Uzyskanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | Zbiórki, zgromadzenia, imprezy |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Promocji, Turystyki, Kultury i Sportu |
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Urząd Miasta Świnoujście, SOI – Stanowisko Obsługi Interesantów ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście
Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:
osoba prawna, osoba fizyczna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej.
Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek – piątek 7:00 - 15:00
Uwagi:
Dane teleadresowe służb, do których zobowiązany jest wystąpić organizator imprezy masowej
- Komenda Miejska Policji w Świnoujściu, ul. Krzywoustego 2a, 72-600 Świnoujście,
- Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej, ul. Barlickiego 18, 72-602 Świnoujście,
- Wojewódzka Stacja Pogotowia Ratunkowego w Szczecinie, ul. Mazowiecka 14, 70-526 Szczecin,
- Powiatowa Stacja Sanitarno - Epidemiologiczna w Świnoujściu, ul. Dąbrowskiego 5, 72-600 Świnoujście.
Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
Organizator imprezy masowej, nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy, jest obowiązany wystąpić :
- do Komendanta Miejskiego Policji, Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej, Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Szczecinie i Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej, z wnioskiem o wydanie opinii o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy masowej, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu (terenu) oraz o przewidywanych zagrożeniach,
UWAGA!
Opinie w/w organów należy dostarczyć nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej; - do Komendanta oddziału Straży Granicznej z powiadomieniem (w przypadku przeprowadzania imprezy masowej w strefie nadgranicznej);
Opłaty:
- opłata skarbowa za wydanie zezwolenia wynosi 82 zł (w momencie złożenia wniosku)
- opłata skarbowa za pełnomocnictwo 17 zł.
Opłat należy dokonywać w opłatomacie Urzędu Miasta, ul. Wojska Polskiego 1/5, 72-600 Świnoujście lub przelewem na konto Urzędu Miasta Świnoujście Nr: 95 1240 3914 1111 00 1009 65 0933
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Organizator imprezy masowej, nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy składa wniosek o wydanie zezwolenia.
Prezydent Miasta Świnoujście wydaje zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej albo odmawia jego wydania w terminie co najmniej 7 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia imprezy masowej.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie w terminie 14 dni od daty wydania zezwolenia lub odmowy wydania zezwolenia. Samorządowe Kolegium Odwoławcze rozpatruje odwołanie w terminie 4 dni od dnia jego wniesienia.
Odwołanie od decyzji nie wstrzymuje jej wykonania.
Podstawa prawna:
Ustawa o bezpieczeństwie imprez masowych z dnia 20 marca 2009 r. (Dz.U. 2023 poz. 616).
Wymagane wnioski i dokumenty:
- wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej
- graficzny plan obiektu (terenu), na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, wraz z jego opisem, zawierający
- oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób uczestniczących w imprezie masowej, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji,
- oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
- oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
- informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów; - instrukcję postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 sierpnia 2009r.- Dz.U.2009.135.1113), instrukcję należy dostarczyć nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej;
- terminarz rozgrywek meczów piłki nożnej lub terminarz innych imprez masowych – w przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie
- informację o:
- liczbie miejsc dla osób na imprezie masowej
- przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego
- liczbie, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej
- osobie wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa, w tym jego dane obejmujące: imię, nazwisko, numer PESEL, numer i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu kursu dla kierowników do spraw bezpieczeństwa imprez masowych, a w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka dodatkowo numer i datę wydania licencji pracownika ochrony fizycznej drugiego stopnia
- sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej – w przypadku meczu piłki nożnej lub imprezy masowej podwyższonego ryzyka
- zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk
- odpłatności za wstęp na imprezę (w przypadku, gdy wstęp na imprezę jest odpłatny organizator jest obowiązany do zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone osobom w niej uczestniczącym – zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 11 marca 2010r.DZ.U.2010.54.323). - informację o rozmieszczeniu miejsc i czasie, w których będą sprzedawane, podawane lub spożywane napoje alkoholowe – dotyczy imprez masowych, podczas których będą sprzedawane, podawane lub spożywane napoje alkoholowe (do 3,5 % alkoholu)
- oświadczenie organizatora o wyposażeniu obiektu wykorzystywanego do organizacji meczów piłki nożnej w kompatybilne systemy służące do: identyfikacji osób, sprzedaży biletów, kontroli przebywania w miejscu i w czasie trwania meczu piłki nożnej, kontroli dostępu do określonych miejsc (dotyczy meczów piłki nożnej: w ramach ligi zawodowej – przepis obowiązuje, w ramach I ligi piłki nożnej – przepis stosuje się od 01 stycznia 2013r.; w ramach pozostałych rozgrywek – przepis stosuje się od 01 stycznia 2014r.).
- informację o powiadomieniu:
- Komendanta oddziału Straży Granicznej, w przypadku przeprowadzania imprezy masowej w strefie nadgranicznej
- opinie:
- Komenda Miejska Policji,
- Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej,
- Wojewódzka Stacja Pogotowia Ratunkowego w Szczecinie,
- Powiatowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna,
które powinny zawierać informacje o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy masowej, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu (terenu) oraz o przewidywanych zagrożeniach.
UWAGA!
Opinie w/w organów należy dostarczyć nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej.