Zgodnie z zarządzeniem nr 709/2012 Prezydenta Miasta Świnoujście z dnia 13 grudnia 2012 roku, zaprasza się organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku...
Zgodnie z zarządzeniem nr 709/2012 Prezydenta Miasta Świnoujście z dnia 13 grudnia 2012 roku, zaprasza się organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ( Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536 z późn. zm. ) do konsultacji projektu uchwały określającej zasady powoływania i odwoływania członków oraz organizację i tryb działania Rady Działalności Pożytku Publicznego w Świnoujściu.
Zasady powoływania i odwoływania członków Rady Działalności Pożytku Publicznego oraz organizacja i tryb jej działania.
§ 1. Ilekroć w niniejszych zasadach powoływania i odwoływania oraz organizacji i trybu działania Rady Działalności Pożytku Publicznego, jest mowa o:
1. Mieście - rozumie się przez to Gminę Miasto Świnoujście,
2. Radzie - rozumie się przez to Radę Działalności Pożytku Publicznego w Świnoujściu,
3. Radzie Miasta - rozumie się przez to Radę Miasta Świnoujście,
4. Prezydencie- rozumie się przez to Prezydenta Miasta Świnoujście,
5. Urzędzie - rozumie się przez to Urząd Miasta Świnoujście,
6. Organizacjach pozarządowych: rozumie się przez to organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust.3 ustawy 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (tekst jednolity Dz. U. Z 2010 r. Nr 234, poz. 1536 z późn. zm.)
§ 2. Rada jest organem o charakterze opiniodawczo-doradczym oraz inicjatywnym działającym na terenie Miasta Świnoujście.
§ 3. Tryb powoływania i odwoływania członków Rady Działalności Pożytku Publicznego w Świnoujściu.
1. Członków Rady powołuje i odwołuje Prezydent w drodze zarządzenia.
2. W skład Rady wchodzą :
1) 2 przedstawicieli Rady Miasta,
2) 3 przedstawicieli Prezydenta,
3) 7 przedstawicieli organizacji pozarządowych.
3. Przedstawicieli Rady Miasta wskazuje Rada Miasta,
4. Przedstawicieli Prezydenta Miasta Świnoujścia wskazuje Prezydent,
5. Kandydatów do Rady z ramienia organizacji pozarządowych zgłaszają organizacje.
6. Przedstawiciele organizacji pozarządowych wybierani są na spotkaniu organizacji pozarządowych zwołanym przez Prezydenta.
7. Kandydaci winni być wskazani w terminie 60 dni od daty podjęcia uchwały dotyczącej powoływania i odwoływania oraz organizacji i trybu działania Rady.
8. Prezydent odwołuje członka Rady Działalności Pożytku Publicznego przed upływem kadencji:
1) na jego wniosek,
2) na wniosek podmiotu, którego jest przedstawicielem,
3) na wniosek Przewodniczącego Rady,
4) w przypadku nieusprawiedliwionej nieobecności na 5 kolejnych posiedzeniach.
9. W przypadku odwołania członka Rady, uzupełnienie składu Rady odbywa się w trybie przewidzianym dla powołania tego organu.
§ 4. Organizacja i tryb działania Rady Działalności Pożytku Publicznego
1. Pierwsze posiedzenie Rady zwołuje Prezydent, nie później niż 30 dni od jej powołania, kolejne zwołuje Przewodniczący Rady,
2. Rada na pierwszym posiedzeniu w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów wybiera ze swojego grona przewodniczącego, wiceprzewodniczącego i sekretarza,
3. Przewodniczący Rady organizuje pracę Rady, w szczególności:
1) ustala terminy i porządek posiedzeń,
2) zwołuje posiedzenia i kieruje obradami.
4. Pracą Rady kieruje Przewodniczący, w przypadku jego nieobecności wiceprzewodniczący, lub wskazany przez niego członek Rady.
5. Przewodniczący Rady reprezentuje Radę i jest odpowiedzialny za sprawną organizację pracy Rady.
6. Posiedzenia Rady odbywają się w zależności od potrzeb, nie rzadziej niż raz na kwartał.
7. Rada wykonuje swoje obowiązki na posiedzeniach zwołanych przez Przewodniczącego Rady, albo na wniosek co najmniej 3 członków Rady.
8. W posiedzeniach Rady mogą uczestniczyć inne osoby nie będące jej członkami, z możliwością zabierania głosu, bez prawa głosowania.
9. Rozstrzygnięcia Rady zapadają w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków Rady.
10. Członkowie Rady powiadamiani są o posiedzeniach i porządku obrad na co najmniej 5 dni przed planowanym terminem posiedzenia. Materiały na posiedzenie przekazywane są wraz z powiadomieniem o posiedzeniu.
11. Z każdego posiedzenia Rady sporządzany jest protokół. Protokół sporządzany jest przez sekretarza Rady bądź osobę wyznaczoną przez Przewodniczącego Rady na danym posiedzeniu Rady.
12. W protokole odnotowuje się stwierdzenie prawomocności posiedzenia ( kworum), porządek obrad oraz wypracowane opinie z wynikami głosowań.
13. Protokoły z posiedzeń, listy obecności i inna dokumentacja Rady przechowywana jest w Wydziale Zdrowia i Polityki Społecznej. Każdy z członków Rady ma zapewniony nieograniczony dostęp do dokumentów Rady, w godzinach pracy Urzędu Miasta Świnoujście.
14. Termin wyrażania przez Radę opinii wynosi 14 dni od dnia doręczenia odpowiedni projektu programu współpracy oraz projektu strategi rozwoju. Przy czym nie przedstawienie opinii w terminie oznacza rezygnację z prawa do jej wyrażania.
15. Przewodniczący Rady ma możliwość zapraszania ekspertów oraz osób spoza Rady na posiedzenia Rady.
16. Kadencja Rady trwa dwa lata.
17. Za pracę w Radzie nie przysługuje wynagrodzenie.
18. Rada sporządza roczne sprawozdanie ze swojej działalności i przedstawia je Prezydentowi do 30 marca następnego roku.
19. Za obsługę techniczno - organizacyjną Rady, odpowiedzialny jest Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej.