Urząd Stanu Cywilnego przyjmuje interesantów od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00-15:00

Podstawa prawna: art. 92-95 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 2023 poz. 1378.)

I. WYMAGANE DOKUMENTY: 
1. Karta zgonu wydana przez lekarza. 
2. Dowód osobisty osoby zmarłej. 
4. Do wglądu: dokument stwierdzający tożsamość osoby zgłaszającej zgon 

II. OPŁATY: 
Nie pobiera się.

III. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY: 
Od ręki.

IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA: 
Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego
ul. Wyspiańskiego 35C
tel. 91 321 24 79, usc@um.swinoujscie.pl

V. TRYB ODWOŁAWCZY: 
Brak

W przypadku konieczności sprostowania lub uzupełnienia treści aktu - wniosek do Kierownika Urzędu Stanu o sprostowanie lub uzupełnienie treści aktu zgonu.
W przypadku konieczności unieważnienia aktu - wniosek do Sądu Rejonowego w Szczecinie o unieważnienie aktu zgonu.

VI. UWAGI: 
1. Zgłoszenia zgonu może dokonać najbliższa pozostała rodzina osoby zmarłej, a mianowicie:
- pozostały małżonek(ka);
- krewni zstępni;
- krewni wstępni;
- krewni boczni do 4 stopnia pokrewieństwa;
- powinowaci w linii prostej do 1 stopnia.

2. Po rejestracji zgonu wydawany jest 1 odpis skrócony aktu zgonu



Załączniki:

Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Gmine Świnoujście