Ogłoszenie naboru kandydatów do pracy na stanowisku asystenta osoby niepełnosprawnej
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Świnoujściu
poszukuje kandydatów do pracy na stanowisku asystenta osoby niepełnosprawnej
w wymiarze pełnego etatu – na zastępstwo
(po zakończeniu umowy na zastępstwo istnieje możliwość zawarcia kolejnej umowy na czas określony lub umowy na czas nieokreślony)
Asystentem osoby niepełnosprawnej może być osoba, która posiada dyplom w zawodzie lub zaświadczenie o ukończeniu kwalifikacyjnego kursu zawodowego w zawodzie.
Zadania asystenta osoby niepełnosprawnej:
1) diagnozowanie warunków życia osoby niepełnosprawnej i wspieranie jej dążenia do usuwania wszelkich barier (psychologicznych, społecznych, architektonicznych, komunikacyjnych itp.),
2) uczenie i rozwijanie u osoby niepełnosprawnej umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia w tym zwłaszcza:
a) asystowanie w codziennych czynnościach życiowych,
b) podtrzymywanie uczestniczenia osoby niepełnosprawnej w życiu rodzinnym (w tym inspirowanie jej do współpracy z członkami rodziny),
c) asystowanie osobie niepełnosprawnej w dotarciu do urzędów i instytucji oraz pomoc w załatwianiu spraw urzędowych (w tym pomoc w wypełnianiu dokumentów),
d) wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia (w tym np. asystowanie w poszukiwaniu informacji o wolnych stanowiskach pracy, kompletowanie dokumentów, przygotowaniach do rozmowy z potencjalnym pracodawcą),
e) motywowanie do aktywności w szerszym niż do tej pory zakresie i podejmowanie nowych działań,
3) towarzyszenie osobie niepełnosprawnej w czynnościach wspierających proces leczenia tj. pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia oraz placówek rehabilitacyjnych, pomoc w zakupie leków,
4) wspomaganie kształtowania właściwych relacji osoby niepełnosprawnej z innymi,
w szczególności z osobami z bezpośredniego otoczenia i ze środowiska lokalnego,
5) podtrzymywanie procesu nawiązywania i utrzymywania kontaktu przez osobę niepełnosprawną z instytucjami i organizacjami społecznymi w celu zapewnienia optymalnych warunków do samodzielnej rehabilitacji osoby niepełnosprawnej,
6) doradzanie osobie niepełnosprawnej w zakresie uzyskania specjalistycznej pomocy dotyczącej przekwalifikowania zawodowego, kontaktów społecznych, usług medycznych, rehabilitacyjnych, usług kulturalnych, rekreacji i integracji ze środowiskiem,
7) uczestniczenie w posiedzeniach zespołów konsultacyjnych i problemowych
w sprawach osoby objętej wsparciem.
Osoby zainteresowane podjęciem pracy powinny złożyć:
1) podanie o przyjęcie do pracy,
2) wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
3) dokumenty potwierdzające kwalifikacje zawodowe,
4) oświadczenie, że:
a) jest obywatelem polskim,
b) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.
5) zgodę na przetwarzanie danych osobowych oraz podpisaną klauzulę informacyjną dla osoby rekrutowanej zgodnej z RODO.
Termin i miejsce składania dokumentów.
Dokumenty należy składać do dnia 29.12.2023r. do godziny 1500 w siedzibie MOPR w Świnoujściu przy ul. J. Dąbrowskiego 4 pok. 314 (III piętro). Kandydaci zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną.