Wpis do ewidencji stowarzyszenia zwykłego
Urząd Miasta Świnoujście, Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego, pok. nr 8, telefon 91 327 85 88, email: wso@um.swinoujscie.pl
godziny pracy:
7.00 – 15.00 od poniedziałku do piątku
WYMAGANE DOKUMENTY
- Wniosek o rejestrację stowarzyszenia zwykłego;
- Regulamin działalności;
- Lista osób uczestniczących w zebraniu założycielskim, zawierająca podstawowe dane tj.: imię, nazwisko, datę i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy;
- Imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członków zarządu;
- Imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL członków organu kontroli wewnętrznej, o ile regulamin działalności przewiduje ten organ;
- Adres siedziby stowarzyszenia.
Uwaga: Jeżeli wniosek o wpis składa zarząd stowarzyszenia, podpisują go wszyscy członkowie zarządu.
SPOSÓB ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
- Osobiście Urząd Miasta Świnoujście,pok. nr 8;
- Listownie na adres: Urząd Miasta Świnoujście, ul. Wojska Polskiego 1/5, 72-600 Świnoujście;
- Poprzez formularz elektroniczny (ePUAP)
OPŁATY
Złożenie wniosku o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych – bez opłaty.
Wydanie zaświadczenia z ewidencji stowarzyszeń zwykłych na wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł, dowód opłaty należy dołączyć do wniosku.
Opłata skarbowa jest wnoszona na konto nr 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933
REALIZACJA WNIOSKU
Do 7 dni od dnia wpływu wniosku lub jego uzupełnienia.
Jeżeli wniosek o wpis zawiera braki Prezydent Miasta Świnoujście wzywa do jego uzupełnienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania.
ODBIÓR DOKUMENTU
- Osobiście;
- Listem za zwrotnym potwierdzeniem odbioru;
- Poprzez skrzynkę ePUAP.
TRYB ODWOŁAWCZY
Jeżeli Prezydent Miasta Świnoujście nie dokona wpisu do ewidencji w terminie 7 dni od dnia wpłynięcia wniosku o wpis lub uzupełnienia jego braków i nie został złożony wniosek do sądu rejestrowego o zakazanie założenia stowarzyszenia zwykłego, przedstawicielowi reprezentującemu stowarzyszenie zwykłe albo zarządowi przysługuje prawo wniesienia skargi na bezczynność do sądu administracyjnego.
Odpowiedź na skargę wraz z aktami sprawy jest przekazywana do sądu administracyjnego w terminie 14 od dnia wniesienia skargi. Sąd rozpoznaje skargę w terminie 30 dni od dnia otrzymania akt sprawy wraz z odpowiedzią na skargę.
PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 roku - Prawo o stowarzyszeniach