W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Tłumacz języka migowego online 

Urząd Miasta Świnoujście
ul. Wojska Polskiego 1/5
72-600 Świnoujście
tel. (91) 321 31 93
fax  (91) 321 59 95    email: soi@um.swinoujscie.pl

Wykaz telefonów Urzędu Miasta Świnoujście

Adres ePuap, numer adresu PEF oraz NIP i REGON   

Wykaz kont Gminy Miasto Świnoujście

Lista jednostek nieodpłatnego wsparcia i poradnictwa

Sekretarz Miasta

Sekretarz Miasta -  Paweł Marek Juras

Prawnik, politolog, ma 48 lat. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji oraz Instytutu Politologii i Nauk Społecznych Uniwersytetu Szczecińskiego. Aplikacja samorządowa zakończona egzaminem w 1999 roku. W tymże roku rozpoczął pracę w Urzędzie Miasta Szczecin, gdzie przeszedł kolejne szczeble kariery urzędniczej, od inspektora przez głównego specjalistę do kierownika referatu zezwoleń i licencji. Społecznik, założyciel i współzałożyciel lokalnych i regionalnych organizacji pozarządowych. Działacz związków zawodowych. W kadencji 2006-2010 objął mandat radnego Rady Miasta Szczecin, współkierował komisją ds. Rozwoju Promocji i Gospodarki Morskiej oraz przewodniczył komisji wyborczej rady.

Kontynuując pracę w samorządzie w kolejnych latach ukończył, zdanym w 2017 roku egzaminem zawodowym aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Szczecinie. Świadczył obsługę prawną jednostkom samorządu terytorialnego (w tym gm. Bielice od września 2018 r.), firmom branży IT, instytucjom kultury, dewelopersko-budowlanej oraz transportowej, placówkom medycznym, podmiotom gospodarki odpadami. W 2011 i 2012 roku sekretarz rady nadzorczej spółki komunalnej Żegluga Szczecińska, Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego, Wykładowca Wyższej Szkoły Administracji Publicznej w Szczecinie. W latach 2022 – 2024 dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej oraz Sekretarz Gminy Nowogard.

Wysokie kwalifikacje i rozwój zawodowy kształtuje dbając o ich ustawiczne podnoszenie poprzez udział w licznych, na przestrzeni lat, konferencjach, szkoleniach, odczytach, wykładach, warsztatach, audycjach radiowych i video na portalach i forach internetowych oraz prowadząc indywidualne zajęcia dla poszczególnych branż i grup zawodowych. Wysoki poziom kompetencji zawdzięcza ponadto udziałowi w formach doskonalenia zawodowego realizowanego na zasadach określonych przez samorząd radców prawnych, odbywając rokrocznie cykle specjalistycznych szkoleń eksperckich.

Mąż, szczęśliwy ojciec dwójki dzieci.

 

Kompetencje:

  • organizacja pracy Prezydenta Miasta oraz koordynowanie współpracy Prezydenta z Radą Miasta i Urzędem,
  • zapewnienie właściwej organizacji pracy Urzędu, sprawnego funkcjonowania Urzędu oraz koordynacja i nadzór nad działalnością komórek organizacyjnych Urzędu,
  • zapewnienie sprawnej obsługi interesantów,
  • obsługa kontaktów zewnętrznych oraz spraw Miasta w zakresie powierzonym przez Prezydenta,
  • współpraca z zarządami osiedli,
  • ubezpieczenie Miasta,
  • ochrona praw konsumenckich,
  • nadzór właścicielski w spółkach prawa handlowego, z wyłączeniem spółek prowadzących działalność leczniczą,
  • nadzór nad sprawami z zakresu:
    a) ewidencji pojazdów i wydawania praw jazdy;
    b) rejestracji stanu cywilnego, ewidencji ludności i dowodów osobistych;
    c) stowarzyszeń i fundacji.


Nadzór nad następującymi komórkami organizacyjnymi Urzędu:

  • Wydział Komunikacji,
  • Wydział Organizacyjny,
  • Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego,
  • Biuro Technologii Informacyjnych,
  • Biuro Rady Miasta,
  • Miejski Rzecznik Konsumentów,
  • Straż Miejska,
  • Biuro Zamówień Publicznych.


 

Powiadom znajomego