Aktualizacja danych ewidencji gruntów, budynków i lokali
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | Nieruchomości |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Biuro Geodety Miasta |
Podstawa prawna : art. 22 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (T.J. Dz. U. z 2017 r. poz. 2101z późniejszymi zmianami), § 45 i § 46 rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 19 marca 2001 r.w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. z 2016 r. poz. 1034 z późniejszym zmianami).
- zmiana danych ewidencyjnych dotyczących przedmiotu (np. podział gruntów rolnych, zmiana użytku, wyłączenie z produkcji rolnej)
- zmiana danych ewidencyjnych dotyczących podmiotu, miejsca zamieszkania
Wymagane dokumenty
1. Wniosek o sprostowanie błędów w ewidencji gruntów, budynków i lokali lub zgłoszenie zmian do ewidencji gruntów
Załączniki :
- dokumentacja geodezyjna sporządzona przez uprawnionego geodetę potwierdzająca konieczność zmiany danych ewidencyjnych lub sprostowania błędu w danych objętych ewidencją gruntów.
2. Wniosek o zmianę danych ewidencyjnych dotyczących podmiotu
Załączniki :
- dokument potwierdzający zgłaszaną zmianę np. potwierdzenie zameldowania, zmiany nazwy, zmiany nazwiska ,
Opłaty
- Zwolnienie z opłaty skarbowej na podstawie art. 3 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r., o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2018 r. poz. 1044 z późniejszymi zmianami).
Termin odpowiedzi
Do 60dni.
Jednostka odpowiedzialna
Biuro Geodety Miasta
Tryb odwoławczy
W przypadku odmowy wprowadzenia zmian w ewidencji gruntów, budynków i lokali odwołanie wnosi się do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Szczecinie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od podpisania protokołu ustnego ogłoszenia decyzji lub doręczenia decyzji.
Uwagi
W przypadku reprezentacji strony przez pełnomocnika należy przedłożyć pełnomocnictwo oraz potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej za w/w pełnomocnictwo w wysokości 17 zł (Część IV załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Wnioski do pobrania znajdują się na stronie wydziału BGM pod adresem:
https://bip.um.swinoujscie.pl/artykul/178/1128/biuro-geodety-miasta-bgm