W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Tłumacz języka migowego online 

Urząd Miasta Świnoujście
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście
tel. (91) 321 31 93
fax  (91) 321 59 95    email: soi@um.swinoujscie.pl

Wykaz telefonów Urzędu Miasta Świnoujście

Adres ePuap, numer adresu PEF oraz NIP i REGON   

Wykaz kont Gminy Miasto Świnoujście

Lista jednostek nieodpłatnego wsparcia i poradnictwa

Wydanie dowodu osobistego

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Dowód osobisty
Komórka odpowiedzialna Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz.U. z 2022 r. poz. 671 ze zmianami).
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 grudnia 2023 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego, jego wydawania i odbioru oraz utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz.U. poz. 2798)


 I. WYMAGANE DOKUMENTY:

Wniosek o wydanie dowodu osobistego

1. Fotografia wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku:

  • do wniosku składanego osobiście należy przynieść jedną kolorową fotografię o wymiarach 35x45 mm, przedstawiającą osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami, nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy, z zamkniętymi ustami - po zeskanowaniu zwracamy fotografię;
  • do wniosku złożonego w formie dokumentu elektronicznego załącza się plik zawierający fotografię o wymiarach co najmniej 492x633 pikseli i wielkości nieprzekraczającej 2,5 MB; fotografia winna spełniać pozostałe wymogi określone dla fotografii dołączonej do wniosku papierowego.

2. Do wglądu dowód osobisty lub paszport (w tym przypadku nie jest akceptowany mdowód).

 

II. OPŁATY: bez opłat

 

III. TERMIN ZAŁATWIENIA: 30 dni

 

IV. TRYB ODWOŁAWCZY: Od decyzji o odmowie wydania dowodu osobistego przysługuje odwołanie do Wojewody Zachodniopomorskiego w Szczecinie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Świnoujście w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

 

V. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA: Urząd Miasta Świnoujście, Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego, pok. nr 9.

telefon: 91 32 78 591
email: wso@um.swinoujscie.pl

 

Uwagi:

Dowód odbiera się osobiście w urzędzie, który przyjął wniosek. 

Dotychczasowy dowód trzeba mieć ze sobą, chyba że była zgłaszana utrata lub uszkodzenie.

Podczas odbioru dowodu w urzędzie można ustalić kody PIN:

do logowania – 4-cyfrowy kod PIN 1,
do podpisu osobistego – 6-cyfrowy kod PIN 2 (jeśli we wniosku zaznaczono odpowiednie pole).
Kody PIN można też nadać później, w dowolnym urzędzie gminy.

Razem z dowodem otrzymuje się kod PUK do niego. Można nie odebrać kodu, wtedy  będzie czekał w urzędzie, który wydał dowód osobisty.

Więcej o kodach PIN, na przykład jak je później zmienić, albo o kodzie PUK można znaleźć tu: https://www.gov.pl/web/e-dowod .

Osoba niepełnosprawna lub obłożnie chora może zgłosić do urzędu niemożność złożenia wniosku w organie gminy - wówczas przyjęcie wniosku odbywa się w miejscu jej pobytu.

Załączniki

Powiadom znajomego