W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Tłumacz języka migowego online 

Urząd Miasta Świnoujście
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście
tel. (91) 321 31 93
fax  (91) 321 59 95    email: soi@um.swinoujscie.pl

Wykaz telefonów Urzędu Miasta Świnoujście

Adres ePuap, numer adresu PEF oraz NIP i REGON   

Wykaz kont Gminy Miasto Świnoujście

Lista jednostek nieodpłatnego wsparcia i poradnictwa

WIM-02 Lokalizacja zjazdu z drogi publicznej

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Drogi publiczne
Komórka odpowiedzialna Wydział Inwestycji Miejskich

GODZINY PRZYJMOWANIA KLIENTÓW

Godziny pracy wydziału:               poniedziałek - piątek: 7:00 – 15:00
Stanowisko Obsługi Interesanta:  poniedziałek - piątek: 7:00 – 15:00


WYMAGANE DOKUMENTY

Wniosek o wydanie zezwolenia na lokalizację zjazdu z drogi publicznej.


Do wniosku należy dołączyć:

1. Dwa egzemplarze aktualnej mapy zasadniczej skali 1:500  z określoną lokalizacją zjazdu z drogi publicznej.
2. W przypadku ustanowienia pełnomocnika - oryginał lub poświadczony odpis pełnomocnictwa.
3. W przypadku, gdy wnioskodawca jest przedsiębiorcą należy przedłożyć dokumenty rejestrowe firmy (KRS,REGON, wpis do ewidencji działalności gospodarczej).
4. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej (o ile istnieje konieczność jej uiszczenia).

SPOSOBY ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW

Urząd Miasta Świnoujście, ul. Wojska Polskiego 1/5, 72-600 Świnoujście
Stanowisko Obsługi Interesanta (SOI)
 
OPŁATY

Wniosek nie podlega opłacie skarbowej w przypadku gdy zjazd dotyczy nieruchomości przeznaczonej wyłącznie na cele mieszkaniowe (art. 2 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej). W pozostałych przypadkach należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 82 zł. Za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (prokury) lub jego odpisu opłata skarbowa wynosi 17 zł.

Opłatę skarbową należy wnieść:
Na rachunek PEKAO S.A., I Oddział w Świnoujściu nr 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933 lub w opłatomacie zlokalizowanym w budynku Urzędu Miasta Świnoujście przy ul. Wojska Polskiego 1/5.


REALIZACJA WNIOSKU

Zgodnie z kodeksem postępowania administracyjnego załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania (na podstawie kompletnego wniosku). Jednocześnie do terminów tych nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy innych podmiotów i z przyczyn niezależnych od organu wydającego decyzję. Z tych powodów w szczególnych przypadkach okres oczekiwania na decyzję wydłuża się do kilku miesięcy. Szczegółowe terminy wynikają ze specyfiki indywidualnych spraw.

ODBIÓR DOKUMENTU

Wysyłka listowna lub odbiór osobisty 


TRYB ODWOŁAWCZY

Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Prezydenta Miasta Świnoujście. Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.

WAŻNE INFORMACJE

-

PODSTAWA PRAWNA

Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2024 r., poz. 320);
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2024 r. poz. 572);
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. O opłacie skarbowej (Dz.U. z 2023r., poz. 2111).
 
 

Załączniki

Powiadom znajomego