Nabór na wolne stanowisko kierownicze urzednicze - Kierownik Działu Pieczy Zastepczej i Poradnictwa Specjalistycznego
- posiadają obywatelstwo polskie,
- mają pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystają z pełni praw publicznych,
- nie były skazane prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- cieszą się nieposzlakowaną opinią.
- wykształcenie wyższe, preferowane: pedagogiczne, socjologiczne, psychologiczne, nauki o rodzinie, prawnicze,
- co najmniej 5 – letni staż pracy zawodowej,
- znajomość ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o pomocy społecznej, postępowania administracyjnego,
- umiejętność pracy w zespole i organizacji jego pracy,
- sumienność,
- umiejętność pracy na komputerze.
- organizowanie pracy pracowników podległego Działu i zapewnienie sprawnego funkcjonowania Działu,
- prawidłowe wykonywanie zadań z zakresu pieczy zastępczej przypisane powiatowi, a realizowane przez MOPR Świnoujście ,
- współpraca z sądami, policją, rodzinami zastępczymi, placówkami opiekuńczo-wychowawczymi, wolontariuszami, ośrodkami adopcyjnymi itp.,
- koordynowanie pracy z rodziną, osobą korzystającą ze wsparcia Działu,
- prawidłowe prowadzenie postępowań mających na celu ustalanie opłat za pobyt dziecka w pieczy zastępczej
- bieżący nadzór nad windykacją należności z tytułu nienależnie pobranych świadczeń ,
- konsultacje – bezpośrednie rozmowy z klientem,
- prowadzenie działań mających na celu pozyskanie kandydatów na rodziny zastępcze oraz organizowanie dla nich szkoleń,
- bieżący nadzór nad wypłatą świadczeń dla rodzin zastępczych oraz pomocy pieniężnej na usamodzielnienie i kontynuowanie nauki dla osób opuszczających rodziny zastępcze i placówki opiekuńczo - wychowawcze,
- nadzór nad prowadzeniem spraw związanych z pokrywaniem kosztów utrzymania dzieci z terenu powiatu, umieszczanych w całodobowych placówkach opiekuńczo – wychowawczych i w rodzinach zastępczych, również na terenie innych powiatów,
- zapewnienie prawidłowego funkcjonowania mieszkania chronionego dla usamodzielnianych wychowanków,
- nadzór nad prowadzeniem dokumentacji, w tym korespondencji w Dziale Pieczy Zastępczej i Poradnictwa Specjalistycznego zgodnie z obowiązującymi przepisami, a także innymi zaleceniami,
- podpisywanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu pieczy zastępczej i pomocy społecznej należących do właściwości powiatu na podstawie upoważnień Prezydenta Miasta Świnoujście,
- sporządzanie sprawozdań, bilansów, planów finansowych, analiz i innej dokumentacji wynikającej z bieżącej działalności Działu.
- organizowanie i kontrola pracy pracowników Działu w systemie „POMOST”.
- miejsce pracy: pomieszczenie biurowe na III piętrze w budynku przy ul. Dąbrowskiego 4 w Świnoujściu. Budynek wyposażony w podjazd, windę, szerokie korytarze,
- stanowisko pracy: związane jest z pracą przy komputerze, przemieszczaniem się wewnątrz budynku, współpracą z pracownikami innych urzędów oraz rozmowami telefonicznymi,
- wymiar czasu pracy: cały etat,
- umowa o pracę zostanie zawarta na czas określony zgodnie z art. 251 kodeksu pracy z możliwością zawarcia umowy na czas nieokreślony.
Kandydat na stanowisko urzędnicze musi złożyć:
- list motywacyjny,
- wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o pracę,
- dokumenty potwierdzające kwalifikacje zawodowe (kserokopie),
- dokumenty potwierdzające okresy zatrudnienia oraz przebieg pracy zawodowej (kserokopie świadectw pracy, zaświadczeń o odbytych kursach, szkoleniach),
- kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnień, o których mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019r., poz. 1282.),
- oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,
- oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji.
Termin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty należy składać do dnia 13 października 2021r. do godziny 1500 w siedzibie MOPR w Świnoujściu przy ul. J. Dąbrowskiego 4 pok. 314 (III piętro).
Dokumenty uważa się za złożone w terminie, jeżeli wpłyną na wyżej wymieniony adres do dnia 13 października 2021r. do godziny 1500 .