W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Tłumacz języka migowego online 

Urząd Miasta Świnoujście
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście
tel. (91) 321 31 93
fax  (91) 321 59 95    email: soi@um.swinoujscie.pl

Wykaz telefonów Urzędu Miasta Świnoujście

Adres ePuap, numer adresu PEF oraz NIP i REGON   

Wykaz kont Gminy Miasto Świnoujście

Lista jednostek nieodpłatnego wsparcia i poradnictwa

PB-2a - Zgłoszenie budowy lub przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Architektura, budownictwo, zagospodarowanie przestrzenne
Komórka odpowiedzialna Wydział Urbanistyki i Architektury

Zgłoszenie budowy lub przebudowy domu jednorodzinnego (PB-2a)

1. MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW I GODZINY PRZYJMOWANIA
Urząd Miasta Świnoujście, ul. Wojska Polskiego 1/5, 72-600 Świnoujście
Biuro Obsługi Interesanta (parter)
Stanowisko Obsługi Interesanta – delegatura Wydziału Urbanistyki i Architektury (parter)
godziny pracy wydziału:                        poniedziałek - piątek       7:00 – 15:00
Stanowisko Obsługi Interesanta:           poniedziałek - piątek       7:00 – 15:00

2. KTO MOŻE WYSTĄPIĆ Z WNIOSKIEM?

Wnioskodawcą może być:
· osoba fizyczna,
· osoba prawna,
· samorządowa jednostka organizacyjna oraz organizacja społeczna.

Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna.
 
3. ORGAN WŁAŚCIWY DO ROZPATRZENIA WNIOSKU

Wniosek składa się do organu administracji architektoniczno-budowlanej.
Organem administracji architektoniczno-budowlanej jest:
· Prezydent Miasta Świnoujście, ul. Wojska Polskiego 1/5, 72-600 Świnoujście;
· Wojewoda (w zakresie spraw wymienionych w art. 82 ust. 3 i 4 ustawy Prawo budowlane).

4. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
 
Zgłoszenia należy dokonać przed terminem zamierzonego rozpoczęcia robót budowlanych.
Jako termin rozpoczęcia robót budowlanych należy wskazać termin realny do ich wykonania. Powinno się przy tym uwzględniać termin na rozpatrzenie zgłoszenia przez organ, który wynosi 21 dni. Rozpoczęcie robót budowlanych przed upływem tego 21-dniowego terminu stanowi naruszenie art. 30 ust. 5 ustawy – Prawo budowlane (z wyjątkiem sytuacji, gdy organ wyda zaświadczenie o niewniesieniu sprzeciwu).

Organ administracji architektoniczno-budowlanej, w terminie 21 dni od dnia doręczenia zgłoszenia, może w drodze decyzji wnieść sprzeciw. Do wykonywania robót budowlanych można przystąpić, jeżeli organ administracji architektoniczno-budowlanej nie wniósł sprzeciwu w tym terminie.

Organ administracji architektoniczno-budowlanej może z urzędu, przed upływem ww. terminu, wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu oraz uprawnia inwestora do rozpoczęcia robót budowlanych.

W razie konieczności uzupełnienia zgłoszenia właściwy organ administracji architektoniczno-budowlanej nakłada na zgłaszającego, w drodze postanowienia obowiązek uzupełnienia, w określonym terminie brakujących dokumentów, a w przypadku ich nieuzupełnienia – wnosi sprzeciw w drodze decyzji.
 
5. TRYB ODWOŁAWCZY

Od postanowienia o nałożonym obowiązku uzupełnienia zgłoszenia nie przysługuje zażalenie.
Odwołanie od decyzji sprzeciwu wnosi się do Wojewody Zachodniopomorskiego w Szczecinie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Świnoujście w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

6. PODSTAWA PRAWNA

· Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane
· Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego
· Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej

7. OPŁATY

Wysokość opłaty skarbowej wynosi 17 zł za pełnomocnictwo (jeżeli zgłoszenia dokonuje się przez pełnomocnika).

Opłatę skarbową można wnieść:
- w opłatomacie Banku PEKAO S.A. w Urzędzie Miasta w Świnoujściu, ul. Wojska Polskiego 1/5
- na rachunek Pekao SA, I Oddział w Świnoujściu
  nr 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933
 
8. WYMAGANE WNIOSKI I DOKUMENTY

- wniosek zgłoszenia budowy lub wykonywania  innych robót budowlanych (formularz PB-2);
- oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane B-3;
- odpowiednie szkice lub rysunki – w zależności od potrzeb;
- inne pozwolenia, uzgodnienia i opinie wymagane odrębnymi przepisami, w szczególności decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, zgodnie z art. 72 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, lub kopie tych pozwoleń, uzgodnień, opinii i innych dokumentów;
- pełnomocnictwo udzielone osobie fizycznej działającej w imieniu inwestora;
- dowód zapłaty opłaty skarbowej.

9. UWAGI

W przypadku nierozpoczęcia wykonywania robót budowlanych przed upływem 3 lat od określonego w zgłoszeniu terminu ich rozpoczęcia, rozpoczęcie tych robót może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia.
W zgłoszeniu należy określić rodzaj, zakres i sposób wykonywania robót budowlanych oraz termin ich rozpoczęcia.

Istnieje możliwość złożenia wniosku w wersji elektronicznej, za pośrednictwem Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego. 
Link do strony e-budownictwo: https://e-budownictwo.gunb.gov.pl/#epb_2a_przebudowa

Załączniki

PB-2a rtf, 148 kB

Powiadom znajomego