W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Tłumacz języka migowego online 

Urząd Miasta Świnoujście
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście
tel. (91) 321 31 93
fax  (91) 321 59 95    email: soi@um.swinoujscie.pl

Wykaz telefonów Urzędu Miasta Świnoujście

Adres ePuap, numer adresu PEF oraz NIP i REGON   

Wykaz kont Gminy Miasto Świnoujście

Lista jednostek nieodpłatnego wsparcia i poradnictwa

WIZ-1 Wydanie zezwolenia na czasowe zajęcie pasa drogowego drogi publicznej w celu wykonania robót

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Drogi publiczne
Komórka odpowiedzialna Wydział Infrastruktury i Zieleni Miejskiej

 

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Urząd Miasta Świnoujście, ul. Wojska Polskiego 1/5, 72-600 Świnoujście
Biuro Obsługi Interesanta (parter)
 
KTO MOŻE WYSTĄPIĆ Z WNIOSKIEM
Wnioskodawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna. Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna.
 
GODZINY PRZYJMOWANIA

Godziny pracy wydziału:                        poniedziałek - piątek:    7:00 – 15:00
Stanowisko Obsługi Interesanta:           poniedziałek - piątek:   7:00 – 15:00
                                                                                           

 

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

Zgodnie z kodeksem postępowania administracyjnego załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż
w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania (na podstawie kompletnego wniosku). Jednocześnie do terminów tych nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy innych podmiotów i z przyczyn niezależnych od organu wydającego decyzję. Z tych powodów w szczególnych przypadkach okres oczekiwania na decyzję wydłuża się do kilku miesięcy. Szczegółowe terminy wynikają ze specyfiki indywidualnych spraw.

 
TRYB ODWOŁAWCZY

Termin wniesienia odwołania od decyzji – 14 dni, od dnia doręczenia decyzji stronie. Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Świnoujście.

 
PODSTAWA PRAWNA

  • Ustawa z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych ( tekst jednolity Dz. U. z 2024 r., poz. 320).
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwolenia na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2016r.,  poz. 1264).
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego ( tekst jednolity Dz. U. z 20243 r. poz. 572);
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. O opłacie skarbowej (jednolity tekst Dz. U. z 2023 r., poz. 2111).
  • Uchwała nr LXXVI/587/2023 Rady Miasta Świnoujście z  dnia 30 marca 2023 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg (Dz. Urz. Woj. zachodniopomorskiego z dnia 11 kwietnia 2023 r. poz. 2348

 

OPŁATY

§ 1. Na drogach publicznych, położonych w granicach administracyjnych Gminy Miasto Świnoujście ustala się stawki opłat za zajęcie pasa drogowego dotyczące:
1) prowadzenia robót w pasie drogowym,
2) umieszczania w pasie drogowym liniowych urządzeń obcych
3) umieszczania w pasie drogowym urządzeń obcych innych niż wymienione w pkt 2 oraz reklam, 
4) zajęcia pasa drogowego na prawach wyłączności w celach innych niż wymienione w pkt  1-3.

§ 2. Za zajęcie 1 m2 powierzchni pasa drogowego w celu, o którym mowa w § 1 pkt 1, z zastrzeżeniem §6, ustala się następujące stawki opłat za każdy dzień zajęcia:

1) drogi krajowej:
a) przy zajęciu jezdni do 50% szerokości 8,00 zł
b) przy zajęciu jezdni powyżej 50% do całkowitego zajęcia jezdni 10,00 zł
c) ciągów pieszych, placów, zatok postojowych, parkingów, ścieżek rowerowych o nawierzchniach innych niż bitumiczne, zjazdów 4,00 zł
d) pozostałych elementów pasa drogowego (trawniki, pobocza gruntowe itp.) 3,00 zł
e) ścieżek rowerowych o nawierzchniach bitumicznych 10,00 zł

