W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Tłumacz języka migowego online 

Urząd Miasta Świnoujście
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście
tel. (91) 321 31 93
fax  (91) 321 59 95    email: soi@um.swinoujscie.pl

Wykaz telefonów Urzędu Miasta Świnoujście

Adres ePuap, numer adresu PEF oraz NIP i REGON   

Wykaz kont Gminy Miasto Świnoujście

Lista jednostek nieodpłatnego wsparcia i poradnictwa

Zawiadomienie o potrzebie sprawdzenia stanów prawnych swoich nieruchomości

Prezydent Miasta Świnoujścia zawiadamia


 W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 7 września 2007 roku o ujawnieniu w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2007 r. Nr 191 poz. 1365) zawiadamiam mieszkańców  o potrzebie sprawdzenia stanów prawnych swoich nieruchomości.

Dokumentami potwierdzającymi stan prawny są:
- odpis z księgi wieczystej
- wypis z rejestru gruntów

W celu sprawdzenia stanu prawnego należy:
- sprawdzić zapisy w księdze wieczystej założonej dla posiadanej nieruchomości               w zakresie prawidłowości numeru działki, powierzchni i położenia nieruchomości
- sprawdzić w rejestrze gruntów czy dane ujawnione w księdze wieczystej są zgodne           z tymi w rejestrze ewidencji gruntów i budynków

Dane dotyczące ksiąg wieczystych uzyskać można w Wydziale Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Świnoujściu z siedzibą  przy ul. Paderewskiego 6.

Dane dotyczące rejestru gruntów uzyskać można w Biurze Geodety Miasta z siedzibą w Świnoujściu przy ul. Wojska Polskiego 1/3

W przypadku stwierdzenia niezgodności z rzeczywistym stanem prawnym, należy podjąć działania w celu uregulowania tego stanu.

W siedzibie Urzędu Miasta Świnoujścia utworzono punkt informacyjno-konsultacyjny. Znajduje się on w Biurze Obsługi Interesanta przy stanowisku Wydziału Gospodarki Nieruchomościami. W punkcie tym można uzyskać informacje o czynnościach jakie należy podjąć w celu doprowadzenia do zgodności stanu prawnego ze stanem faktycznym. Punkt czynny będzie w dniach pracy Urzędu w godz. od 8.30 do 15.30. 
 

 

Powiadom znajomego