Informujemy, że od dnia 07.11.2020 r. wizyty w Wydziale Komunikacji Urzędu Miasta Świnoujście umawiane są przez stronę internetową poprzez wpisanie w wyszukiwarkę biletomat Świnoujście lub za pomocą linka: http://biletomat.um.swinoujscie.pl:5480/pol/login oraz telefonicznie dla osób nie mających dostępu do Internetu.

UWAGA!


Aby zarejestrować się do kolejki „Rejestracja pojazdów” lub „Inne” t.j. wydawanie dowodu rejestracyjnego, wymiana dowodu rejestracyjnego, dopisanie/skreślenie współwłaściciela, zgłoszenie demontażu, wbicie Taxi, VAT-u, haka, dokonania zbycia, nabycia pojazdu należy wpisać biletomat Świnoujście lub podany link http://biletomat.um.swinoujscie.pl:5480/pol/login, który przekierowuje na zakładkę REZERWACJA. 
Następnie należy uzupełnić formularz zgłoszenia o dane osobowe, zaakceptować regulamin i utworzyć konto. 
Na podany adres e-mail zostanie wysłany link, który po otrzymaniu należy aktywować. Link aktywny będzie przez 24 godziny. 
Po aktywacji konta należy się zalogować wpisując adres e-mail i hasło. 
Na stronie pojawia się zakładka AKTUALNE REZERWACJE, należy wybrać USŁUGI, a następnie wybrać zakładkę „Rejestracja pojazdu” lub „Inne”. 
Wizyta zostanie zarezerwowana po zaznaczeniu daty i godziny. 
Wtedy na adres e-mail zostanie przesłane potwierdzenie rezerwacji wizyty. 
Jeżeli nie będzie można wybrać daty z kalendarza będzie to oznaczać, że na dany dzień nie ma już wolnych miejsc w systemie elektronicznej rejestracji. 

Zasady obowiązujące przy umawianiu wizyt przez Internet:

- umawianie elektroniczne pozwala na zarezerwowanie wizyty w Wydziale Komunikacji Urzędu Miasta Świnoujście na 7 kolejnych dni (o ile są to dni robocze)

- rezerwacja wizyty jest możliwa najwcześniej na najbliższy dzień roboczy, następujący po dniu, w którym dokonywana jest rezerwacja

- rezerwacja jednej wizyty upoważnia do załatwienia jednej sprawy z kolejki „Rejestracja pojazdów” oraz jednej sprawy z kolejki „Inne” (w jednym dniu maksymalnie załatwiane będą 2 sprawy) 

Prosimy o zgłaszanie się przynajmniej 5 minut przed wybranym terminem, spóźnienie się jest równoznaczne z rezygnacją z wizyty i koniecznością ponownego umawiania się w następnym terminie.


 

 

W PRZYPADKU: ZAGUBIENIA, ZNISZCZENIA, KRADZIEŻY

 

Wtórnik DR /KP wydaje na wniosek właściciela pojazdu organ rejestrujący, w którym pojazd jest zarejestrowany.

Chcąc uzyskać wtórnik dowodu rejestracyjnego lub karty pojazdu należy umówić się na wizytę w Wydziale Komunikacji Urzędu Miasta Świnoujście przez internet, rezerwując miejsce w kolejce „INNE”.

1. Postępowanie rozpoczyna przyjęcie wniosku wraz z dokumentami:

-        karta pojazdu (jeśli ubiegasz się o wtórnik dowodu rejestracyjnego)

-        oświadczenie pod odpowiedzialnością karną właściciela o utracie dowodu rejestracyjnego

-        zaświadczenie z Policji w przypadku zgłoszenia kradzieży

-        dotychczasowy dowód rejestracyjny w przypadku zniszczenia w stopniu powodującym jego nieczytelność

-        aktualny odpis Krajowego Rejestru Sądowego (w przypadku kiedy osoba załatwiająca sprawę reprezentuje firmę) może być wydruk ze strony internetowej

-        zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu

-        dowód osobisty lub paszport (cudzoziemiec spoza UE musi posiadać paszport wraz z aktualną wizą lub kartą pobytu)

-        opłata

-        aktualne ubezpieczenie OC

Dokumenty muszą być w oryginale.

W przypadku wtórnika dowodu rejestracyjnego może przyjść jeden z właścicieli pojazdu.

W przypadku wtórnika karty pojazdu wszyscy współwłaściciele pojazdu muszą przyjść do urzędu lub powinni udzielić pisemnego pełnomocnictwa.

Wtórnik dowodu rejestracyjnego może otrzymać osoba, na którą pojazd jest zarejestrowany.

Jeśli sprawa załatwiana jest w czyimś imieniu, wówczas należy przynieść pełnomocnictwo od wszystkich właścicieli.

 

2. Miejsce złożenia dokumentów.

Wydział Komunikacji Urzędu Miasta w Świnoujściu, ul. Wojska Polskiego ½, 

72-600 Świnoujście.

 

3. Opłata :

-        za wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego bez pozwolenia czasowego – 54,50 zł.

-        za wydanie dowodu rejestracyjnego z pozwoleniem czasowym – 73,50 zł.

-        opłaty można dokonać:

- kartą płatniczą, na stanowisku, przy którym obsługiwana jest osoba (pobierana jest prowizja 2 zł.)

 

 - przelewem na konto Urzędu Miasta Świnoujście:

- nr rachunku 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933, w tytule przelewu należy wpisać opłata komunikacyjna 

-        pełnomocnictwo – 17 zł od każdej osoby, za którą zainteresowany załatwia sprawę.

W przypadku, gdy pełnomocnikiem będzie mąż, żona, dziecko, rodzeństwo, rodzice, dziadkowie, wnuki – pełnomocnictwo jest bezpłatne. Prokura jako szczególny rodzaj pełnomocnictwa podlega opłacie.

4. Termin i sposób załatwienia.

Na wniosek właściciela pojazdu wydawane jest pozwolenie czasowe na okres nie dłuższy niż 30 dni (do czasu wydania wtórnika dowodu rejestracyjnego).

Zamawiany jest spersonalizowany dowód rejestracyjny. 

Informację czy dowód rejestracyjny jest do odbioru można uzyskać wchodząc na stronę www.info-car.pl

 

5. Podstawa prawna

- ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, wraz z przepisami wykonawczymi.

 

6. Tryb odwoławczy

Przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie. Odwołanie należy złożyć za pośrednictwem Prezydenta Miasta Świnoujście w terminie 14 dni.

 

 

 

 



Załączniki:

nr 2a_wniosek_ogólny_rozne_czynności.docx
nr 2b_wniosek_ogólny_rózne_czynności_4.docx
nr 4_pełnomocnictwo.docx
nr 6_oswiadczenie_odpow._karna.docx