Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | Środowisko, rolnictwo |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa |
Urząd Miasta Świnoujścia
72-600 Świnoujście
ul. Wyspiańskiego 35C/1
I piętro – Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa pok. 205
WYMAGANE DOKUMENTY:
1. poświadczona przez właściwy organ kopia mapy ewidencyjnej obejmująca przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obejmująca przewidywany obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie (wraz z ich zaznaczeniem).
2. dowód zapłaty opłaty skarbowej za wydanie decyzji.
3. karta informacyjna przedsięwzięcia spełniająca wymagania, o których mowa w art. 62 a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, podpisana przez autora, a w przypadku gdy jej wykonawcą jest zespół autorów – kierujący tym zespołem, wraz z podaniem imienia i nazwiska oraz daty sporządzenia karty informacyjnej przedsięwzięcia.
4. raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko z załącznikami:
- oświadczenie autora raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku gdy wykonawcą raportu jest zespół autorów - kierującego tym zespołem, o spełnieniu wymagań, o których mowa w art. 74a ust. 2 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
- wyniki inwentaryzacji przyrodniczej, przez którą rozumie się zbiór badań terenowych przeprowadzonych na potrzeby scharakteryzowania elementów środowiska przyrodniczego, jeżeli została przeprowadzona, wraz z opisem zastosowanej metodyki.
5. wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, wydany przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie.
6. oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa w przypadku prowadzenia sprawy przez pełnomocnika inwestora wraz
z dowodem wniesienia opłaty skarbowej.
7. mapa w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, wraz z zapisem w formie elektronicznej.
8. wykaz działek przewidzianych do prowadzenia prac przygotowawczych polegających na wycince drzew i krzewów, o ile prace takie przewidziane są do realizacji, w przypadku przedsięwzięć wymagających decyzji, o której mowa w art. 72 ust. 1 pkt 10 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
SPOSOBY ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
1. Osobiście:
Stanowisko Obsługi Interesantów
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście
2. Osobiście:
Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa
ul. ul. Wyspiańskiego 35C/1
I piętro – Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa pok. 205
3. Pocztą tradycyjną na adres:
Urząd Miasta Świnoujście
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście
4. Przez E-PUAP
OPŁATY:
Opłata skarbowa:
1. od wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach – 205 zł
2. od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii – 17 zł
Opłatę skarbową można uiszczać:
- w opłatomacie na terenie Urzędu lub
- na konto - BIC Banku PekaO SA PKOPPLPW. nr 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933
REALIZACJA WNIOSKU
W ciągu miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej w ciągu dwóch miesięcy od dnia wpływu wniosku.
Do wyżej określonego terminu załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu (art. 35 § 5 Kodeksu postępowania administracyjnego).
ODBIÓR DOKUMENTU
1. Osobiście:
Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa
ul. ul. Wyspiańskiego 35C/1
I piętro – Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa pok. 205
2. Wysyłka na wskazany we wniosku adres do korespondencji
TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego Szczecinie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od dnia doręczenia stronie decyzji.
W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.
Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
WAŻNE INFORMACJE
Nie dotyczy
PODSTAWA PRAWNA
Art.62a, art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko,
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.