W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Tłumacz języka migowego online 

Urząd Miasta Świnoujście
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście
tel. (91) 321 31 93
fax  (91) 321 59 95    email: soi@um.swinoujscie.pl

Wykaz telefonów Urzędu Miasta Świnoujście

Adres ePuap, numer adresu PEF oraz NIP i REGON   

Wykaz kont Gminy Miasto Świnoujście

Lista jednostek nieodpłatnego wsparcia i poradnictwa

Uzyskanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Zbiórki, zgromadzenia, imprezy
Komórka odpowiedzialna Wydział Promocji, Turystyki, Kultury i Sportu

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Urząd Miasta Świnoujście, SOI – Stanowisko Obsługi Interesantów ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście

Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:
osoba prawna, osoba fizyczna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej.

Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek – piątek 7:00 - 15:00

Uwagi:
Dane teleadresowe służb, do których zobowiązany jest wystąpić organizator imprezy masowej

  • Komenda Miejska Policji w Świnoujściu, ul. Krzywoustego 2a,  72-600 Świnoujście,
  • Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej, ul. Barlickiego 18, 72-602 Świnoujście,
  • Wojewódzka Stacja Pogotowia Ratunkowego  w Szczecinie, ul. Mazowiecka 14, 70-526 Szczecin,
  • Powiatowa Stacja Sanitarno - Epidemiologiczna w Świnoujściu, ul. Dąbrowskiego 5, 72-600 Świnoujście.


Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
Organizator imprezy masowej, nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy, jest obowiązany wystąpić :

  • do Komendanta Miejskiego Policji, Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej, Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Szczecinie i Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej, z wnioskiem o wydanie opinii o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy masowej, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu (terenu) oraz o przewidywanych zagrożeniach,
    UWAGA!
    Opinie w/w organów należy dostarczyć nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej;
  • do Komendanta oddziału Straży Granicznej z powiadomieniem (w przypadku przeprowadzania imprezy masowej w strefie nadgranicznej);

Opłaty:

  • opłata skarbowa za wydanie zezwolenia wynosi 82 zł (w momencie złożenia wniosku)
  • opłata skarbowa za pełnomocnictwo 17 zł.

Opłat należy dokonywać w opłatomacie Urzędu Miasta, ul. Wojska Polskiego 1/5, 72-600 Świnoujście lub przelewem na konto Urzędu  Miasta Świnoujście Nr: 95 1240 3914 1111 00 1009 65 0933


Termin i sposób załatwienia sprawy:
Organizator imprezy masowej, nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy składa wniosek o wydanie zezwolenia.

Prezydent Miasta Świnoujście wydaje zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej albo odmawia jego wydania w terminie co najmniej 7 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia imprezy masowej.


Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się  do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie w terminie 14 dni   od daty wydania zezwolenia lub odmowy wydania zezwolenia. Samorządowe Kolegium Odwoławcze rozpatruje odwołanie w terminie 4 dni od dnia jego wniesienia.
Odwołanie od decyzji nie wstrzymuje jej wykonania.

Podstawa prawna:
Ustawa o bezpieczeństwie imprez masowych z dnia 20 marca 2009 r.  (Dz.U. 2023 poz. 616).


Wymagane wnioski i dokumenty:

  • wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej
  • graficzny plan obiektu (terenu), na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, wraz z jego opisem, zawierający
    - oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób uczestniczących w imprezie masowej, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji,
    - oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
    - oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
    - informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów;
  • instrukcję postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 sierpnia 2009r.- Dz.U.2009.135.1113), instrukcję należy dostarczyć nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej;
  • terminarz rozgrywek meczów piłki nożnej lub terminarz innych imprez masowych – w przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie
  • informację o:
    - liczbie miejsc dla osób na imprezie masowej
    - przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego
    - liczbie, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej
    - osobie wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa, w tym jego dane obejmujące: imię, nazwisko, numer PESEL, numer i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu kursu dla kierowników do spraw bezpieczeństwa imprez masowych, a w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka dodatkowo numer i datę wydania licencji pracownika ochrony fizycznej drugiego stopnia
    - sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej – w przypadku meczu piłki nożnej lub imprezy masowej podwyższonego ryzyka
    - zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk
    - odpłatności za wstęp na imprezę (w przypadku, gdy wstęp na imprezę jest odpłatny organizator jest obowiązany do zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone osobom w niej uczestniczącym – zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 11 marca 2010r.DZ.U.2010.54.323).
  • informację o rozmieszczeniu miejsc i czasie, w których będą sprzedawane, podawane lub spożywane napoje alkoholowe – dotyczy imprez masowych, podczas których będą sprzedawane, podawane lub spożywane napoje alkoholowe (do 3,5 % alkoholu)
  • oświadczenie organizatora o wyposażeniu obiektu wykorzystywanego do organizacji meczów piłki nożnej   w kompatybilne systemy służące do: identyfikacji osób, sprzedaży biletów, kontroli przebywania w miejscu  i w czasie trwania meczu piłki nożnej, kontroli dostępu do określonych miejsc (dotyczy meczów piłki nożnej: w ramach ligi zawodowej – przepis obowiązuje, w ramach I ligi piłki nożnej – przepis stosuje się od 01 stycznia 2013r.; w ramach pozostałych rozgrywek – przepis stosuje się od 01 stycznia 2014r.).
  • informację o powiadomieniu:
    - Komendanta oddziału Straży Granicznej, w przypadku przeprowadzania imprezy masowej w strefie nadgranicznej
  • opinie:
    - Komenda Miejska Policji,
    - Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej,
    - Wojewódzka Stacja Pogotowia Ratunkowego  w Szczecinie,
    - Powiatowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna,
    które powinny zawierać informacje o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy masowej, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu (terenu) oraz o przewidywanych zagrożeniach.

UWAGA!
Opinie w/w organów należy dostarczyć nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej.

Załączniki

Powiadom znajomego