2) drogi powiatowej i gminnej:
a) przy zajęciu jezdni do 50% szerokości 8,00 zł
b) przy zajęciu jezdni powyżej 50% do całkowitego zajęcia jezdni 10,00 zł
c) ciągów pieszych, placów, zatok postojowych, parkingów, ścieżek rowerowych o nawierzchniach innych niż bitumiczne, zjazdów 3,50 zł 
d) pozostałych elementów pasa drogowego ( trawniki, pobocza gruntowe itp.) 2,00 zł
e) ścieżek rowerowych o nawierzchniach bitumicznych 10,00 zł

 
§ 6. W odniesieniu do obiektów i urządzeń infrastruktury telekomunikacyjnej ustala się stawkę opłaty za zajęcie 1m² powierzchni pasa drogowego dróg gminnych, powiatowych i krajowych w celu, o którym mowa w § 1 pkt 1 i 4, za każdy dzień zajęcia w wysokości 0,20 zł .

 

  • Opłata skarbowa za pełnomocnictwo - 17 zł
  • Wydanie decyzji nie podlega opłacie skarbowej.

 

Opłatę naliczoną w decyzji należy wnieść: 

przelewem na rachunek Pekao SA, I Oddział w Świnoujściu nr 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933 lub w wpłatomacie zlokalizowanym w Urzędzie Miasta w Świnoujściu przy ul. Wojska Polskiego 1/5

Opłatę skarbową należy wnieść:

przelewem na rachunek Pekao SA, I Oddział w Świnoujściu nr 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933 lub w wpłatomacie zlokalizowanym w Urzędzie Miasta w Świnoujściu przy ul. Wojska Polskiego 1/5

 
WYMAGANE WNIOSKI I DOKUMENTY
 
- wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogi publicznej;

Do wniosku należy wpisać:
• dane Inwestora (wnioskodawcy), adres nr telefonu, NIP/REGON/PESEL
• nr  i  nazwa  drogi, odcinka, miejscowości
• rodzaj prowadzonych robót
• wymiary, powierzchnia oraz rodzaj zajętych elementów pasa drogowego na czas wykonywania robót  w rozbiciu na jezdnia, chodnik, pobocze
• informacje dot. Wykonawcy robót 
• informacje dot. Kierownika robót oraz Inspektorem nadzoru

Do wniosku należy dołączyć:

1. Zatwierdzony lub przygotowany do zatwierdzenia projekt tymczasowej organizacji ruchu oraz opis sposobu zabezpieczenia terenu pasa drogowego w okresie prowadzenia robót (w przypadku, jeżeli zajęcie wpływa na ruch kołowy lub pieszy, lub ogranicza widoczność albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych) w tym szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500 z zaznaczeniem    kolorem czerwonym granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego mapy sytuacyjnej w skali 1:10000 lub 1 25000;

2. Informację o sposobie zabezpieczenia robót, (jeżeli nie jest wymagany projekt organizacji ruchu który te informacje już zawiera.

3.Kopię decyzji na lokalizację urządzenia i sposobu odbudowy pasa drogowego po robotach.

4.Uzgodniony projekt budowlany z Zarządca drogi w przypadku wbudowywania w pas drogowy przyłączy elektrycznych, wodno-sanitarnych, deszczowych lub kanalizacyjnych,a także zjazdów z drogi publicznej na teren posesji.

5.Harmonogram robót jeżeli są one wykonywane etapowo lub są rozbudowane czasowo zawierający kolejne fazy robót z możliwością podziału etapów na poszczególne dni.

6. Decyzję – pozwolenie na budowę inwestycji lub przyjęcie zgłoszenia przez odpowiedni organ administracji architektoniczno-budowlanej lub oświadczenie o zgłoszeniu budowy lub posiadaniu pozwolenia na budowę.

7.Udzielone pełnomocnictwo wraz z dowodem opłaty 17,00 PLN na konto Urzędu Miasta Świnoujście, jeżeli w imieniu strony występuje pełnomocnik.

 

 

 

Załączniki

Powiadom znajomego