowywania pojazdu zgodnie z wykazem:

1. Rower lub motorower:

a) za 3 doby - po 4,00zł brutto za dobę,
b) za 4 doby i więcej - po 5,00zł brutto za dobę

Jeżeli pojazd przechowywany jest cały miesiąc opłata wynosi 5,00zł za dobę

2. Motocykl:

a) za 3 doby - po 4,00zł brutto za dobę,
b) za 4-6 dób - po 5,00zł za dobę,
c) od 7 doby - 6,00zł za dobę.

3. Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t:

a) za 3 doby - po 20,00zł brutto za dobę,
b) za 4 -6 dób - po 15,00 zł za dobę,
c) od 7 doby – po 9,00zł za dobę.

4. Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 t - 7,5 t:

a) za 3 doby – po 24,00zł brutto za dobę,
b) za 4 -6 dób – po 16,50zł brutto za dobę,
c) od 7 doby – po 10,00zł za dobę.


5. Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej 7,5 t – 16 t:

a) za 3 doby – po 25,00zł brutto za dobę,
b) za 4 -6 dób – po 17,00 brutto za dobę,
c) od 7 doby – po 12,00zł za dobę.

6. Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej – 16 t:

a) za 3 doby – po 26,00zł brutto za dobę,
b) za 4 -6 dób – po 18,00 brutto za dobę,

c) od 7 doby – po 15,00zł za dobę.

7. Pojazd przewożący materiały niebezpieczne:

a) za 3 doby – po 26,00zł brutto za dobę,
b) za 4 -6 dób – po 18,00 brutto za dobę,
c) od 7 doby – po 15,00zł za dobę.

8. Hulajnoga:

Opłata wynosi 4,00zł brutto za dobę.

Jeżeli w chwili usunięcia pojazd znajdował się we władaniu osoby dysponującej nim na podstawie innego niż własność tytułu prawnego, osoba ta jest zobowiązana solidarnie do pokrycia kosztów.

Podstawą do odbioru pojazdu usuniętego w trybie art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym jest zezwolenie wystawione przez podmiot, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu tj. Straż Miejską lub Policję. Zezwolenie wydaje się osobie, po okazaniu przez nią dokumentu tożsamości i dokumentu upoważniającego do używania pojazdu. 

Przy odbiorze pojazdu należy okazać dowód opłaty za odholowanie i przechowywanie pojazdu uiszczone na konto Gminy Urząd Miasta Świnoujście:

I Oddział PEKAO S.A. 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933 z dopiskiem:  „opłata za usunięcie pojazdu nr rejestracyjny....../własne powiatu”.

 
PODSTAWA PRAWNA

-    Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym,

-    Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych I Administracji z dnia 22   czerwca 2011 r. w sprawie usuwania pojazdów, których używanie może zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akcji ratowniczej,

-    Obwieszczenie Ministra Finansów z dnia 26 lipca 2022 r. w sprawie ogłoszenia obowiązujących w 2023 r. maksymalnych stawek opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego parkowanie na parkingu strzeżonym.

Powiadom znajomego