W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Dobry Start

 

Program „Dobry Start”

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start” (Dz. U. z dnia 1 czerwca 2018 r., poz. 1061) określa szczegółowe warunki realizacji tego programu. Został on ustanowiony uchwałą Rady Ministrów Nr 80/2018 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie ustanowienia rządowego programu „Dobry start” (M. P. poz.514).
 
Dla kogo wsparcie?

„Dobry start” to 300 zł jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny. Świadczenie „Dobry Start” przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny dzieci do ukończenia 20 roku życia. Dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia przez nie 24 roku życia.
 
Rodziny otrzymają wsparcie bez względu na dochód.
 
  1. W Świnoujściu, z danych pozyskanych z placówek oświatowych wynika, że może z tego świadczenia skorzystać około 4.000 dzieci.
  2. Program jest też dedykowany dzieciom umieszczonym w pieczy zastępczej i usamodzielnianym wychowankom. Szacujemy, że w Świnoujściu obejmie około 80 osób. Koordynatorzy rodzin zastępczych przekażą druki wniosków naszym rodzinom zastępczym, pomogą je wypełnić i złożyć w Dziale Pieczy Zastępczej i Poradnictwa Specjalistycznego MOPR.
 
Jak otrzymać świadczenie?

Aby otrzymać wsparcie, należy złożyć wniosek. Może to zrobić matka lub ojciec dziecka, opiekun prawny lub opiekun faktyczny dziecka, a w przypadku dzieci przebywających w pieczy zastępczej – rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej albo osoba ucząca się.
Wnioski o świadczenie będą przyjmowane i realizowane przez te same instytucje, które realizują obecnie świadczenie wychowawcze w ramach programu „Rodzina 500+”. W przypadku osób uprawnionych zamieszkujących w Świnoujściu jest to Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Świnoujściu z siedzibą przy ul. Dąbrowskiego 4.
 
Kiedy złożyć wniosek?

Wniosek – podobnie jak wnioski o świadczenie wychowawcze z programu „Rodzina 500+” będzie można składać;
a)      od 1 lipca online przez stronę Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej empatia.mrpips.gov.pl oraz przez bankowość elektroniczną,
b)      a od 1 sierpnia drogą tradycyjną (papierową) w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Świnoujściu przy ul. Dąbrowskiego 4 w Dziale Świadczeń Rodzinnych na II piętrze w pok. 222b, a także 216 i 218.
Wniosek należy złożyć do 30 listopada.
 
Druki wniosków o ustalenie prawa do świadczenia dobry start będą dostępne w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Świnoujściu przy ul. Dąbrowskiego 4 w Dziale Świadczeń Rodzinnych na II piętrze w pok. 222b, a także 216 i 218.
Wniosek będzie można pobrać także ze strony internetowej MOPR www.mopr.swinoujscie.pl, Urzędu Miasta Świnoujście lub Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej www.mpips.gov.pl.
W przypadku Świnoujścia ustalono, że wnioski zostaną przesłane drogą elektroniczną do placówek oświatowych i jednostek organizacyjnych samorządu terytorialnego, a także innych instytucji i podmiotów zatrudniających osoby uprawnione, w przypadku takiego zainteresowania.

Kiedy rodzina otrzyma wsparcie?

W przypadku wniosków złożonych w lipcu i sierpniu, rodziny otrzymają świadczenie nie później niż 30 września. W przypadku wniosków złożonych w kolejnych miesiącach gminy mają maksymalnie 2 miesiące od dnia złożenia wniosku na jego rozpatrzenie i wypłatę świadczenia.
 
Na podstawie m.in. danych zawartych na stronie MRPiPS.

Załączniki

Powiadom znajomego