Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej (WZP)
Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej (WZP)
Urząd Miasta Świnoujście
72-600 Świnoujście
ul. Wojska Polskiego 1/2
I piętro, pok. 107,108,109
II piętro, pok. 207, 208, 209
ul. Wyspiańskiego 35c, pok. 108
godziny pracy 7.00-15.00
email:wzp@um.swinoujscie.pl
Sprawy dotyczące przyznania dodatku mieszkaniowego załatwia się na Stanowisku Obsługi Interesanta w głównym budynku Urzędu Miasta przy ul. Wojska Polskiego 1/5 - parter, tel. +48 91 327 87 40.
Naczelnik Joanna Ingielewicz
- nadzór nad realizacją zadań należących do właściwości wydziału,
- wystawianie tytułów wykonawczych w postępowaniach egzekucyjnych prowadzonych na podstawie ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, ustawy o świadczeniach rodzinnych i o pomocy społecznej
- prowadzenie spraw związanych z działalnością organizacji pozarządowych na terenie miasta, w tym Centrum Organizacji Pozarządowych, wolontariatem,
- prowadzenie spraw związanych z działaniami na rzecz seniorów.
tel. +48 91 322 42 11
II piętro, pokój nr 208
jingielewicz@um.swinoujscie.pl
Pracownicy Wydziału Zdrowia i Polityki Społecznej
Agnieszka Wolniak - zastępca naczelnika
- prowadzenie spraw związanych z opieką nad dziećmi do lat trzech (żłobki),
- prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem dzieci w rodzinach zastępczych i placówkach opiekuńczo-wychowawczych – realizacja zawartych porozumień
tel. + 48 91 327 86 02
I piętro, pokój nr 109
awolniak@um.swinoujscie.pl
Dominika Apanasik - główny specjalista
- opracowanie i realizacja Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii,
- realizacja zadań z zakresu profilaktyki HIV/AIDS,
- współpraca z Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
- realizacja zadań wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej.
tel. +48 91 321 54 46
I piętro, pokój nr 108
dapanasik@um.swinoujscie.pl
Agnieszka Kowalczyk – inspektor
- prowadzenie postępowań administracyjnych oraz wydawanie decyzji w sprawach zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
- prowadzenie postępowań administracyjnych oraz wydawanie decyzji w sprawach dodatku mieszkaniowego.
tel. +48 91 327 85 86
II piętro, pokój nr 207
akowalczyk@um.swinoujscie.pl
Katarzyna Jończyk - inspektor
- opracowywanie, zlecanie, realizacja programów w zakresie ochrony zdrowia,
- organizowanie konkursów dla organizacji pozarządowych w zakresie profilaktyki i promocji zdrowia,
- współpraca z aptekami w zakresie ustalania harmonogramu godzin pracy aptek ogólnodostępnych.
tel. +48 91 327 85 86
II piętro, pokój nr 207
kjonczyk@um.swinoujscie.pl
Liliia Kotsiuba-Tkach
- pełnienie roli pełnomocnika współpracującego przy wspieraniu obywateli Ukrainy
tel.: 691 441 259
ul. Wyspiańskiego 35C pok. 108
lkotsiuba-tkach@um.swinoujscie.pl
Magdalena Kościelecka - inspektor
- prowadzenie nadzoru merytorycznego nad realizacją zadań samorządowych przez placówki opieki zdrowotnej: Szpital Miejski im. Jana Garduły w Świnoujściu sp. z o.o. oraz ZOD Fregata sp. z o.o.,
- prowadzenie spraw związanych z działaniami na rzecz seniorów
tel.+48 91 321 54 46
I piętro, pokój nr 108
mkoscielecka@um.swinoujscie.pl
Katarzyna Kwiecień - główny specjalista
- prowadzenie spraw związanych z nieodpłatną pomocą prawną,
- prowadzenie spraw związanych ze zlecaniem zadania publicznego polegającego na udzielaniu schronienia osobom bezdomnym,
- prowadzenie spraw związanych z działaniami na rzecz osób z niepełnosprawnością
tel. + 48 91 327 86 96
I piętro, pokój nr 107
kkwiecien@um.swinoujscie.pl
Magdalena Sarad Pedersen - podinspektor
- prowadzenie postępowań administracyjnych oraz wydawanie decyzji w sprawach dodatku mieszkaniowego,
- prowadzenie postępowań administracyjnych oraz wydawanie decyzji w sprawach zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
