W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Tłumacz języka migowego online 

Urząd Miasta Świnoujście
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście
tel. (91) 321 31 93
fax  (91) 321 59 95    email: soi@um.swinoujscie.pl

Wykaz telefonów Urzędu Miasta Świnoujście

Adres ePuap, numer adresu PEF oraz NIP i REGON   

Wykaz kont Gminy Miasto Świnoujście

Lista jednostek nieodpłatnego wsparcia i poradnictwa

Zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRiD)

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Architektura, budownictwo, zagospodarowanie przestrzenne
Komórka odpowiedzialna Wydział Urbanistyki i Architektury

Zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRiD)

GODZINY PRZYJMOWANIA KLIENTÓW

poniedziałek:               7:00 – 15:00
wtorek:                          7:00 – 15:00
środa:                           7:00 – 15:00
czwartek:                       7:00 – 15:00
piątek:                            7:00 – 15:00
sobota i niedziela:             nieczynne 

Telefon kontaktowy:   91 321 31 02


WYMAGANE DOKUMENTY:

• wniosek o realizację inwestycji drogowej
• mapę w skali co najmniej 1:5000 przedstawiającą proponowany przebieg drogi, z zaznaczeniem terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych, oraz istniejące uzbrojenie terenu;
• analizę powiązania drogi z innymi drogami publicznymi;
• mapy zawierające projekty podziału nieruchomości, sporządzone zgodnie z odrębnymi przepisami;
• określenie nieruchomości lub ich części, które planowane są do przejęcia na rzecz Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego;
określenie nieruchomości lub ich części, z których korzystanie będzie ograniczone;
• określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu;
• cztery egzemplarze projektu budowlanego wraz z zaświadczeniem, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, aktualnym na dzień opracowania projektu;
- w przypadku transeuropejskiej sieci drogowej:
• wynik audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego, o którym mowa w art. 24l ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych,
• uzasadnienie zarządcy drogi, o którym mowa w art. 24l ust. 4 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych;
- opinie:
• ministra właściwego do spraw zdrowia - w odniesieniu do inwestycji lokalizowanych w miejscowościach uzdrowiskowych, zgodnie z odrębnymi przepisami,
• dyrektora właściwego urzędu morskiego - w odniesieniu do obszarów pasa technicznego, pasa ochronnego, morskich portów i przystani,
właściwego organu nadzoru górniczego - w odniesieniu do terenów górniczych,
• dyrektora regionalnego zarządu gospodarki wodnej Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie - w odniesieniu do inwestycji obejmujących wykonanie urządzeń wodnych oraz w odniesieniu do wykonywania obiektów budowlanych lub robót na obszarach szczególnego zagrożenia powodzią,
• dyrektora właściwej regionalnej dyrekcji Lasów Państwowych - w odniesieniu do gruntów leśnych stanowiących własność Skarbu Państwa, będących w zarządzie Lasów Państwowych,
• właściwego wojewódzkiego konserwatora zabytków - w odniesieniu do dóbr kultury chronionych na podstawie odrębnych przepisów,
właściwego zarządcy infrastruktury kolejowej - w odniesieniu do linii kolejowej,
• innych organów wymaganych przepisami szczególnymi;
• wymagane przepisami odrębnymi decyzje administracyjne.
•  pełnomocnictwo udzielone osobie fizycznej działającej w imieniu inwestora – zarządcy drogi.
• dowód zapłaty opłaty skarbowej.


SPOSOBY ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW

1. Osobiście 
Biuro Obsługi Interesantów oraz delegatura Wydziału Urbanistyki i Architektury 
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście 

2. Wysyłka tradycyjna (Poczta Polska, kurier) na adres:
Prezydent Miasta Świnoujście/ Wydział Urbanistyki i Architektury 
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście

3. Za pośrednictwem platformy teleinformatycznej ePuap: 
/umswinoujscia/skrytka


OPŁATY

Złożenie wniosku nie wymaga wnoszenia żadnych opłat.
Wyjątkiem jest opłata za pełnomocnictwo (jeżeli zgłoszenia dokonuje się przez pełnomocnika).
Wysokość opłaty skarbowej za pełnomocnictwo wynosi - 17 zł.

Opłatę skarbową można wnieść:
- w opłatomacie Banku PEKAO S.A. w Urzędzie Miasta w Świnoujściu, 
  ul. Wojska Polskiego 1/5
- na rachunek Pekao SA, I Oddział w Świnoujściu
  nr 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933


REALIZACJA WNIOSKU

Wnioskodawcą może być Zarządca drogi. Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna.


TRYB ODWOŁAWCZY

Termin wniesienia odwołania od decyzji – 14 dni, od dnia doręczenia decyzji stronie. Odwołanie wnosi się do Wojewody Zachodniopomorskiego z siedzibą w Szczecinie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Świnoujście.


WAŻNE INFORMACJE 

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

Wydanie decyzji następuje w czasie nie dłuższym niż 90 dni, licząc od dnia dostarczenia wniosku z kompletem materiałów.


PODSTAWA PRAWNA

• ustawa z dnia 10 kwietnia 2003 r. - O szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych
• ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane
• ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego
• ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. - O opłacie skarbowej
 
 

Załączniki

Powiadom znajomego