W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Tłumacz języka migowego online 

Urząd Miasta Świnoujście
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście
tel. (91) 321 31 93
fax  (91) 321 59 95    email: soi@um.swinoujscie.pl

Wykaz telefonów Urzędu Miasta Świnoujście

Adres ePuap, numer adresu PEF oraz NIP i REGON   

Wykaz kont Gminy Miasto Świnoujście

Lista jednostek nieodpłatnego wsparcia i poradnictwa

WKM-47 Wydanie/zmiana uprawnienia diagnosty do przeprowadzania badań technicznych pojazdów

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Komunikacja, transport
Komórka odpowiedzialna Wydział Komunikacji

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1260 z późn. zm.);
  2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 z późn. zm.);
  3. Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców (Dz. U. poz. 646);
  4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1044);
  5. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 28 listopada 2014 r. w sprawie szkolenia i egzaminowania diagnostów oraz wzorów dokumentów z tym związanych (Dz. U. poz. 1836).

 

I. Wymagane dokumenty:

1. Wniosek o wydanie uprawnienia diagnosty do przeprowadzania badań technicznych pojazdów.

2. Załączniki:

  • dowód osobisty do wglądu;
  • świadectwo szkolne (lub inny dokument potwierdzający posiadane wykształcenie wraz z kserokopią);
  • zaświadczenie o posiadaniu odpowiedniej praktyki zawodowej wraz z kserokopią;

Przez wymagane wykształcenie techniczne i praktykę rozumie się:

- ’ posiadanie wyższego wykształcenia w obszarze nauk technicznych o specjalności samochodowej i udokumentowane 6 miesięcy praktyki w stacji kontroli pojazdów lub w zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku kontroli lub naprawy pojazdów;

- ’ posiadanie wyższego wykształcenia w obszarze nauk technicznych o specjalności innej niż samochodowa i udokumentowany rok praktyki w stacji kontroli pojazdów lub w zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku kontroli lub naprawy pojazdów;

-’ posiadanie średniego wykształcenia technicznego lub wykształcenia średniego branżowego, o specjalności samochodowej i udokumentowany rok praktyki w stacji kontroli pojazdów lub w zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku kontroli lub naprawy pojazdów;

-’ posiadanie średniego  wykształcenia technicznego lub wykształcenia średniego branżowego, o specjalności innej niż samochodowa i udokumentowane 2 lata praktyki w stacji kontroli pojazdów lub w zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku kontroli lub naprawy pojazdów;

 

  • zaświadczenie (a) potwierdzające ukończenie kursów (szkoleń diagnosty) dla osób ubiegających się o uprawnienia diagnostów;
  • zaświadczenie potwierdzające zdanie egzaminu kwalifikacyjnego przed komisją powołaną przez Dyrektora Transportu Drogowego – oryginał.

 

2. Wniosek o zmianę uprawnienia diagnosty do przeprowadzania badań technicznych pojazdów.

  • zaświadczenie (a) potwierdzające ukończenie kursów (szkoleń diagnosty) dla diagnostów uzupełniających swoje uprawnienia w zakresie przeprowadzania badań technicznych pojazdów wraz z kserokopią;
  • zaświadczenie potwierdzające zdanie egzaminu kwalifikacyjnego przed komisją powołaną przez Dyrektora Transportu Drogowego – oryginał.
    • w przypadku załączenia kserokopii w/w dokumentów należy okazać oryginały do wglądu
    • pełnomocnictwo – w przypadku działania przez pełnomocnika;
    • dowód uiszczenia opłaty za udzielenie pełnomocnictwa;
    • dowód uiszczenia opłaty za wydanie lub zmianę uprawnień.

 

II. Opłaty:

1. Wysokość opłaty:

  • 48,00 zł – za wydanie lub zmianę uprawnień;
  • 17 zł – za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpisu, wypisu (nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu).

2. Opłatę można wnieść:

  • gotówką w kasie Urzędu Miasta Świnoujście
  • lub przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta Świnoujście – Bank PKO BP S.A nr 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933
  • dowód wpłaty/przelewu należy załączyć do wniosku

 

III. Termin załatwienia sprawy:

  • 30 dni od dnia wpływu kompletnego wniosku do organu

 

IV. Jednostka odpowiedzialna:

  • Wydział Komunikacji

 

V. Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Miasta Świnoujście

ul. Wojska Polskiego 1/5, 72-600

Stanowisko Obsługi Interesanta

 

IV. Tryb odwoławczy

  • Stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Świnoujście w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji. Ponadto w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu i nie podlega zaskarżeniu do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.

 

 VI. Uwagi:

  • W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia na Stanowisku Obsługi Interesanta w terminie 7 dni. Nieusunięcie braków spowoduje pozostawienie podania bez rozpoznania.

 

 

 

Załączniki

Powiadom znajomego