W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Tłumacz języka migowego online 

Urząd Miasta Świnoujście
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście
tel. (91) 321 31 93
fax  (91) 321 59 95    email: soi@um.swinoujscie.pl

Wykaz telefonów Urzędu Miasta Świnoujście

Adres ePuap, numer adresu PEF oraz NIP i REGON   

Wykaz kont Gminy Miasto Świnoujście

Lista jednostek nieodpłatnego wsparcia i poradnictwa

Zaświadczenie o samodzielności lokalu mieszkalnego lub użytkowego

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Architektura, budownictwo, zagospodarowanie przestrzenne
Komórka odpowiedzialna Wydział Urbanistyki i Architektury

Zaświadczenie o samodzielności lokalu mieszkalnego lub użytkowego

1. MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW

Urząd Miasta Świnoujście, ul. Wojska Polskiego 1/5, 72-600 Świnoujście
• Biuro Obsługi Interesanta (parter)
• Stanowisko Obsługi Interesanta – delegatura Wydziału Urbanistyki i Architektury (parter)

2. KTO MOŻE WYSTĄPIĆ Z WNIOSKIEM

Wnioskodawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna, samorządowa jednostka organizacyjna oraz organizacja społeczna ze względu na swój interes prawny. Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna.

3. GODZINY PRZYJMOWANIA

• godziny pracy wydziału:                       poniedziałek - piątek:   7:00 – 15:00
• Stanowisko Obsługi Interesanta:         poniedziałek - piątek:   7:00 – 15:00

4. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY 

Do 7 dni. Do terminów nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zwieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu 

5. TRYB ODWOŁAWCZY

Zażalenie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia (zażalenie składa się w Biurze Obsługi Interesanta). Zażalenie wnosi się w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia stronie. 

6. PODSTAWA PRAWNA

• Ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. O własności lokali
• Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego
• Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej

7. OPŁATY

Obowiązek uiszczenia opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku.
• za wydanie zaświadczenia – 17 zł
• za pełnomocnictwo - 17 zł

Wydanie zaświadczenia w sprawach budownictwa mieszkaniowego jest zwolnione z opłaty skarbowej.

Opłatę skarbową można wnieść:
- w opłatomacie Banku PEKAO S.A. w Urzędzie Miasta w Świnoujściu,
  ul. Wojska Polskiego 1/5
- na rachunek Pekao SA, I Oddział w Świnoujściu
  nr 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933
 
Zwalnia się z opłaty skarbowej jednostki budżetowe i jednostki samorządu terytorialnego.

8. WYMAGANE WNIOSKI I DOKUMENTY

• wniosek o wydanie zaświadczenia o samodzielności lokali mieszkalnych lub użytkowych;
• dokumentacja w 2 egz. zawierająca:
- opis (podstawowe informacje dotyczące budynku oraz ogólne dane dot. lokalu, jak: określenie funkcji budynku, w którym położony jest lokal, ilość kondygnacji, ilość lokali w budynku, konstrukcja budynku, położenie lokalu, wysokość lokalu, wyposażenie w instalacje, przewody kominowe i wentylacyjne 
- część rysunkowa obejmująca rzut kondygnacji z oznaczonym położeniem lokalu, przynależnych pomieszczeń oraz rzut lokalu w czytelnej skali;  
dokumentacja musi by opatrzona oświadczeniem osoby posiadającej uprawnienia budowlane w specjalności architektonicznej lub konstrukcyjno-budowlanej potwierdzający, że dany lokal spełnia warunki samodzielności;
• decyzja o pozwoleniu na budowę lub dowód skutecznie dokonanego zgłoszenia budowy;
• decyzja o pozwoleniu na użytkowanie lub dowód skutecznie dokonanego zawiadomienia o zakończeniu budowy wraz z kopią dokumentacji powykonawczej przyjętej przez PINB Świnoujście w procedurze przyjęcia budynku do użytkowania z naniesionymi przez projektanta nieistotnymi zmianami od udzielonego pozwolenia na budowę;
• ważna opinia kominiarska z oględzin – ekspertyzy urządzeń kominowych, wentylacyjnych i spalinowych; 
• pełnomocnictwo udzielone osobie fizycznej działającej w imieniu inwestora; 
• dowód zapłaty opłaty skarbowej. 

9. UWAGI

Samodzielny lokal mieszkalny, a także lokal o innym przeznaczeniu może stanowić odrębną nieruchomość. 
Ustanowienie odrębnej własności samodzielnego lokalu następuje zgodnie z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego albo treścią decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz zgodnie z pozwoleniem na budowę albo skutecznie dokonanym zgłoszeniem i zgodnie z pozwoleniem na użytkowanie albo skutecznie dokonanym zawiadomieniem o zakończeniu budowy. Nie dotyczy to budynków istniejących przed dniem  1 stycznia 1995 r. lub wybudowanych na podstawie pozwolenia na budowę wydanego przed tą datą. 
Odrębną nieruchomość w budynku mieszkalnym jednorodzinnym mogą stanowić co najwyżej dwa samodzielne lokale mieszkalne. Ograniczenie to nie ma zastosowania do budynków, które zostały wybudowane na podstawie pozwolenia na budowę wydanego przed dniem 11 lipca 2003 r. 


Załączniki

Powiadom znajomego