W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Tłumacz języka migowego online 

Urząd Miasta Świnoujście
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście
tel. (91) 321 31 93
fax  (91) 321 59 95    email: soi@um.swinoujscie.pl

Wykaz telefonów Urzędu Miasta Świnoujście

Adres ePuap, numer adresu PEF oraz NIP i REGON   

Wykaz kont Gminy Miasto Świnoujście

Lista jednostek nieodpłatnego wsparcia i poradnictwa

PB-11 - Wniosek o przeniesienie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Architektura, budownictwo, zagospodarowanie przestrzenne
Komórka odpowiedzialna Wydział Urbanistyki i Architektury

Wniosek o przeniesienie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia (PB-11)

GODZINY PRZYJMOWANIA KLIENTÓW

poniedziałek:               7:00 – 15:00
wtorek:                         7:00 – 15:00
środa:                           7:00 – 15:00
czwartek:                      7:00 – 15:00
piątek:                           7:00 – 15:00
sobota i niedziela:            nieczynne 

Telefon kontaktowy: 91 321 31 02


WYMAGANE DOKUMENTY:

· wniosek o przeniesienie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia (PB-11);
· oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane. Oświadczenie składa nowy inwestor albo osoba upoważniona do złożenia takiego oświadczenia w imieniu inwestora.

Ponadto należy dołączyć:
· oświadczenie o przejęciu warunków zawartych w zgłoszeniu,
· pełnomocnictwo do reprezentowania inwestora (opłacone zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej) – jeżeli nowy inwestor działa przez pełnomocnika
· potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej – jeżeli obowiązek uiszczenia takiej opłaty wynika z ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
· zgodę dotychczasowego inwestora, na rzecz którego decyzja została wydana (zgoda dotychczasowego inwestora nie jest wymagana, jeżeli własność nieruchomości lub uprawnienia wynikające z użytkowania wieczystego dotyczącego nieruchomości, objęte zgłoszeniem po dokonaniu zgłoszenia przeszły z dotychczasowego inwestora na nowego inwestora wnioskującego o przeniesienie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia).


SPOSOBY ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW

1. Osobiście 
Biuro Obsługi Interesantów oraz delegatura Wydziału Urbanistyki i Architektury 
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście 

2. Wysyłka tradycyjna (Poczta Polska, kurier) na adres:
Prezydent Miasta Świnoujście/ Wydział Urbanistyki i Architektury 
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście

3. Za pośrednictwem platformy teleinformatycznej ePuap: 
/umswinoujscia/skrytka


OPŁATY

Decyzja o przeniesieniu na rzecz innego podmiotu praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia dotyczącego robót budowlanych, o których mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1 i 2 oraz ust. 3 pkt 1 lit. a ustawy – Prawo budowlane podlega opłacie skarbowej wynoszącej 90 zł (tabela część I pkt 11a ustawy o opłacie skarbowej), z wyłączeniem decyzji dotyczącej budownictwa mieszkaniowego (art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy o opłacie skarbowej).

Decyzja o przeniesieniu na rzecz innego podmiotu praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia dotyczącego innych robót budowlanych niż wymienione powyżej podlega opłacie skarbowej wynoszącej 10 zł (tabela część I pkt 53 ustawy o opłacie skarbowej), z wyłączeniem decyzji dotyczącej budownictwa mieszkaniowego (art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy o opłacie skarbowej). 

Ponadto wymagana jest opłata za pełnomocnictwo (jeżeli zgłoszenia dokonuje się przez pełnomocnika). Wysokość opłaty skarbowej za pełnomocnictwo wynosi - 17 zł.

Opłatę skarbową można wnieść:
- w opłatomacie Banku PEKAO S.A. w Urzędzie Miasta w Świnoujściu, ul. Wojska Polskiego 1/5 
- na rachunek Pekao SA, I Oddział w Świnoujściu 
  nr 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933


REALIZACJA WNIOSKU

Zgłoszenia dokonuje inwestor.

Inwestorem może być:
· osoba fizyczna,
· osoba prawna,
· jednostka nieposiadająca osobowości prawnej (w przypadku państwowej i samorządowej jednostki organizacyjnej i organizacji społecznej).

Inwestor może działać przez pełnomocnika, którym może by wyłącznie osoba fizyczna.


ORGAN WŁAŚCIWY DO ROZPATRZENIA WNIOSKU

Wniosek składa się do organu administracji architektoniczno-budowlanej, który przyjął zgłoszenie.
Organem administracji architektoniczno-budowlanej jest:
· Starosta (w miastach na prawach powiatu, rolę starosty pełni Prezydent Miasta), ul. Wojska Polskiego 1/5, 72-600 Świnoujście;
· Wojewoda (w zakresie spraw wymienionych w art. 82 ust. 3 i 4 ustawy Prawo budowlane)


TRYB ODWOŁAWCZY 

Termin wniesienia odwołania od decyzji – 14 dni, od dnia doręczenia decyzji stronie. Odwołanie wnosi się do Wojewody Zachodniopomorskiego z siedzibą w Szczecinie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Świnoujście.


WAŻNE INFORMACJE 
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY 

Wniosek składa się przed terminem przejęcia obowiązków dotychczasowego inwestora przez nowego inwestora.
Przeniesienie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia na rzecz innego podmiotu wymaga uzyskania decyzji o przeniesieniu praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia i powinien odbyć się niezwłocznie (art. 35 § 2 K.p.a.).


PODSTAWA PRAWNA

· Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane 
· Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego 
· Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. - O opłacie skarbowej


UWAGI

Istnieje możliwość złożenia wniosku w wersji elektronicznej, za pośrednictwem Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego. 
Link do strony e-budownictwo: https://ebudownictwo.gunb.gov.pl/#gunb_epb_8_przeniesienie_praw_zgloszenie

Załączniki

PB-11 rtf, 119 kB

Powiadom znajomego