W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Tłumacz języka migowego online 

Urząd Miasta Świnoujście
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście
tel. (91) 321 31 93
fax  (91) 321 59 95    email: soi@um.swinoujscie.pl

Wykaz telefonów Urzędu Miasta Świnoujście

Adres ePuap, numer adresu PEF oraz NIP i REGON   

Wykaz kont Gminy Miasto Świnoujście

Lista jednostek nieodpłatnego wsparcia i poradnictwa

WKM-29 Wymiana prawa jazdy w celu uzyskania wpisu potwierdzającego odbycie kwalifikacji lub szkolenia okresowego

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Prawo jazdy
Komórka odpowiedzialna Wydział Komunikacji


Podstawa prawna: art. 15  ustawy z dnia 5 stycznia 2011r. o kierujących pojazdami (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1268 z późn. zm.), rozdział 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 lutego 2016r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. 2016 poz. 231 z późn. zm.)

WYMAGANE DOKUMENTY:

1.       Wniosek o wymianę prawa jazdy (druk wniosku do pobrania w Wydziale Komunikacji, w pokoju nr 5)   

2.       Kopia świadectwa kwalifikacji zawodowej potwierdzającego uzyskanie kwalifikacji wstępnej albo świadectwa kwalifikacji zawodowej potwierdzającego ukończenie szkolenia okresowego.

3.       Kopia orzeczenia lekarskiego stwierdzającego brak przeciwwskazań lekarskich do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy.

4.       Kopia orzeczenia psychologicznego stwierdzającego brak przeciwwskazań psychologicznych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy.

5.       Kserokopia posiadanego prawa jazdy.

6.       Wyraźna, aktualna, kolorowa fotografia, przedstawiająca osobę w pozycji frontalnej (wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku) o wymiarach 3,5 x 4,5 cm

7.       Dowód uiszczenia opłaty za wymianę prawa jazdy.

Do wglądu:

  dokument tożsamości

 oryginały dokumentów wymienionych w pkt. 2,3,4,5.

OPŁATY:

Opłata za wydanie prawa jazdy - 100 zł.

Opłatę można dokonać na jednym druku, wpisując w tytule: „opłata za wydanie prawa jazdy".

Opłaty można dokonać w kasie Urzędu Miasta , lub  na konto Urzędu – 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933.

 

III. SPOSÓB I TERMIN ZAŁATWIENIA

W wyniku pozytywnej weryfikacji dokumentów wysyłane jest zamówienie na wyprodukowanie tego dokumentu do producenta blankietów z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego.

Wyprodukowane prawo jazdy wydaje się wnioskodawcy, w zależności od określonego w podaniu sposobu przekazania: bezpośrednio za pokwitowaniem lub za pośrednictwem poczty w terminie 2 dni od daty otrzymania prawa jazdy od producenta. [Istnieje możliwość odebrania dokumentu prawa jazdy przez pełnomocnika po opłaceniu pełnomocnictwa - 17 zł. Zwolnieniu od opłaty skarbowej podlega pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnym (rodzice, dziadkowie), zstępnym (dzieci, wnuki) lub rodzeństwu.]

 

IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA: 

Wydział Komunikacji (WKM)

Państwowa Wytwórnia Papierów Wartościowych

V. TRYB ODWOŁAWCZY: 

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Biurze Obsługi Interesanta. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie).

Powiadom znajomego