WZP
Przedmiot konkursu | Ogłoszenie o otwartym konkursie ofert na realizację zadania z zakresu zdrowia publicznego |
---|---|
Znak sprawy | WZP |
Kategoria | zdrowie |
Termin składania ofert |
Ogłoszenie wyników otwartego konkursu ofert na wykonanie zadań z zakresu zdrowia publicznego:
1) zadanie nr 1 - realizacja na terenie szkół ponadpodstawowych zajęć edukacyjno-profilaktycznych pn. „Ciąża bez alkoholu”, „Prowadzę bez alkoholu”, w okresie od 3 września do 31 grudnia 2018 r.,
2) zadanie nr 2 - realizacja na terenie placówek oświatowych programu profilaktycznego pn. „Smak życia, czyli debata o dopalaczach” autorstwa Krzysztofa Wojcieszka, w okresie od 3 września do 31 grudnia 2018 r.
Prezydent Miasta Świnoujście zarządzeniem nr 453/2018 z dnia 6 lipca 2018 r. ogłosił otwarty konkurs ofert na realizację ww. zadań publicznych. W przewidzianym terminie składania ofert tj. do dnia 23 lipca 2018 r. na realizację:
- zadania nr 1 - wpłynęła jedna oferta złożona przez Fundację Motywacja i Działanie z siedzibą w Międzyzdrojach,
- zadania nr 2 - wpłynęła jedna oferta złożona przez Fundację Motywacja i Działanie z siedzibą w Międzyzdrojach.
W dniu 24 lipca 2018 r. powołana ww. zarządzeniem Komisja Konkursowa, zgodnie z kryteriami i warunkami określonymi w § 5 i 6 regulaminu otwartego konkursu ofert dokonała oceny formalnej i merytorycznej przedmiotowych ofert.
Oferta Fundacji Motywacja i Działanie na realizację zadania nr 1 została zaopiniowana pozytywnie, uzyskała 358 punktów na 400 możliwych.
Oferta Fundacji Motywacja i Działanie na realizację zadania nr 2 została zaopiniowana pozytywnie, uzyskała 335 punktów na 400 możliwych.
Prezydent Miasta Świnoujście w dniu 24 lipca 2018 r. zaakceptował oferty Fundacji Motywacja i Działanie oraz przeznaczył na ich realizację środki publiczne: na zadanie nr 1 w wysokości 8.000 zł, na zadanie nr 2 w wysokości 9.000 zł.
Zgodnie z art. 14 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2237), Prezydent Miasta Świnoujście ogłasza otwarty konkurs na realizację niżej wymienionych zadań z zakresu zdrowia publicznego:
Nazwa zadań będących przedmiotem konkursu ofert:
- zadanie nr 1: Realizacja na terenie szkół ponadpodstawowych zajęć edukacyjno-profilaktycznych pn. „Ciąża bez alkoholu”, „Prowadzę bez alkoholu”, w okresie od 3 września do 31 grudnia 2018 r.”,
- zadanie nr 2: Realizacja na terenie placówek oświatowych programu profilaktycznego pn. „Smak, życia czyli debata o dopalaczach” autorstwa Krzysztofa Wojcieszka, w okresie od w okresie od 3 września do 31 grudnia 2018 r.”.
Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania nr 1 wynosi 10.000 zł
Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania nr 2 wynosi 10.000 zł
Termin realizacji zadania nr 1 i 2.
Zadania będą realizowane w okresie od 3 września do 31 grudnia 2018 r.
Warunki realizacji zadania.
- Zadania nr 1 i 2 do realizacji przez podmioty, których cele statutowe lub przedmiot działalności dotyczą spraw objętych zadaniami określonymi w art. 2 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym, w tym organizacje pozarządowe i podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ( Dz. U. z 2018 r. poz. 450 ze zm. ).
- W ramach realizacji zadania nr 1 należy:
- przeprowadzić zajęcia edukacyjno-profilaktyczne pn. „Ciąża bez alkoholu”, „Prowadzę bez alkoholu” w ostatnich klasach szkół ponadpodstawowych w wymiarze co najmniej 90 min. każde,
- do oferty należy dołączyć konspekty ww. zajęć edukacyjno- profilaktycznych.
- W ramach realizacji zadania nr 2 należy przeprowadzić zgodnie z wytycznymi program profilaktyczny przygotowany z inicjatywy Ministerstwa Zdrowia oraz Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii pn. „Smak życia, czyli debata o dopalaczach” autorstwa Krzysztofa Wojcieszka.
- W ramach finansowania zadań nr 1 i nr 2 możliwe są wydatki materiałowe, pod warunkiem, że stanowią integralną część programu.
