Wydział Księgowości (WK)
Wydział Księgowości
ul. Wojska Polskiego 1/5, I piętro (Płace) pokój 119A, II piętro pokój: 201, 201A, 217,
Godziny pracy 7:00-15:00
tel. 91 327 86 74, 91 327 86 85, 91 327 86 86, 91 327 86 84
wkfk@um.swinoujscie.pl
Naczelnik: Ewa Adamska
Pracownicy Wydziału Księgowości:
1. Agnieszka Kotowska – Inspektor - obsługa rachunków bankowych jednostki i realizacja płatności Gminy Miasta Świnoujście. tel. 327 86 86, pok. 201A;
2. Dorota Citlau-Mroczkowska – Inspektor - ewidencja dochodów Skarbu Państwa z tyt. opłaty za użytkowanie wieczyste, dzierżawę, przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, trwały zarząd nieruchomości Skarbu Państwa oraz opłaty z tytułu kar porządkowych nakładanych przez Straż Miejską tel. 327 86 87, pok. 201A;
3. Julia Bratz - Podinspektor - ewidencja opłat Strefy Płatnego Parkowania tel. 327 86 85, pok. 201;
4. Beata Skonieczna-Falkowska - Inspektor - ewidencja dochodów Gminy (opłaty komunikacyjne, koszty postępowania sądowego) tel. 327 86 85, pok. 201;
5. Martyna Kaczorowska - Podinspektor - ewidencja dochodów Gminy z tytułu opłat za użytkowanie wieczyste, najem pomieszczeń, przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, trwały zarząd nieruchomości, sprzedaż majątku Gminy tel. 327 86 84, pok. 201;
6. Aleksandra Jasiuchna - Inspektor - ewidencja wydatków Gminy, ewidencja wpłat z tytułu refaktur za media. tel. 91 327 86 87, pok. 201A;
7. Edyta Dolegała – Podinspektor – realizacja wypłat stypendiów sportowych i wydatków bezosobowych (umowy zlecenia), tel. 327 85 94, pok. 119A;
8. Wiesława Matczak – Główny Specjalista - realizacja wydatków osobowych i bezosobowych pracowników Urzędu Miasta, ewidencja sum depozytowych (wadia, zabezpieczenia należytego wykonania umowy, tel. 327 85 94, pok. 119A;
9. Maria Kuzyniv – Pomoc administracyjna - ewidencja dochodów z tytułu mandatów nakładanych przez Straż Miejską, opłat za zajęcie pasa drogowego, opłat geodezyjno-kartograficznych, opłat cmentarnych, służebności gruntu i przesyłu, zgody na wbudowanie urządzeń w gruncie tel. 327 86 84, pok. 201;
10. Elżbieta Czurpalewicz – Podinspektor – obsługa płatności związanych z realizacją świadczeń z tyt. dodatków mieszkaniowych, dekretacja dokumentów księgowych w zakresie kosztowym i rozrachunkowym, tel. 327 86 86, pok. 201A;
11. Monika Wiśniewska – Inspektor - ewidencja dochodów z tytułu czynszu dzierżawnego gruntu Gminy, dzierżawy miejsc na Targowisku Miejskim „Pod zegarem”, sprzedaży nieruchomości (wykup mieszkań) tel. 327 86 84, pok. 201;
12. Elżbieta Świętoniowska – Główny Specjalista – obsługa płatności związanych z realizacją projektów finansowanych z pozyskanych funduszy, ewidencja wydatków niewygasających jednostki, ewidencja operacji dot. rozliczeń scentralizowanego podatku od towarów i usług Gminy Miasta Świnoujście, tel. 327 86 74, pok. 217.
13. Karina Siring – Inspektor – obsługa płatności związanych z realizacją inwestycji Gminy, ewidencja operacji konta wypłat gotówkowych i PFRON, tel. 327 86 87, pok. 201A.
14. Katarzyna Czaja – Pracownik administracyjny - ewidencja opłat Strefy Płatnego Parkowania tel. 327 86 85, pok. 201;
Zakres działania Wydziału Księgowości :
1) prowadzenie rachunkowości jednostki budżetowej – Urzędu,
2) windykacja należności majątkowych budżetu Miasta, w zakresie prowadzonych ewidencji
3) ewidencja dochodów i windykacja należności Skarbu Państwa w zakresie określonym odrębnymi przepisami,
4) sporządzanie jednostkowej sprawozdawczości budżetowej i finansowej Urzędu,
5) ewidencja i sporządzanie sprawozdawczości statystycznej wartości majątku Urzędu,
6) planowanie wydatków związanych z obsługą długu,
7) obsługa rachunków bankowych jednostki,
8) sporządzanie deklaracji podatkowych rozliczeń VAT w zakresie jednostki budżetowej - Urzędu,
9) realizacja płatności finansowych Miasta,
10) planowanie i realizacja wydatków osobowych,
11) planowanie i realizacja wydatków bezosobowych,
12) naliczanie i rozliczanie składek na ubezpieczenia społeczne,
13) naliczanie i księgowanie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
14) naliczanie i rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych,
15) sporządzanie sprawozdawczości z zakresu wynagrodzeń,
16) sporządzanie i rozliczanie deklaracji na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
17) Naliczanie i rozliczanie składek na Pracownicze Plany Kapitałowe, na podstawie informacji o przystąpieniu lub rezygnacji pracownika z programu PPK.