W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Tłumacz języka migowego online 

Urząd Miasta Świnoujście
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście
tel. (91) 321 31 93
fax  (91) 321 59 95    email: soi@um.swinoujscie.pl

Wykaz telefonów Urzędu Miasta Świnoujście

Adres ePuap, numer adresu PEF oraz NIP i REGON   

Wykaz kont Gminy Miasto Świnoujście

Lista jednostek nieodpłatnego wsparcia i poradnictwa

Udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Udostępnianie danych
Komórka odpowiedzialna Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego

EWIDENCJA LUDNOŚCI

Udostępnienie danych z rejestru mieszkańców Gminy Miasto Świnoujście i rejestru PESEL

Podstawa prawna:

- ustawa z 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2022 r., poz. 1191 ze zm.);

- ustawa z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2023 r., poz. 2111);

- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22.12.2017 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców oraz rejestru PESEL (Dz.U. z 2017 r., poz. 2482);

- rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 14 lipca 2022 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych (Dz.U. z 2022 r., poz. 1493);

- ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2023 r., poz. 775 ze zm.);

- ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019 r., poz. 1781).

I WYMAGANE DOKUMENTY:

- wypełniony „Wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL”.
- wykazanie interesu prawnego do pozyskania danych (np. wezwanie sądu do uzupełnienia braków, wezwanie komornika, wezwanie do zapłaty).
- wykazanie interesu faktycznego (udostępnienie danych następuje pod warunkiem uzyskania zgody osoby, o której dane wystąpił wnioskodawca).
- dowód dokonania opłaty.
- dowód osobisty (do wglądu).
- pisemne pełnomocnictwo w przypadku działania przez pełnomocnika.

II OPŁATY:

Opłata za udostępnienie jednostkowych danych (dotyczy jednej osoby lub imion i nazwisk osób zameldowanych w jednym lokalu) zgromadzonych w rejestrze mieszkańców Świnoujścia lub rejestrze PESEL wynosi 31 zł.

Opłatę tę wnosi się na rachunek bankowy:

Urząd Miasta Świnoujście – 75 1240 3914 1111 0010 0965 1099 z zaznaczeniem "opłata za udostępnienie informacji o danych osobowych". Opłata ta stanowi dochód budżetu państwa.

Opłata skarbowa za ewentualne pełnomocnictwo - 17 zł od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (od każdego stosunku pełnomocnictwa), gdy strona działa przez pełnomocnika. Zwolnione z tej opłaty są pełnomocnictwa udzielone małżonkowi, dzieciom, wnukom, rodzicom, dziadkom lub rodzeństwu.

Opłatę za pełnomocnictwo wnosi się na konto:

Urząd Miasta Świnoujście 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933

Składający wniosek lub pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód zapłaty albo uwierzytelnioną kopię zapłaty nie później niż w ciągu 3 dni od chwili powstania obowiązku jej zapłaty, tzn. od dnia złożenia wniosku lub dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa

 

III TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL uzyskuje się po złożeniu wypełnionego formularza wniosku w urzędzie, pocztą lub poprzez formularz elektroniczny (ePUAP) - w terminie do 30 dni od daty wpływu poprawnego wniosku.

Wnosząc o udostępnienie danych z ww. rejestrów należy wykazać interes prawny żądania udostępnienia danych (wskazanie przepisu prawa materialnego, na podstawie którego wnioskodawca jest uprawniony do żądania udostępnienia wskazanych przez siebie danych z ww. rejestrów lub załączyć dokumenty potwierdzając ten interes. Przykładowe sytuacje wskazujące na posiadanie interesu prawnego to: przysługujące wierzytelności, wezwanie sądowe lub komornicze do podania określonych danych w związku z prowadzonym postępowaniem sądowym lub komorniczym) lub przy niemożności wykazania interesu prawnego - wykazanie interesu faktycznego w otrzymaniu danych z ww. rejestrów, a także należy wskazać informacje o osobie umożliwiające wyszukanie jej w rejestrach, ponadto należy wskazać jakie dane mają być udostępnione.

Odmowa udostępnienia danych z ww. rejestrów następuje w drodze decyzji administracyjnej.

IV JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:

Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego
ul. Wojska Polskiego 1/5, pok. nr 7
tel. 91 321 28 65

V TRYB ODWOŁAWCZY:

Odwołanie od decyzji o odmowie udostępnienia danych wnosi się do Wojewody Zachodniopomorskiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Świnoujście. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

 

Załączniki

Powiadom znajomego