Zameldowanie na pobyt stały i pobyt czasowy
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | Zameldowanie |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego |
Stanowisko Ewidencji Ludności, pok. nr 7, telefon 91 321 28 65, email: wso@um.swinoujscie.pl
godziny pracy:
7.00 – 15.00 od poniedziałku do piątku
WYMAGANE DOKUMENTY
- Wypełniony formularz meldunkowy "Zgłoszenie pobytu stałego" lub "Zgłoszenie pobytu czasowego" z potwierdzeniem pobytu dokonanym przez właściciela lokalu/domu lub osobę dysponująca innym tytułem prawnym do lokalu (np. najemcę). Potwierdzenia pobytu dokonuje się w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia. Składamy odrębny formularz dla każdej osoby meldującej się, również dla dziecka.
Do wglądu:
- dokument tożsamości;
- dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu. Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być: wypis (odpis) z księgi wieczystej, akt notarialny, umowa najmu, decyzja administracyjna lub inny dokument potwierdzający prawo do lokalu – oryginały dokumentów.
W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
- pisemne pełnomocnictwo do zameldowania,
- dokument tożsamości pełnomocnika (do wglądu).
SPOSÓB ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
- Osobiście Urząd Miasta Świnoujście, Stanowisko Ewidencji Ludności pok. 7;
- Poprzez stronę www.gov.pl https://www.gov.pl/web/gov/zamelduj-sie-na-pobyt-staly-lub-czasowy-dluzszy-niz-3-miesiace
OPŁATY
- Czynności zgłoszenia zameldowania nie podlegają opłacie skarbowej;
- Wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł;
- Złożenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł. Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu. Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej.Czynności zgłoszenia zameldowania nie podlegają opłacie skarbowej.
Opłatę skarbową wnosi się na rachunek bankowy Urzędu Miasta Świnoujście nr: 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933
REALIZACJA WNIOSKU
Zameldowania dokonuje się niezwłocznie po złożeniu formularza meldunkowego.
ODBIÓR DOKUMENTU
Osobiście
- osoba zgłaszająca zameldowanie na pobyt stały z urzędu otrzymuje zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały;
- osoba dokonująca zameldowanie na pobyt czasowy otrzymuje zaświadczenie na jej wniosek.
Poprzez skrzynkę ePUAP (w przypadku czynności dokonanej elektronicznie).
Listem za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
TRYB ODWOŁAWCZY
Nie przysługuje
UWAGI
- Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest zobowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego najpóźniej w 30 dniu od dnia przybycia do tego miejsca;
- W celu zameldowania na pobyt stały lub czasowy nie ma konieczności wymeldowania się w dotychczasowym miejscu pobytu (stałego lub czasowego) - wymeldowanie z poprzedniego miejsca pobytu następuje na podstawie formularza zgłoszenia zameldowania (na pobyt stały lub czasowy);
- Zameldowania na pobyt stały lub czasowy można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pisemnym pełnomocnictwem - udzielonym na podstawie art. 33 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego;
- Do formularza składanego w formie dokumentu elektronicznego wnioskodawca jest zobowiązany dołączyć dokument elektroniczny potwierdzający jego tytuł prawny do lokalu, a w razie niemożności niego uzyskania – odwzorowanie cyfrowe tego dokumentu, a obywatel nieposiadający tytułu prawnego do lokalu dokument elektroniczny zawierający oświadczenie właściciela lub podmiotu, a w razie niemożności ich uzyskania – odwzorowanie cyfrowe tych dokumentów. Formularz w formie dokumentu elektronicznego może być złożony przez osobę posiadającą numer PESEL;
- Przy procedurze elektronicznej wymagany jest profil zaufany lub podpis kwalifikowany lub e-dowód.
Zameldowanie ma charakter rejestracyjny.
PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności.
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego.
Ustawa z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.