- Zajęcia edukacyjno-profilaktyczne muszą być realizowane przez wykwalifikowaną kadrę (wyższe wykształcenie, ukończone kursy, szkolenia tematyczne).
- Nie dopuszcza się pobierania opłat od adresatów zadania.
- Przyznane środki finansowe mogą być wydatkowane wyłącznie na pokrycie wydatków (koszty kwalifikowane):
- Podmioty, które otrzymają środki finansowe na realizację zadania są zobowiązane zamieszczać w sposób czytelny informację, iż realizowany projekt jest dofinansowany z budżetu Miasta Świnoujście. Informacja, wraz z logotypem Miasta Świnoujście, powinna być zawarta w wydawanych w ramach zadania publikacjach, materiałach informacyjnych, promocyjnych.
1) przewidzianych w ofercie, uwzględnionych w kosztorysie stanowiącej załącznik do umowy zawartej pomiędzy oferentem a Miastem Świnoujście;
2) spełniających wymogi racjonalnego i oszczędnego gospodarowania środkami publicznymi z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów;
3) faktycznie poniesionych w terminie realizacji zadania,
4) możliwych do zidentyfikowania i zweryfikowania oraz popartych dowodami księgowymi i wykazanych w dokumentacji finansowej oferenta;
5) kosztami kwalifikowanymi mogą być m.in. :
a) wynagrodzenie osób prowadzących zajęcia,
b) koszty materiałów niezbędnych do realizacji zadania,
c) koszty obsługi zadania, w tym koszty administracyjne (m.in.: koordynacja administracyjna zadania, obsługa finansowa zadania).
- Za koszty, których nie można sfinansować z przyznanych środków publicznych uznaje się w szczególności (koszty niekwalifikowane):
a) zobowiązania powstałe przed terminem rozpoczęcia zadania;
b) budowę, zakup budynków lub lokali, zakup gruntów;
c) wydatki związane z działalnością gospodarczą;
d) odsetki od zobowiązań uregulowanych po terminie płatności;
e) koszty kar i grzywien, koszty egzekucji komorniczej i administracyjnej, a także koszty procesów sądowych oraz koszty realizacji ewentualnych postanowień;
f) wydatki związane z umową leasingu, a w szczególności: podatek, marża finansującego, odsetki od refinansowania kosztów, koszty ogólne, opłaty ubezpieczeniowe;
g) odliczony podatek VAT.
- Oferent nie może posiadać wymagalnego zadłużenia wobec Miasta Świnoujście (Urzędu Miasta Świnoujście i miejskich jednostek organizacyjnych), Urzędu Skarbowego oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
- Wobec oferenta nie mogą być prowadzone egzekucje sądowe, administracyjne bądź zajęcia wierzytelności.
- Miasto Świnoujście zastrzega sobie prawo do odstąpienia od zawarcia umowy lub natychmiastowego jej rozwiązania, jeżeli po zakończeniu procedury konkursowej do Urzędu Miasta Świnoujście wpłynie informacja o wymagalności zadłużenia oferenta wobec Miasta Świnoujście (Urzędu Miasta Świnoujście i miejskich jednostek organizacyjnych), Urzędu Skarbowego oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub zostanie wobec oferenta rozpoczęta egzekucja sądowa, administracyjna bądź zajęcie wierzytelności.
Podatek od towarów i usług (VAT)
1) Wydatki w ramach realizacji oferty mogą obejmować koszt podatku od towarów i usług (VAT) tylko wtedy, gdy realizator zadania nie ma prawnej możliwości ich odzyskania.
Posiadanie wyżej wymienionego prawa (potencjalnej prawnej możliwości) wyklucza uznanie wydatku za kwalifikowalny, nawet jeśli faktycznie zwrot nie nastąpił, np. ze względu na nie podjęcie przez realizatora czynności zmierzających do realizacji tego prawa;
2) Dopuszcza się sytuację, w której VAT będzie kwalifikowalny jedynie dla części wydatków
w ofercie. W takiej sytuacji realizator jest zobowiązany zapewnić przejrzysty system rozliczania zadania, tak aby nie było wątpliwości w jakiej części oraz w jakim zakresie VAT może być uznany za kwalifikowalny;
3) Zgodnie z art. 90 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2016 r. poz. 710, z późn. zm.), w przypadku, gdy realizator zadania dokonuje zarówno transakcji zwolnionych, jak i transakcji opodatkowanych VAT, powinien on przyporządkować naliczony VAT odnośnie dokonywanych przez siebie zakupów do trzech grup:
a) naliczonego VAT wynikającego z zakupów związanych wyłącznie z wykonywaniem czynności, w związku z którymi przysługuje prawo do odliczenia naliczonego VAT - podatek ten w całości podlega odliczeniu (a więc zgodnie z obowiązującymi mechanizmami nie może być wydatkiem kwalifikowalnym),
b) naliczonego VAT wynikającego z zakupów związanych wyłącznie z wykonywaniem czynności, w związku z którymi nie przysługuje prawo do odliczenia naliczonego VAT - podatek ten w całości nie podlega odliczeniu (a więc zgodnie z obowiązującymi mechanizmami - może być uznany za wydatek kwalifikowalny),
c) naliczonego VAT związanego zarówno z czynnościami, w związku z którymi przysługuje prawo do odliczenia naliczonego VAT, jak również z czynnościami, w związku z którymi prawo do odliczenia naliczonego VAT nie przysługuje – w tym przypadku podmiot powinien określić kwotę naliczonego VAT podlegającego odliczeniu stosując proporcję, o której mowa w art. 90 ustawy o VAT (w tym przypadku VAT może być wydatkiem kwalifikowalnym w ustalonej proporcji).
