W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Tłumacz języka migowego online 

Urząd Miasta Świnoujście
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście
tel. (91) 321 31 93
fax  (91) 321 59 95    email: soi@um.swinoujscie.pl

Wykaz telefonów Urzędu Miasta Świnoujście

Adres ePuap, numer adresu PEF oraz NIP i REGON   

Wykaz kont Gminy Miasto Świnoujście

Lista jednostek nieodpłatnego wsparcia i poradnictwa

Zgodnie z zarządzeniem nr 709/2012 Prezydenta Miasta Świnoujście z dnia 13 grudnia 2012 roku, zaprasza się organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku...

 

Zgodnie z zarządzeniem nr 709/2012 Prezydenta Miasta Świnoujście z dnia 13 grudnia 2012 roku, zaprasza się organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ( Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536 z późn. zm. ) do konsultacji projektu uchwały określającej zasady powoływania i odwoływania członków oraz organizację i tryb działania Rady Działalności Pożytku Publicznego w Świnoujściu.
 
 
Zasady powoływania i odwoływania członków Rady Działalności Pożytku Publicznego oraz organizacja i tryb jej działania.
 
§ 1. Ilekroć w niniejszych zasadach powoływania i odwoływania oraz organizacji i trybu działania Rady Działalności Pożytku Publicznego, jest mowa o:
1. Mieście - rozumie się przez to Gminę Miasto Świnoujście,
2. Radzie - rozumie się przez to Radę Działalności Pożytku Publicznego w Świnoujściu,
3. Radzie Miasta - rozumie się przez to Radę Miasta Świnoujście,
4. Prezydencie- rozumie się przez to Prezydenta Miasta Świnoujście,
5. Urzędzie - rozumie się przez to Urząd Miasta Świnoujście,
6. Organizacjach pozarządowych: rozumie się przez to organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust.3 ustawy 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (tekst jednolity Dz. U. Z 2010 r. Nr 234, poz. 1536 z późn. zm.)

§ 2. Rada jest organem o charakterze opiniodawczo-doradczym oraz inicjatywnym działającym na terenie Miasta Świnoujście.

§ 3. Tryb powoływania i odwoływania członków Rady Działalności Pożytku Publicznego w Świnoujściu.
1. Członków Rady  powołuje i odwołuje Prezydent  w drodze zarządzenia.
2. W skład Rady wchodzą :
1)   2 przedstawicieli Rady Miasta,
2)   3 przedstawicieli Prezydenta,
3)   7 przedstawicieli organizacji pozarządowych.
3.  Przedstawicieli Rady Miasta wskazuje Rada Miasta,
4.  Przedstawicieli  Prezydenta Miasta Świnoujścia wskazuje Prezydent,
5.  Kandydatów do Rady z ramienia organizacji pozarządowych zgłaszają organizacje.
6.  Przedstawiciele organizacji pozarządowych wybierani są na spotkaniu organizacji pozarządowych zwołanym przez Prezydenta.
7.  Kandydaci winni być wskazani w terminie 60 dni od daty podjęcia uchwały dotyczącej powoływania i odwoływania oraz  organizacji i trybu działania Rady.
8.  Prezydent odwołuje członka Rady Działalności Pożytku Publicznego przed upływem kadencji:
1)  na jego wniosek,
2)  na wniosek podmiotu, którego jest przedstawicielem,
3)  na wniosek Przewodniczącego Rady,
4)  w przypadku nieusprawiedliwionej nieobecności na 5 kolejnych posiedzeniach.
9.  W przypadku odwołania członka Rady, uzupełnienie składu Rady odbywa się w trybie  przewidzianym dla powołania tego organu.

§ 4. Organizacja i tryb działania Rady Działalności Pożytku Publicznego
1.  Pierwsze posiedzenie Rady zwołuje Prezydent, nie później niż 30 dni od jej powołania, kolejne zwołuje Przewodniczący Rady,
2.  Rada na pierwszym posiedzeniu w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów  wybiera ze swojego grona  przewodniczącego, wiceprzewodniczącego i sekretarza,
3.   Przewodniczący Rady organizuje pracę Rady, w szczególności:
1)   ustala terminy i porządek posiedzeń,
2)   zwołuje posiedzenia i kieruje obradami.
4.   Pracą Rady kieruje Przewodniczący, w przypadku jego nieobecności wiceprzewodniczący, lub wskazany przez niego członek Rady.
5.   Przewodniczący Rady reprezentuje Radę i jest odpowiedzialny za sprawną organizację  pracy Rady.
6.   Posiedzenia Rady odbywają się w zależności od potrzeb, nie rzadziej niż raz na kwartał.
7.   Rada wykonuje swoje obowiązki na posiedzeniach zwołanych przez Przewodniczącego Rady,  albo na wniosek  co  najmniej 3 członków Rady.
8.  W posiedzeniach Rady mogą uczestniczyć inne osoby nie będące jej członkami, z  możliwością zabierania głosu, bez prawa głosowania.
9. Rozstrzygnięcia Rady zapadają w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków Rady.
10.  Członkowie Rady powiadamiani są o posiedzeniach i porządku obrad na co najmniej 5 dni przed planowanym terminem posiedzenia. Materiały na posiedzenie przekazywane są wraz z powiadomieniem o posiedzeniu.
11.  Z każdego posiedzenia Rady sporządzany jest protokół. Protokół sporządzany jest przez sekretarza Rady bądź osobę wyznaczoną przez Przewodniczącego Rady na danym  posiedzeniu Rady.
12.  W protokole odnotowuje się stwierdzenie prawomocności posiedzenia ( kworum), porządek obrad oraz wypracowane opinie z wynikami głosowań.
13.  Protokoły z posiedzeń, listy obecności i inna dokumentacja Rady przechowywana jest w Wydziale Zdrowia i Polityki Społecznej. Każdy z członków Rady ma zapewniony nieograniczony dostęp do dokumentów Rady, w godzinach pracy Urzędu Miasta  Świnoujście.
14.  Termin wyrażania przez Radę opinii wynosi 14 dni od dnia doręczenia odpowiedni projektu programu współpracy oraz projektu strategi rozwoju. Przy czym nie przedstawienie opinii w terminie oznacza rezygnację z prawa do jej wyrażania.
15.  Przewodniczący Rady ma możliwość zapraszania ekspertów oraz osób spoza Rady na posiedzenia Rady.
16.  Kadencja Rady  trwa dwa lata.
17.  Za pracę w Radzie nie przysługuje wynagrodzenie.
18.  Rada sporządza roczne sprawozdanie ze swojej działalności i przedstawia je Prezydentowi do 30 marca następnego roku.
19. Za obsługę techniczno - organizacyjną Rady, odpowiedzialny jest Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej.

Powiadom znajomego