Sekretarz Miasta
Sekretarz Miasta - Paweł Marek Juras
Prawnik, politolog, ma 48 lat. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji oraz Instytutu Politologii i Nauk Społecznych Uniwersytetu Szczecińskiego. Aplikacja samorządowa zakończona egzaminem w 1999 roku. W tymże roku rozpoczął pracę w Urzędzie Miasta Szczecin, gdzie przeszedł kolejne szczeble kariery urzędniczej, od inspektora przez głównego specjalistę do kierownika referatu zezwoleń i licencji. Społecznik, założyciel i współzałożyciel lokalnych i regionalnych organizacji pozarządowych. Działacz związków zawodowych. W kadencji 2006-2010 objął mandat radnego Rady Miasta Szczecin, współkierował komisją ds. Rozwoju Promocji i Gospodarki Morskiej oraz przewodniczył komisji wyborczej rady.
Kontynuując pracę w samorządzie w kolejnych latach ukończył, zdanym w 2017 roku egzaminem zawodowym aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Szczecinie. Świadczył obsługę prawną jednostkom samorządu terytorialnego (w tym gm. Bielice od września 2018 r.), firmom branży IT, instytucjom kultury, dewelopersko-budowlanej oraz transportowej, placówkom medycznym, podmiotom gospodarki odpadami. W 2011 i 2012 roku sekretarz rady nadzorczej spółki komunalnej Żegluga Szczecińska, Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego, Wykładowca Wyższej Szkoły Administracji Publicznej w Szczecinie. W latach 2022 – 2024 dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej oraz Sekretarz Gminy Nowogard.
Wysokie kwalifikacje i rozwój zawodowy kształtuje dbając o ich ustawiczne podnoszenie poprzez udział w licznych, na przestrzeni lat, konferencjach, szkoleniach, odczytach, wykładach, warsztatach, audycjach radiowych i video na portalach i forach internetowych oraz prowadząc indywidualne zajęcia dla poszczególnych branż i grup zawodowych. Wysoki poziom kompetencji zawdzięcza ponadto udziałowi w formach doskonalenia zawodowego realizowanego na zasadach określonych przez samorząd radców prawnych, odbywając rokrocznie cykle specjalistycznych szkoleń eksperckich.
Mąż, szczęśliwy ojciec dwójki dzieci.
Kompetencje:
- organizacja pracy Prezydenta Miasta oraz koordynowanie współpracy Prezydenta z Radą Miasta i Urzędem,
- zapewnienie właściwej organizacji pracy Urzędu, sprawnego funkcjonowania Urzędu oraz koordynacja i nadzór nad działalnością komórek organizacyjnych Urzędu,
- zapewnienie sprawnej obsługi interesantów,
- obsługa kontaktów zewnętrznych oraz spraw Miasta w zakresie powierzonym przez Prezydenta,
- współpraca z zarządami osiedli,
- ubezpieczenie Miasta,
- ochrona praw konsumenckich,
- nadzór właścicielski w spółkach prawa handlowego, z wyłączeniem spółek prowadzących działalność leczniczą,
- nadzór nad sprawami z zakresu:
a) ewidencji pojazdów i wydawania praw jazdy;
b) rejestracji stanu cywilnego, ewidencji ludności i dowodów osobistych;
c) stowarzyszeń i fundacji.
Nadzór nad następującymi komórkami organizacyjnymi Urzędu:
- Wydział Komunikacji,
- Wydział Organizacyjny,
- Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego,
- Biuro Technologii Informacyjnych,
- Biuro Rady Miasta,
- Miejski Rzecznik Konsumentów,
- Straż Miejska,
- Biuro Zamówień Publicznych.