4) Oferent, który zaliczy VAT do wydatków kwalifikowalnych, przed podpisaniem umowy na realizację zadania, będzie zobowiązany do dostarczenia do Wydziału Zdrowia i Polityki Społecznej Urzędu Miasta Świnoujście oświadczenia o kwalifikowalności VAT zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 5 do wzoru oferty. Oświadczenie składa się z dwóch integralnych części. W ramach pierwszej części oferent oświadcza, iż nie może odzyskać w żaden sposób poniesionego kosztu VAT, którego wysokość została określona w odpowiednim punkcie oferty (fakt ten decyduje o kwalifikowalności VAT). Natomiast w części drugiej oferent zobowiązuje się do zwrotu zrefundowanej ze środków konkursu części VAT, jeżeli zaistnieją przesłanki umożliwiające odzyskanie tego podatku przez ten podmiot. Oświadczenie o kwalifikowalności VAT podpisane przez oferenta będzie stanowić załącznik do zawieranej z oferentem umowy na realizację zadania.
Kryteria oceny ofert
1. Zasady oceny ofert zostały określone w regulaminie otwartego konkursu ofert, który stanowi załącznik nr 2 do zarządzenia nr 453/2018 Prezydenta Miasta Świnoujście z dnia 6 lipca 2018 r. w sprawie przeprowadzenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania z zakresu zdrowia publicznego.
2. Zgodnie z § 5 i § 6 regulaminu konkursu:
1) Ocena formalna ofert dokonywana jest przez członków Komisji poprzez wypełnienie formularza stanowiącego załącznik nr 1 do regulaminu konkursu.
2) Ocena merytoryczna ofert dokonywana jest indywidualnie przez członków Komisji poprzez przyznanie określonej liczby punktów na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do regulaminu konkursu, biorąc pod uwagę następujące kryteria:
a) zakres rzeczowy realizacji zadania do 30 punktów,
b) kalkulacje kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania do 20 punktów,
c) jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób realizujących zadanie do 30 punktów,
d) udział środków finansowych własnych albo pozyskanych z innych źródeł na realizację zadania do 10 punktów,
e) wkład osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków do 5 punktów,
f) realizacje zleconych zadań publicznych w przypadku podmiotów uprawnionych, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadanie publiczne biorąc pod uwagę rzetelność, terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych środków do 5 punktów.
3) Ocenę merytoryczną Komisji ustala się przez zsumowanie ocen przydzielonych ofercie przez wszystkich członków Komisji. Zbiorczy formularz oceny ofert stanowi załącznik nr 3 do regulaminu konkursu.
4) Oferty, które w ocenie merytorycznej otrzymają poniżej 50 % punktów możliwych do uzyskania, nie otrzymają pozytywnej opinii do dofinansowania.
5) Na podstawie punktowej oceny ofert Komisja Konkursowa sporządzi listę rankingową ofert. Dofinansowanie uzyskują oferty o największej liczbie punktów, aż do wyczerpania środków.
6) W przypadku przyznania dofinansowania w kwocie mniejszej niż wnioskowana, Oferent w wyznaczonym terminie będzie zobowiązany do przedstawienia korekty kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania oraz korekty harmonogramu realizacji zadania.
7) Nieprzedłożenie wymaganych dokumentów, wskazanych w pkt. 6 w wyznaczonym terminie, traktowane będzie jako rezygnacja z przyznanej dotacji.
8) Konkurs ofert zostaje unieważniony jeżeli:
a) nie złożono żadnej oferty;
b) żadna ze złożonych ofert nie spełniała wymogów zawartych w ogłoszeniu.
9) Prezydent Miasta może odwołać konkurs w każdym czasie, bez podania przyczyn.
