Postępowanie administracyjne w sprawie uchylenia zameldowania na pobyt stały lub czasowy
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | Zameldowanie |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego |
Podstawa prawna: art. 31 w związku z art. 27 ust. 1 oraz art. 40 i art. 41 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2022 r. poz. 1191).
I WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Pisemny wniosek o uchylenie zameldowania na pobyt stały lub czasowy,
2. tytuł prawny do lokalu – np. umowa cywilnoprawna, wypis z księgi wieczystej lub akt notarialny, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu, decyzja o przydziale lokalu, umowa najmu – kserokopie dokumentów, (oryginał do wglądu).
II OPŁATY:
Opłata skarbowa:
• za wydanie decyzji administracyjnej – 10 zł,
• za złożenie pełnomocnictwa – 17 zł.
Z opłaty za złożenie pełnomocnictwa zwolnione są te, które zostały udzielone małżonkowi, dzieciom, wnukom, rodzicom, dziadkom lub rodzeństwu.
Opłatę skarbową wnosi się na rachunek bankowy tut. organu podatkowego: Urząd Miasta Świnoujście 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933
III JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego
ul. Wojska Polskiego 1/5, pok. 7
tel. 91 321 28 65
IV TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Załatwienie sprawy – wydanie decyzji administracyjnej – następuje w terminie do 2 miesięcy od daty złożenia wymaganych dokumentów (w przypadku spraw skomplikowanych termin może ulec przedłużeniu).
V TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie wnosi się do Wojewody Zachodniopomorskiego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
VI UWAGI:
1. Procedurę stosuje się do osób, które nie zamieszkały w określonym lokalu a mimo to zostały zameldowane w tym lokalu.
2. Wniosek może złożyć:
• właściciel lokalu lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu,
• osoba, której dotyczy czynność zameldowania.