WKM-21 Zgłoszenie nabycia / zbycia pojazdu
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | rejestracja pojazdów |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Komunikacji |
Informujemy, że od dnia 07.11.2020 r. wizyty w Wydziale Komunikacji Urzędu Miasta Świnoujście umawiane są przez stronę internetową poprzez wpisanie w wyszukiwarkę biletomat Świnoujście lub za pomocą linka: https://biletomat.um.swinoujscie.pl:5480/pol/login oraz telefonicznie dla osób nie mających dostępu do Internetu.
UWAGA!
Aby zarejestrować się do kolejki „Rejestracja pojazdów” lub „Inne” t.j. wydawanie dowodu rejestracyjnego, wymiana dowodu rejestracyjnego, dopisanie/skreślenie współwłaściciela, zgłoszenie demontażu, wbicie Taxi, VAT-u, haka, dokonania zbycia, nabycia pojazdu należy wpisać biletomat Świnoujście lub podany link https://biletomat.um.swinoujscie.pl:5480/pol/login, który przekierowuje na zakładkę REZERWACJA.
Następnie należy uzupełnić formularz zgłoszenia o dane osobowe, zaakceptować regulamin i utworzyć konto.
Na podany adres e-mail zostanie wysłany link, który po otrzymaniu należy aktywować. Link aktywny będzie przez 24 godziny.
Po aktywacji konta należy się zalogować wpisując adres e-mail i hasło.
Na stronie pojawia się zakładka AKTUALNE REZERWACJE, należy wybrać USŁUGI, a następnie wybrać zakładkę „Rejestracja pojazdu” lub „Inne”.
Wizyta zostanie zarezerwowana po zaznaczeniu daty i godziny.
Wtedy na adres e-mail zostanie przesłane potwierdzenie rezerwacji wizyty.
Jeżeli nie będzie można wybrać daty z kalendarza będzie to oznaczać, że na dany dzień nie ma już wolnych miejsc w systemie elektronicznej rejestracji.
Zasady obowiązujące przy umawianiu wizyt przez Internet:
- umawianie elektroniczne pozwala na zarezerwowanie wizyty w Wydziale Komunikacji Urzędu Miasta Świnoujście na 7 kolejnych dni (o ile są to dni robocze)
- rezerwacja wizyty jest możliwa najwcześniej na najbliższy dzień roboczy, następujący po dniu, w którym dokonywana jest rezerwacja
- rezerwacja jednej wizyty upoważnia do załatwienia jednej sprawy z kolejki „Rejestracja pojazdów” oraz jednej sprawy z kolejki „Inne” (w jednym dniu maksymalnie załatwiane będą 2 sprawy)
Prosimy o zgłaszanie się przynajmniej 5 minut przed wybranym terminem, spóźnienie się jest równoznaczne z rezygnacją z wizyty i koniecznością ponownego umawiania się w następnym terminie.
_____________________________________________________________
PROCEDURA ZAWIADOMIENIA O ZBYCIU POJAZDU
UWAGA!
Od 01 stycznia 2024 r. nastąpiła zmiana przepisów w zakresie rejestracji pojazdów. Dotychczasowy obowiązek zawiadomienia o nabyciu pojazdu, zastąpiono obowiązkiem zarejestrowania pojazdu.
Jeśli pojazd został nabyty przed 01 stycznia 2024 r. nadal można zawiadomić o tym urząd. Kupno samochodu po 31.12.2023 r. zobowiązuje do jego rejestracji.
Jeśli pojazd został zbyty (np. sprzedaż, darowizna) należy zawiadomić o tym fakcie urząd w terminie 30 dni.
Chcąc dokonać nabycia/zbycia pojazdu należy umówić się na wizytę w Wydziale Komunikacji Urzędu Miasta Świnoujście przez internet, rezerwując miejsce w kolejce „INNE. Zawiadomienie o nabyciu/zbyciu pojazdu można także złożyć osobiście na Stanowisku Obsługi Interesanta lub poprzez ustanowionego pełnomocnika, jak również przesłać pocztą bądź złożyć poprzez platformę e-Puap.
1. Postępowanie rozpoczyna przyjęcie zawiadomienia o nabyciu/zbyciu pojazdu wraz z załączonym dokumentem, na podstawie którego nastąpiło zbycie, nabycie
- np. umowa, faktura sprzedaży
- dowód osobisty lub paszport (cudzoziemiec spoza UE musi posiadać paszport wraz z aktualną wizą lub kartę pobytu)
- KRS (w przypadku reprezentowania firmy) może być wydruk ze strony internetowej
Wystarczy, że do urzędu przyjdzie dotychczasowy właściciel pojazdu. Jeśli sprawa załatwiana jest w czyimś imieniu należy przynieść pełnomocnictwa od wszystkich współwłaścicieli.
2. Miejsce składania dokumentów.
Wydział Komunikacji Urzędu Miasta Świnoujście, ul. Wojska Polskiego ½,
72-600 Świnoujście.
Zawiadomienie o nabyciu/zbyciu pojazdu można złożyć osobiście na Stanowisku Obsługi Interesanta w Urzędzie Miasta Świnoujście, pocztą tradycyjną lub poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP.
3. Opłaty.
Zgłoszenie nabycia/zbycia pojazdu nie podlega opłacie. Wyjątek stanowi udzielenie pełnomocnictwa.
opłata za udzielenie pełnomocnictwa.
- opłata może być dokonana:
kartą płatniczą na stanowisku, przy którym obsługiwana jest osoba
przelewem na konto Urzędu Miasta Świnoujście:
nr rachunku 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933, w tytule przelewu należy wpisać opłata skarbowa (w przypadku udzielenia pełnomocnictwa)
- pełnomocnictwo – 17 zł od każdej osoby, za którą zainteresowany załatwia sprawę.
W przypadku gdy pełnomocnikiem będzie mąż, żona, dziecko, rodzeństwo, rodzice, dziadkowie, wnuki – pełnomocnictwo jest bezpłatne. Prokura jako szczególny rodzaj pełnomocnictwa podlega opłacie.
4. Termin i sposób załatwienia.
Potwierdzenie zgłoszenia nabycia/zbycia pojazdu (w przypadku wizyty w urzędzie i złożenia zawiadomienia) wydawane jest w dniu zgłoszenia nabycia/zbycia pojazdu.
5. Podstawa prawna
- ustawa z dnia 20 czerwca 1990 r. – Prawo o ruchu drogowym, wraz z przepisami wykonawczymi;
6. Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Zawiadomienie o zbyciu pojazdu należy dokonać w terminie 30 dni od daty jego zbycia.