Miejsce i termin składania ofert:
1. Oferty na realizację zadania z zakresu zdrowia publicznego należy składać w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miasta Świnoujście, przy ul. Wojska Polskiego 1/5, parter, w godzinach od 7.30 do 15.30 w terminie do dnia 23 lipca 2018 r. (decyduje data wpływu do Urzędu Miasta Świnoujście)
2. Oferty należy składać na formularzu ofert, według wzoru określonego w załączniku nr 4 do zarządzenia nr 453/2018 Prezydenta Miasta Świnoujście z dnia 6 lipca 2018 r.
Termin rozstrzygnięcia konkursu ofert.
Rozstrzygnięcie konkursu ofert nastąpi w terminie do 14 dni od daty zakończenia składania ofert.
Termin i sposób ogłoszenia wyników konkursu ofert.
Ogłoszenie wyników konkursu ofert nastąpi niezwłocznie po jego rozstrzygnięciu w Biuletynie Informacji Publicznej.
Sposób odwołania się od rozstrzygnięcia konkursu ofert.
- Od wyników oceny formalnej nie przysługuje odwołanie.
- Oferent może wnieść do Komisji konkursowej odwołanie od wyników konkursu ofert,
w formie pisemnej, w terminie 3 dni od dnia ogłoszenia wyniku konkursu ofert.
O przyjęciu odwołania decyduje dzień jego wpływu do Stanowiska Obsługi Interesantów Urzędu Miasta Świnoujście. - Odwołanie może zostać złożone jedynie w formie pisemnej. Odwołanie nie może zostać
złożone tylko za pośrednictwem faksu. Wniesienie odwołania jedynie za pomocą faksu
skutkuje pozostawieniem go bez rozpatrzenia, gdyż forma ta nie spełnia warunków
opisanych w art. 78 Kodeksu cywilnego koniecznych dla zachowania pisemnej formy
czynności prawnej. Data nadania faksu nie jest uznawana za datę złożenia odwołania, także w przypadku, jeżeli oferent w późniejszym terminie prześle środek odwoławczy pocztą tradycyjną lub kurierską. W przedmiotowym przypadku termin na złożenie odwołania jest ustalany
z uwzględnieniem wpływu do Stanowiska Obsługi Interesantów Urzędu Miasta Świnoujście. środka odwoławczego w formie pisemnej. - Wniesienie odwołania wstrzymuje dalsze czynności związane zawarciem umów z poszczególnymi oferentami do czasu jego rozpatrzenia.
- Komisja rozpatruje wszystkie odwołania niezwłocznie podając uzasadnienie rozstrzygnięcia.
Komisja jest związana zakresem odwołania, tzn. sprawdza zgodność złożonej oferty tylko z tym kryterium lub kryteriami oceny, które zostały wskazane w odwołaniu lub/oraz w zakresie zarzutów dotyczących sposobu dokonania oceny, podniesionych przez oferenta. - Komisja składa Prezydentowi Miasta Świnoujście, za pośrednictwem Przewodniczącej wniosek o rozstrzygnięcie odwołania przez:
1) uwzględnienie odwołania,
2) częściowe uwzględnienie odwołania,
3) oddalenie odwołania,
4) odrzucenie odwołania, które wpłynęło po terminie lub nie pochodzi od oferenta.
- Niezwłocznie po uzyskaniu akceptacji wniosku, o którym mowa w ust. 6, oferenci zostaną poinformowani o sposobie rozstrzygnięcia odwołania.
Poziom i sposób obliczania minimalnego współfinansowania zadania nr 1 i nr 2 .
Wymagane jest wykazanie w kosztorysie co najmniej 10% wkładu własnego podmiotu (w odniesieniu do kwoty wnioskowanej), rozumianego jako wkład finansowy własny oraz/lub pozyskany z innych źródeł/wkład osobowy.
Wykaz dokumentów, które należy dołączyć do oferty.
Do oferty należy dołączyć poprawnie wypełnione załączniki:
1. oświadczenie oferenta stanowiące załącznik nr 1 do wzoru oferty,2. oświadczenie oferenta zgodnie z wymogami art. 15 ust. 6 i art.17 ust. 4 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2237 z późn. zm.), stanowiące załącznik nr 2 do wzoru oferty,
3. oświadczenia o kwalifikowalności VAT stanowiące załącznik nr 3 do wzoru oferty,
4. aktualny odpis z odpowiedniego rejestru lub inne dokumenty informujące o statusie prawnym podmiotu składającego ofertę i umocowanie osób go reprezentujących.
5. Zadanie nr 1: konspekty zajęć edukacyjno-profilaktycznych „Ciąża bez alkoholu”, „Prowadzę bez alkoholu”.
6. statut lub inny dokument określający przedmiot działalności Oferenta.
7. dokumenty potwierdzające udzielenie pełnomocnictwa do reprezentowania Oferenta jeśli było udzielone.