Nabór na wolne stanowisko pracy
Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 2 w Świnoujściu im. mjra Henryka Sucharskiego z siedzibą przy ulicy Białoruskiej 2
na podstawie art. 11, 12 i 13 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2019 r., poz. 1282)
Ogłasza nabór na wolne stanowisko pracy: główny księgowy w Szkole Podstawowej nr 2 im. mjra Henryka Sucharskiego, ul. Białoruska 2, 72-602 Świnoujście
Nazwa i adres jednostki: Szkoła Podstawowa nr 2, ul. Białoruska 2, 72-602 Świnoujście
Wymiar czasu pracy: pełny etat
Rodzaj umowy: umowa o pracę od dnia 01.09.2020 r.
Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym głównego księgowego:
I. Wymagania niezbędne:
Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia kryteria określone w art. 54 ust. 2 ustawy o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 r. (Dz.U. z 2019 r., poz. 869)
- Obywatelstwo polskie,
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- Niekaralność za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo karne skarbowe,
- Posiadanie znajomości języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego,
- Spełnianie jednego z poniższych warunków:
- ukończenie ekonomicznych jednolitych studiów magisterskich, ekonomicznych wyższych studiów zawodowych, uzupełniających ekonomicznych studiów magisterskich lub ekonomicznych studiów podyplomowych i posiadanie co najmniej 3-letniej praktyki w księgowości;
- ukończenie średniej, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości;
- wpisanie do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów;
- posiadanie świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych lub certyfikatu księgowego, wydanego na podstawie odrębnych przepisów.
II. Wymagania dodatkowe:
- Znajomość aktów prawnych związanych z funkcjonowaniem placówki oświatowej: Karty Nauczyciela, Kodeksu Pracy, Ustawy o pracownikach samorządowych, Ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, Ustawy i systemie ubezpieczeń społecznych, Ustawy budżetowej, Ustawy o rachunkowości, Ustawy o podatku VAT
- Znajomość obsługi komputera, programów MS Office, Word, Excel, VULCAN (Księgowość, Płace), PŁATNIK, GUS, obsługa bankowości elektronicznej
- Znajomość zasad rachunkowości budżetowej w jednostkach oświatowych
- Znajomość przepisów z zakresu prawa podatkowego w jednostkach oświatowych
- Znajomość przepisów ZUS
- Znajomość zasad sporządzania sprawozdań budżetowych i finansowych
- Umiejętność planowania i sprawnej organizacji pracy
- Umiejętność pracy w zespole i na samodzielnym stanowisku, sumienność, rzetelność, odpowiedzialność, wysoka kultura osobista, dyspozycyjność.
III. Zakres podstawowych zadań wykonywanych na stanowisku:
- Prowadzenie rachunkowości w Szkole Podstawowej nr 2 w Świnoujściu, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
- Prowadzenie gospodarki finansowej,
- Analiza wykorzystania środków przydzielonych z budżetu lub środków pozabudżetowych i wszystkich środków będących w dyspozycji placówki,
- Współtworzenie rocznego planu finansowego placówki,
- Terminowe sporządzanie sprawozdawczości budżetowej, opracowywanie corocznych bilansów, przestrzeganie prawidłowości wystawiania dowodów księgowych,
- Przeprowadzanie wewnętrznych kontroli nadzorczych,
- Organizowanie właściwego obiegu dokumentów finansowych, nadzór nad całokształtem prac z tego zakresu,
- Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych oraz zarządzeń wydawanych przez dyrektora szkoły, dotyczących prowadzenia rachunkowości,
- Prowadzenie ewidencji analitycznej ilościowo – wartościowej.
IV. Wymagane dokumenty:
- CV lub kwestionariusz osobowy,
- List motywacyjny,
- Kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie,
- Kserokopie dokumentów potwierdzających dotychczasowe zatrudnienie,
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- Oświadczenie o pełniej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
- Oświadczenie o niekaralności za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo karne skarbowe,
- Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r., poz. 1781), oraz potwierdzenie zapoznania się z klauzulą informacyjną,
- Kandydat który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust.2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2019 poz. 1282 z późn. zm.) – kopia dokumentu stwierdzającego niepełnosprawność.
V. Termin i miejsce składania dokumentów:
- Termin do dnia 28 sierpnia 2020 r.
- Miejsce: Szkoła Podstawowa nr 2 im. mjra Henryka Sucharskiego, ul. Białoruska 2, 72-602 Świnoujście – w zamkniętej kopercie, z dopiskiem „Nabór na stanowisko głównego księgowego”.
VII. Informacje dodatkowe:
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej 6%
- Kandydaci spełniający wymagania niezbędne zostaną powiadomieni o terminie kolejnego etapu naboru telefonicznie lub mailem
- Oferty złożone po terminie (liczy się data wpływu do szkoły), w sposób inny niż w określony w ogłoszeniu, bez kompletu wymaganych dokumentów lub nie będące odpowiedzią na ogłoszony nabór nie będą uwzględnione w prowadzonym postępowaniu.
- Dokumenty aplikacyjne kandydatów mogą być odbierane osobiście przez osoby zainteresowane w ciągu miesiąca od dnia zakończenia procedury naboru (po podaniu nazwy konkursu, za okazaniem dowodu tożsamości) w sekretariacie u kierownika administracyjno-gospodarczego. Po tym czasie zostaną komisyjnie zniszczone
Świnoujście, 17.08.2020 r.
Załącznik