W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Nabór na stanowisko asystent rodziny

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Świnoujściu poszukuje kandydatów do pracy na stanowisku asystenta rodziny w wymiarze pełnego etatu

Asystentem rodziny może być osoba, która:

  1)  posiada:

a)  wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna

lub

b) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres  programowy  powyższego szkolenia i udokumentowany  co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub

c)  wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;

  2)  nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;

  3)  wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;

  4)  nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,

 5) jest obywatelem polskim,

 6) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.

Zadania asystenta rodziny:

1.    Współpraca i utrzymanie osobistego kontaktu ze  wskazanymi rodzinami,

2.    Diagnozowanie sytuacji rodziny w oparciu o badanie potrzeb i możliwości.

3.    Opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną .

4.    Podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa rodziny i jej członków, w szczególności dzieci.

5. Wspieranie rodziny poprzez konsultacje i poradnictwo specjalistyczne w szczególności            w zakresie:

a)     wychowania i opieki nad dziećmi (budowanie więzi miedzy członkami rodziny, rozwijanie umiejętności wychowawczych, konstruktywne rozwiązywanie konfliktów itp.),

b)      budowania systemu wsparcia w rozwoju i edukacji dziecka np. (pomoc dzieciom w nauce itp.),

c)     podziału obowiązków domowych pomiędzy poszczególnych członków rodziny,

d)    promowania zdrowego stylu życia (edukacja w zakresie higieny osobistej członków rodziny, prawidłowe odżywianie, edukacja w zakresie organizacji czasu wolnego itp.),

e)     gospodarowania budżetem domowym ,

f)      usamodzielnienia się członków rodziny poprzez uzupełnienie wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, podjęcie działań zmierzających do poszukiwania, podejmowania i utrzymania pracy zarobkowej.

6.    Wspieranie aktywności społecznej rodzin i rozszerzenie kontaktów społecznych rodziny

       m.in. poprzez:

       a) ułatwienie rodzinie kontaktów z innymi osobami, specjalistami, instytucjami,

       b) stymulowanie do samodzielnego poszukiwania w swoim otoczeniu nowych

            możliwości,

       c) pobudzenie do korzystania z własnych możliwości i uprawnień,

       d) uczenie dostępu do nowych technologii, zasobów kultury.

 

Osoby zainteresowane podjęciem pracy powinny złożyć:

1)      podanie o przyjęcie do pracy,

2)      wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,

3)      dokumenty potwierdzające kwalifikacje zawodowe,

4)      dokumenty potwierdzające okresy zatrudnienia oraz przebieg pracy zawodowej (kserokopie świadectw pracy, zaświadczeń o odbytych kursach, szkoleniach),

5)      oświadczenie, że:

a)      nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;

b)      wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;

c)      nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,

d)     jest obywatelem polskim,

e)      ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.

6)      podpisaną klauzulę informacyjną dla osoby rekrutowanej zgodnej z RODO.

Termin i miejsce składania dokumentów.

Dokumenty należy składać do dnia  15.06.2018r. do godziny 1500 w siedzibie MOPR w Świnoujściu przy ul. J. Dąbrowskiego 4 pok. 314 (III piętro). Kandydaci zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną.

Powiadom znajomego