WKM-39 Zmiana licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób lub rzeczy
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | Komunikacja, transport |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Komunikacji |
Zmiana licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób lub rzeczy
Podstawa prawna:
· Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 919 z późn. zm.)
· Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz. U. poz. 916 z poźn. zm.)
· Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009 r. ustanawiające wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i uchylające dyrektywę Rady 92/26/WE (http://eur-lex.europa.eu)
I.WYMAGANE DOKUMENTY:
1. wniosek o zmianę licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób/rzeczy (WKM-10)
2. załączniki:
- kserokopia certyfikatu kompetencji zawodowych osoby zarządzającej transportem,
- oświadczenie osoby zarządzającej transportem (WKM-22 lub WKM-23),
- dokumenty świadczące o posiadaniu sytuacji finansowej zapewniającej podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego, o których mowa w art. 7 rozporządzenia (WE) nr 1071/2009, w wysokości 9.000 euro na pierwszy zgłoszony pojazd i o 5.000 euro na każdy następny pojazd zgłoszony do zezwolenia,
- oświadczenie dotyczące bazy eksploatacyjnej (WKM-19),
- oświadczenie o zamiarze zatrudnienia kierowców (WKM-13),
- informacja o niekaralności za przestępstwa w dziedzinach określonych w art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia (WE) nr 1071/2009, wymienione w art. 5 ust. 2a (3) z Krajowego Rejestru Karnego dotycząca osoby:
a) będącej członkiem organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową,
b) prowadzącej działalność gospodarczą - w przypadku innego przedsiębiorcy,
c) zarządzającej transportem lub uprawnionej na podstawie umowy do wykonywania zadań zarządzającego transportem w imieniu przedsiębiorcy
- oświadczenie o spełnieniu wymogu dobrej reputacji (WKM-20) – oświadczenie o niekaralności za poważne naruszenie, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. b rozporządzenia (WE) nr 1071/2009, w tym najpoważniejsze naruszenie określone w załączniku IV do rozporządzenia (WE) nr 1071/2009
a) osoby będącej członkiem organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową,
b) prowadzącej działalność gospodarczą - w przypadku innego przedsiębiorcy,
d) zarządzającej transportem lub uprawnionej na podstawie umowy do wykonywania zadań zarządzającego transportem w imieniu przedsiębiorcy
- dowód uiszczenia opłaty za zmianę licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób/rzeczy i wypisów z tej licencji.
3. Do wglądu:
- oryginały kserokopii załączonych dokumentów.
*-dołączyć dokumenty dotyczące zaistniałych zmian (w przypadku przeniesienia uprawnień wymagany komplet dokumentów jak do udzielenia uprawnienia)
II.OPŁATY:
Opłata administracyjna wnoszona przed odbiorem dokumentu:
• za zmianę treści uprawnienia – w wysokości 10% opłaty stanowiącej podstawę do obliczenia opłaty za udzielenie uprawnienia,
• za wydanie wypisu w przypadku zmiany treści uprawnienia – w wysokości 5% opłaty stanowiącej podstawę do obliczenia opłaty za udzielenie uprawnienia,
• za wydanie wypisu za każdy pojazd nie zgłoszony we wniosku o udzielenie uprawnienia – w wysokości 11% opłaty stanowiącej podstawę do obliczenia opłaty za udzielenie uprawnienia,
• za wydanie wypisu w innym przypadku (np. utrata wypisu) – w wysokości 1% opłaty stanowiącej podstawę do obliczenia opłaty za udzielenie uprawnienia,
• za przeniesienie uprawnień – w wysokości 5% opłaty stanowiącej podstawę do obliczenia opłaty za udzielenie uprawnienia.
III.TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Do 30 dni.
IV.JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział Komunikacji (WKM).
V.TRYB ODWOŁAWCZY:
W przypadku zmiany dokonanej w formie decyzji administracyjnej odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Świnoujście w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie. W innych przypadkach odwołanie nie przysługuje.
VI.UWAGI:
1. Przy zmniejszeniu ilości pojazdów zgłoszonych do licencji lub zezwolenia, przedsiębiorca zwraca wypisy w ilości przekraczającej ilość zgłoszonych pojazdów (art. 11 ust. 2 i ust. 4, art. 11a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym). Zwrotowi podlegają wypisy o najwyższych numerach.
2. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Biurze Obsługi Interesanta.