I Zastępca Prezydenta Miasta
I Zastępca Prezydenta Miasta - Arkadiusz Mazepa
Z wykształcenia prawnik oraz specjalista doradztwa i rachunkowości podatkowej, wieloletni samorządowiec z doświadczeniami na różnych szczeblach samorządu, zarówno we władzy uchwałodawczej, jak i wykonawczej, a także prezes Zachodniopomorskiego Sejmiku Osób Niepełnosprawnych, Wiceprezes WOPR Myślibórz oraz Przewodniczący Społecznej Rady Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Szczecinie. Były Sekretarz Gminy, Starosta Powiatu, Dyrektor Gabinetu Marszałka Województwa, Skarbnik i Członek Zarządu Euroregionu POMERANIA, Członek Zespołu ds. Ochrony Zdrowia i Polityki Społecznej przy Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego, pracujący dotychczas jako Dyrektor wojewódzkiej jednostki budżetowej Sekretariat ds. Młodzieży Województwa Zachodniopomorskiego oraz Kierownik Punktu EUROPE DIRECT Szczecin.
Ukończył wiele szkoleń i kursów zwiększających jego kompetencje zawodowe i społeczne, m.in. takich jak, systemy zarządzania jakością i audyt wewnętrzny, system ocen okresowych – tworzenie i koordynacja, czy też organizacja i funkcjonowanie systemu obronnego i bezpieczeństwa RP - Akademia Obrony Narodowej oraz wiele innych. Jest posiadaczem licznych certyfikatów, m.in. certyfikat u Pełnomocnika Systemu Zarządzania Jakością, certyfikatu z zakresu audytu wewnętrznego i kontroli w JST, certyfikatu z zakresu nowoczesnego zarządzania w zakładach opieki zdrowotnej. Ukończył również kurs dla kandydatów na członków rad nadzorczych.
Szanowany przez swoich dotychczasowych współpracowników za odpowiedzialność, serdeczność i rozwiązywanie trudnych sytuacji.
Prywatnie miłośnik nurkowania, słońca i różnorodnej przyrody. Tata 19-letniego syna, tegorocznego maturzysty.
Kompetencje:
- sprawy rozwoju gospodarczego, obsługi inwestorów, wspierania przedsiębiorczości, gospodarowania nieruchomościami, tworzenia, koordynowania i monitorowania strategii Miasta oraz realizacji inwestycji miejskich, w tym :
- aktywizację gospodarczą i tworzenie warunków rozwoju przedsiębiorczości,
- pomocy publicznej dla przedsiębiorców,
- politykę mieszkaniową, w tym programy rozwoju budownictwa społecznego oraz rewitalizację obszarów miejskich,
- urbanistykę i planowanie przestrzenne, ochronę zabytków i opiekę nad zabytkami,
- pozyskiwanie środków pozabudżetowych,
- ochronę środowiska i przyrody, gospodarkę wodną, w tym realizacje programów efektywności energetycznej i niskiej emisji,
II. zarządzanie infrastrukturą komunalna i bieżącym utrzymaniem Miasta, w tym :
- zapewnienie ciągłości i bezpieczeństwa funkcjonowania infrastruktury Miasta,
- publiczny transport zbiorowy,
- inżynierię i organizacje ruchu drogowego,
- gospodarkę wodno-ściekową,
- gospodarkę odpadami komunalnymi oraz utrzymanie porządku i czystości,
- gospodarkę energetyczną i cieplną,
- handel, usługi i targowiska,
- zieleń, gospodarkę leśną i cmentarze,
- ochronę zwierząt,
- administrację geologiczna oraz architektoniczno-budowlaną.
Nadzór nad następującymi komórkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami organizacyjnymi Miasta:
- Wydział Ewidencji i Obrotu Nieruchomościami,
- Wydział Infrastruktury i Zieleni Miejskiej (Komunikacja Autobusowa sp. z o.o., Zarząd Dróg Miejskich i Żeglugi),
- Wydział Inwestycji Miejskich (ZWiK sp. z o.o., PEC sp. z o.o.),
- Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa,
- Wydział Pozyskiwania Funduszy Zewnętrznych,
- Wydział Rozwoju Gospodarczego i Obsługi Inwestorów (Towarzystwo Budownictwa Społecznego LOKUM sp. z o.o.),
- Wydział Urbanistyki i Architektury.