MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW

Urząd Miasta Świnoujście, ul. Wojska Polskiego 1/5, 72-600 Świnoujście

  • Biuro Obsługi Interesanta (parter)
  • Stanowisko Obsługi Interesanta – delegatura Wydziału Urbanistyki i Architektury (parter)

 

     KTO MOŻE WYSTĄPIĆ Z WNIOSKIEM

Wnioskodawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna, samorządowa jednostka organizacyjna oraz organizacja społeczna. Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna.

 

    GODZINY PRZYJMOWANIA
  • godziny pracy wydziału:              poniedziałek –piątek:                         7:30 – 15:30
  • Stanowisko Obsługi Interesanta:   poniedziałek, wtorek, środa piątek:    7:30 – 15:30

                                                        czwartek:                                            8:30 – 16:30

 

     TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania (na podstawie kompletnego wniosku).

 

Do terminów tych nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy innych podmiotów i z przyczyn niezależnych od organu wydającego decyzję.

 

TRYB ODWOŁAWCZY

Termin wniesienia odwołania od decyzji – 14 dni, od dnia doręczenia decyzji stronie. Odwołanie wnosi się do Wojewody Zachodniopomorskiego z siedzibą w Szczecinie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Świnoujście.

 

PODSTAWA PRAWNA
  • Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (jednolity tekst Dz. U. z 2018 r., poz. 1202 z późniejszymi zmianami);
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (jednolity tekst Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 z  późniejszymi zmianami);
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. O opłacie skarbowej (jednolity tekst Dz. U. z 2018 r., poz. 1044 z późniejszymi zmianami).
   OPŁATY

Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku.

Opłata skarbowa za pozwolenie na budowę:

  • budynku przeznaczonego na wykonywanie w nim działalności gospodarczej innej niż rolnicza i leśna - za każdy m2 powierzchni użytkowej - 1,00 zł (nie więcej niż 539,00 zł),
  • budynku służącego celom gospodarczym w gospodarstwie rolnym - 14,00 zł,
  • innego budynku - 48,00 zł,
  • studni oraz urządzeń do usuwania nieczystości stałych i ścieków - 20,00 zł,
  • budowli związanych z produkcją rolną - 112,00 zł,
  • sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, elektroenergetycznych, telekomunikacyjnych, gazowych, cieplnych oraz dróg, z wyjątkiem dróg dojazdowych, dojść do budynków i zjazdów z drogi - 2143,00 zł,
  • sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, elektroenergetycznych, telekomunikacyjnych, gazowych cieplnych oraz dróg o dług. do 1 kilometra - 105,00 zł,
  • innych budowli - 155,00 zł,
  • urządzeń budowlanych związanych z obiektem budowlanym - 91,00 zł.

W przypadku wydania pozwolenia na budowę budynku o funkcji mieszkalnej, przy obliczaniu opłaty skarbowej nie uwzględnia się powierzchni mieszkalnej tego budynku.

W przypadku wydawania pozwolenia na budowę obejmującego więcej niż jeden obiekt budowlany wymieniony powyżej, opłatę skarbową pobiera się od każdego obiektu odrębnie.

  • na przebudowę - 50% stawek.

Nie podlegają opłacie skarbowej sprawy budownictwa mieszkaniowego oraz nauki, szkolnictwa i oświaty pozaszkolnej oraz ochrony zdrowia.

Zwalnia się od opłaty skarbowej pozwolenia na:

  • budowę obiektów budowlanych zniszczonych lub uszkodzonych wskutek działalności spowodowanej ruchem zakładu górniczego lub klęsk żywiołowych,
  • budowę budynków przeznaczonych na cele naukowe, socjalne i kulturalne,
  • remont obiektów budowlanych wpisanych do rejestru zabytków.

Opłatę skarbową można wnieść:

  • w kasie Banku PEKAO S.A. w Urzędzie Miasta w Świnoujściu, ul. Wojska Polskiego 1/5
  • na rachunek Pekao SA, I Oddział w Świnoujściu nr 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933

   WYMAGANE WNIOSKI I DOKUMENTY

  • wniosek o pozwolenie na budowę lub rozbiórkę- druk B-1
  • oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (druk B-3);
  • informacja uzupełniająca do wniosku o pozwolenie na budowę oraz oświadczenia o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (druk B-4)
  • cztery egzemplarze projektu budowlanego wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami wymaganymi przepisami szczególnymi oraz zaświadczeniem, o którym mowa w art. 12 ust. 7 (zaświadczenie o wpisie na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego), aktualnym na dzień opracowania projektu; nie dotyczy to uzgodnienia i opiniowania przeprowadzanego w ramach oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko albo oceny oddziaływania przedsięwzięcia na obszar Natura 2000;
  • decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli jest ona wymagana zgodnie z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
  • pełnomocnictwo udzielone osobie fizycznej działającej w imieniu inwestora;
  • dowód zapłaty opłaty skarbowej.

 

 

  1. 9.      UWAGI

Wniosek o pozwolenia na budowę (lub zmianę pozwolenia na budowę), informacja uzupełniająca oraz oświadczenia powinny być opatrzone czytelnym podpisem oraz datą złożenia podpisu.

 



Załączniki: