Obowiązek inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest
Działając na podstawie art. 162 ust. 4 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Nr 129 poz. 902, z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 października 2003r. (Dz. U. Nr 192, poz.1876) w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania i przemieszczania azbestu oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji i urządzeń, w których był lub jest wykorzystywany azbest, Prezydent Miasta Świnoujścia przypomina o obowiązku przedkładania przez osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami informacji o wynikach przeprowadzonej inwentaryzacji zastosowanych wyrobów zawierających azbest znajdujących się na nieruchomościach będących w ich władaniu, poprzez sporządzenie spisu z natury. Informację sporządza się w dwóch egzemplarzach. Jeden egzemplarz należy przedłożyć Prezydentowi Miasta, drugi egzemplarz przechowywać przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej informacji. Powyższa informacja winna zostać złożona w terminie do dnia 31 stycznia 2008r.
Wynik inwentaryzacji ujmuje się w informacji, wg wzoru zawartego w:
załączniku nr 2 do w/w rozporządzenia („Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania”),
lub
załączniku nr 3 do w/w rozporządzenia („Informacja o wyrobach zawierających azbest, których wykorzystywanie zostało zakończone”).
Powyższe wzory stanowią załączniki do ogłoszenia.