Nabór na stanowisko asystent rodziny
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Świnoujściu poszukuje kandydatów do pracy na stanowisku asystenta rodziny w wymiarze pełnego etatu
Asystentem rodziny może być osoba, która:
1) posiada:
a) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna
lub
b) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy powyższego szkolenia i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
c) wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
2) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
3) wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
4) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
5) jest obywatelem polskim,
6) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.
Zadania asystenta rodziny:
1. Współpraca i utrzymanie osobistego kontaktu ze wskazanymi rodzinami,
2. Diagnozowanie sytuacji rodziny w oparciu o badanie potrzeb i możliwości.
3. Opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną .
4. Podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa rodziny i jej członków, w szczególności dzieci.
5. Wspieranie rodziny poprzez konsultacje i poradnictwo specjalistyczne w szczególności w zakresie:
a) wychowania i opieki nad dziećmi (budowanie więzi miedzy członkami rodziny, rozwijanie umiejętności wychowawczych, konstruktywne rozwiązywanie konfliktów itp.),
b) budowania systemu wsparcia w rozwoju i edukacji dziecka np. (pomoc dzieciom w nauce itp.),
c) podziału obowiązków domowych pomiędzy poszczególnych członków rodziny,
d) promowania zdrowego stylu życia (edukacja w zakresie higieny osobistej członków rodziny, prawidłowe odżywianie, edukacja w zakresie organizacji czasu wolnego itp.),
e) gospodarowania budżetem domowym ,
f) usamodzielnienia się członków rodziny poprzez uzupełnienie wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, podjęcie działań zmierzających do poszukiwania, podejmowania i utrzymania pracy zarobkowej.
6. Wspieranie aktywności społecznej rodzin i rozszerzenie kontaktów społecznych rodziny
m.in. poprzez:
a) ułatwienie rodzinie kontaktów z innymi osobami, specjalistami, instytucjami,
b) stymulowanie do samodzielnego poszukiwania w swoim otoczeniu nowych
możliwości,
c) pobudzenie do korzystania z własnych możliwości i uprawnień,
d) uczenie dostępu do nowych technologii, zasobów kultury.
Osoby zainteresowane podjęciem pracy powinny złożyć:
1) podanie o przyjęcie do pracy,
2) wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
3) dokumenty potwierdzające kwalifikacje zawodowe,
4) dokumenty potwierdzające okresy zatrudnienia oraz przebieg pracy zawodowej (kserokopie świadectw pracy, zaświadczeń o odbytych kursach, szkoleniach),
5) oświadczenie, że:
a) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
b) wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
c) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
d) jest obywatelem polskim,
e) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.
6) podpisaną klauzulę informacyjną dla osoby rekrutowanej zgodnej z RODO.
Termin i miejsce składania dokumentów.
Dokumenty należy składać do dnia 15.06.2018r. do godziny 1500 w siedzibie MOPR w Świnoujściu przy ul. J. Dąbrowskiego 4 pok. 314 (III piętro). Kandydaci zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną.