W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Ogłoszenie naboru kandydatów do pracy na stanowisku asystenta osoby niepełnosprawnej

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Świnoujściu

poszukuje kandydatów do pracy na stanowisku asystenta osoby niepełnosprawnej

w wymiarze pełnego etatu – na zastępstwo

(po zakończeniu umowy na zastępstwo istnieje możliwość zawarcia kolejnej umowy na czas określony lub umowy na czas nieokreślony)

Asystentem osoby niepełnosprawnej może być osoba, która posiada dyplom w zawodzie lub zaświadczenie o ukończeniu kwalifikacyjnego kursu zawodowego w zawodzie.

Zadania asystenta osoby niepełnosprawnej:

1)      diagnozowanie warunków życia osoby niepełnosprawnej i wspieranie jej dążenia do usuwania wszelkich barier (psychologicznych, społecznych, architektonicznych, komunikacyjnych itp.),

2)      uczenie i rozwijanie u osoby niepełnosprawnej umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia w tym zwłaszcza:

a)       asystowanie w codziennych czynnościach życiowych,

b)      podtrzymywanie uczestniczenia osoby niepełnosprawnej w życiu rodzinnym (w tym inspirowanie jej do współpracy z członkami rodziny),

c)       asystowanie osobie niepełnosprawnej w dotarciu do  urzędów i instytucji oraz pomoc w załatwianiu spraw urzędowych (w tym pomoc w wypełnianiu dokumentów),

d)      wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia (w tym np. asystowanie w poszukiwaniu informacji o wolnych stanowiskach pracy, kompletowanie dokumentów, przygotowaniach do rozmowy z potencjalnym pracodawcą),

e)       motywowanie do aktywności w szerszym niż do tej pory zakresie i podejmowanie nowych działań,

3)      towarzyszenie osobie niepełnosprawnej w czynnościach wspierających proces leczenia tj. pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia oraz placówek rehabilitacyjnych, pomoc w zakupie leków,

4)      wspomaganie kształtowania właściwych relacji osoby niepełnosprawnej z innymi,
w szczególności z osobami z bezpośredniego otoczenia i ze środowiska lokalnego,

5)      podtrzymywanie procesu nawiązywania i utrzymywania kontaktu przez osobę niepełnosprawną z instytucjami i organizacjami społecznymi w celu zapewnienia optymalnych warunków do samodzielnej rehabilitacji osoby niepełnosprawnej,

6)      doradzanie osobie niepełnosprawnej w zakresie uzyskania specjalistycznej pomocy dotyczącej przekwalifikowania zawodowego, kontaktów społecznych, usług medycznych, rehabilitacyjnych, usług kulturalnych, rekreacji i integracji ze środowiskiem,

7)      uczestniczenie w posiedzeniach zespołów konsultacyjnych i problemowych
w sprawach osoby objętej wsparciem.

Osoby zainteresowane podjęciem pracy powinny złożyć:

1)      podanie o przyjęcie do pracy,

2)      wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,

3)      dokumenty potwierdzające kwalifikacje zawodowe,

4)      oświadczenie, że:

a)       jest obywatelem polskim,

b)      ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.

5)       zgodę na przetwarzanie danych osobowych oraz podpisaną klauzulę informacyjną dla osoby rekrutowanej zgodnej z RODO.

Termin i miejsce składania dokumentów.

Dokumenty należy składać do dnia  29.12.2023r. do godziny 1500 w siedzibie MOPR w Świnoujściu przy ul. J. Dąbrowskiego 4 pok. 314 (III piętro). Kandydaci zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną.

Powiadom znajomego