WKM-12 Wtórnik dowodu rejestracyjnego
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | Rejestracja pojazdów |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Komunikacji |
Informujemy, że od dnia 07.11.2020 r. wizyty w Wydziale Komunikacji Urzędu Miasta Świnoujście umawiane są przez stronę internetową poprzez wpisanie w wyszukiwarkę biletomat Świnoujście lub za pomocą linka: https://biletomat.um.swinoujscie.pl:5480/pol/login oraz telefonicznie dla osób nie mających dostępu do Internetu.
UWAGA!
Aby zarejestrować się do kolejki „Rejestracja pojazdów” lub „Inne” t.j. wydawanie dowodu rejestracyjnego, wymiana dowodu rejestracyjnego, dopisanie/skreślenie współwłaściciela, zgłoszenie demontażu, wbicie Taxi, VAT-u, haka, dokonania zbycia, nabycia pojazdu należy wpisać biletomat Świnoujście lub podany link https://biletomat.um.swinoujscie.pl:5480/pol/login, który przekierowuje na zakładkę REZERWACJA.
Następnie należy uzupełnić formularz zgłoszenia o dane osobowe, zaakceptować regulamin i utworzyć konto.
Na podany adres e-mail zostanie wysłany link, który po otrzymaniu należy aktywować. Link aktywny będzie przez 24 godziny.
Po aktywacji konta należy się zalogować wpisując adres e-mail i hasło.
Na stronie pojawia się zakładka AKTUALNE REZERWACJE, należy wybrać USŁUGI, a następnie wybrać zakładkę „Rejestracja pojazdu” lub „Inne”.
Wizyta zostanie zarezerwowana po zaznaczeniu daty i godziny.
Wtedy na adres e-mail zostanie przesłane potwierdzenie rezerwacji wizyty.
Jeżeli nie będzie można wybrać daty z kalendarza będzie to oznaczać, że na dany dzień nie ma już wolnych miejsc w systemie elektronicznej rejestracji.
Zasady obowiązujące przy umawianiu wizyt przez Internet:
- umawianie elektroniczne pozwala na zarezerwowanie wizyty w Wydziale Komunikacji Urzędu Miasta Świnoujście na 7 kolejnych dni (o ile są to dni robocze)
- rezerwacja wizyty jest możliwa najwcześniej na najbliższy dzień roboczy, następujący po dniu, w którym dokonywana jest rezerwacja
- rezerwacja jednej wizyty upoważnia do załatwienia jednej sprawy z kolejki „Rejestracja pojazdów” oraz jednej sprawy z kolejki „Inne” (w jednym dniu maksymalnie załatwiane będą 2 sprawy)
Prosimy o zgłaszanie się przynajmniej 5 minut przed wybranym terminem, spóźnienie się jest równoznaczne z rezygnacją z wizyty i koniecznością ponownego umawiania się w następnym terminie.
PROCEDURA WYDANIA WTÓRNIKA DOWODU REJESTRACYJNEGO
W PRZYPADKU: ZAGUBIENIA, ZNISZCZENIA, KRADZIEŻY
Wtórnik dowodu rejestracyjnego wydaje na wniosek właściciela pojazdu organ rejestrujący, w którym pojazd jest zarejestrowany.
Chcąc uzyskać wtórnik dowodu rejestracyjnego lub należy umówić się na wizytę w Wydziale Komunikacji Urzędu Miasta Świnoujście przez internet, rezerwując miejsce w kolejce „INNE”.
1. Postępowanie rozpoczyna przyjęcie wniosku wraz z dokumentami:
- oświadczenie pod odpowiedzialnością karną właściciela o utracie dowodu rejestracyjnego
- zaświadczenie z Policji w przypadku zgłoszenia kradzieży
- dotychczasowy dowód rejestracyjny w przypadku zniszczenia w stopniu powodującym jego nieczytelność
- aktualny odpis Krajowego Rejestru Sądowego (w przypadku kiedy osoba załatwiająca sprawę reprezentuje firmę) może być wydruk ze strony internetowej
- zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu
- dowód osobisty lub paszport (cudzoziemiec spoza UE musi posiadać paszport wraz z aktualną wizą lub kartę pobytu)
- opłata
- aktualne ubezpieczenie OC
Dokumenty muszą być w oryginale.
W przypadku wtórnika dowodu rejestracyjnego może przyjść jeden z właścicieli pojazdu.
Wtórnik dowodu rejestracyjnego może otrzymać osoba, na którą pojazd jest zarejestrowany.
Jeśli sprawa załatwiana jest w czyimś imieniu, wówczas należy przynieść pełnomocnictwo od wszystkich właścicieli.
2. Miejsce złożenia dokumentów.
Wydział Komunikacji Urzędu Miasta w Świnoujściu, ul. Wojska Polskiego ½,
72-600 Świnoujście.
3. Opłata :
- za wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego bez pozwolenia czasowego – 54,00 zł
- za wydanie dowodu rejestracyjnego z pozwoleniem czasowym – 72,50 zł
- opłaty można dokonać:
- kartą płatniczą, na stanowisku, przy którym obsługiwana jest osoba
- przelewem na konto Urzędu Miasta Świnoujście:
- nr rachunku 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933, w tytule przelewu należy wpisać opłata komunikacyjna
opłata skarbowa (w przypadku udzielenia pełnomocnictwa)
- pełnomocnictwo – 17 zł od każdej osoby, za którą zainteresowany załatwia sprawę.
W przypadku, gdy pełnomocnikiem będzie mąż, żona, dziecko, rodzeństwo, rodzice, dziadkowie, wnuki – pełnomocnictwo jest bezpłatne. Prokura jako szczególny rodzaj pełnomocnictwa podlega opłacie.
4. Termin i sposób załatwienia.
Na wniosek właściciela pojazdu wydawane jest pozwolenie czasowe na okres nie dłuższy niż 30 dni (do czasu wydania wtórnika dowodu rejestracyjnego).
Zamawiany jest spersonalizowany dowód rejestracyjny/karta pojazdu.
Informację czy dowód rejestracyjny/karta pojazdu jest do odbioru można uzyskać wchodząc na stronę www.info-car.pl
5. Podstawa prawna
- ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, wraz z przepisami wykonawczymi.
6. Tryb odwoławczy
Przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie. Odwołanie należy złożyć za pośrednictwem Prezydenta Miasta Świnoujście w terminie 14 dni.