- prowadzenie spraw związanych z nieodpłatną pomocą prawną
tel. + 48 91 327 87 40
Stanowisko Obsługi Interesanta
msarad-pedersen@um.swinoujscie.pl
Edyta Strupczewska - główny specjalista
- wykonywanie czynności księgowych na potrzeby Wydziału poprzez obsługę modułów programu „Ratusz”: dysponent, przelewy,
- opracowywanie informacji zbiorczych w zakresie mienia komunalnego jednostek organizacyjnych podlegających Wydziałowi,
- prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem podmiotów leczniczych
tel. + 48 91 321 54 46
I piętro, pokój nr 108
estrupczewska@um.swinoujscie.pl
Zakres działania Wydziału Zdrowia i Polityki Społecznej:
1) wypracowywanie i realizacja założeń polityki zdrowotnej na terenie Miasta, w tym w szczególności:
a) opracowywanie i realizacja programów zdrowotnych, wynikających z rozpoznanych potrzeb zdrowotnych i stanu zdrowia mieszkańców Miasta,
b) pobudzanie działań na rzecz indywidualnej i zbiorowej odpowiedzialności za zdrowie i na rzecz ochrony zdrowia,
c) kreowanie i realizowanie edukacji zdrowotnej we współpracy z kadrą pedagogiczną i pielęgniarkami szkolnymi,
2) wypracowywanie i realizacja założeń polityki społecznej Miasta, w tym w szczególności:
a) opracowywanie i realizacja strategii rozwiązywania problemów społecznych,
b) opracowywanie i realizacja programów profilaktycznych i rozwiązywania problemów w zakresie uzależnień,
c) opracowywanie i realizacja programów przeciwdziałania przemocy w rodzinie,
d) opracowywanie i realizacja programu współpracy z organizacjami pozarządowymi,
e) opracowywanie i realizacja programów polityki senioralnej,
f) współpraca z instytucjami administracji rządowej i samorządowej w opracowywaniu i realizacji powiatowych programów na rzecz osób niepełnosprawnych,
3) prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, przekształcaniem i likwidacją podmiotów leczniczych dla których podmiotem tworzącym jest Gmina Miasto Świnoujście,
4) prowadzenie spraw związanych z rodzinną pieczą zastępczą i instytucjonalną pieczą zastępczą,
5) prowadzenie spraw związanych z organizacją opieki nad dziećmi do lat trzech,
6) wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
7) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem dodatków mieszkaniowych,
8) prowadzenie spraw związanych z działalnością zespołu do spraw orzekania o stopniu niepełnosprawności,
9) prowadzenie spraw związanych z działalnością Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
10) prowadzenie współpracy z aptekami w zakresie ustalania harmonogramu godzin pracy aptek ogólnodostępnych,
11) współpraca z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w zakresie działalności oświatowo-zdrowotnej w celu kształtowania odpowiednich postaw i zachowań zdrowotnych,
12) koordynacja działań komórek organizacyjnych Urzędu podejmowanych w sprawach organizacji pozarządowych,
13) prowadzenie spraw związanych ze zlecaniem i rozliczaniem organizacjom pozarządowym zadań publicznych będących w zakresie kompetencji wydziału,
14) nadzór merytoryczny nad realizacją zadań powierzonych:
a) Miejskiemu Ośrodkowi Pomocy Rodzinie,
b) Żłobkowi Miejskiemu,
c) Wielofunkcyjnej Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej;
15) nadzór merytoryczny nad wykonywaniem zadań własnych Miasta powierzonych spółkom:
a) Szpitalowi Miejskiemu im. Jana Garduły w Świnoujściu Sp. z o.o.,
b) ZOD FREGATA sp. z o.o.,
16) prowadzenie spraw związanych z działalnością jednostek organizacyjnych ochrony zdrowia, pomocy społecznej i instytucjonalnej pieczy zastępczej,
17) organizowanie konkursów na stanowiska kierowników podległych wydziałowi jednostek organizacyjnych Miasta,
18) wypłata świadczeń pieniężnych dla posiadaczy Karty Polaka osiedlających się w Rzeczypospolitej Polskiej,
19) realizacja nieodpłatnej pomocy prawnej, poradnictwa obywatelskiego i edukacji prawnej.